Shoppingtråden del 4

20191015_215901.jpg

Hästen fick bli bra och ha från Börjes. Försöker inte köpa så mycket saker åt honom utan låter han slita ut de finns finns men ibland går ju faktiskt saker sönder eller tar slut.
 
Efter att Pallemannen blivit änglahäst har det blivit lite saker som nya hästen behöver och som jag inte hade sen innan...

Childeric brun begagnad
Nya träns som P-mannen aldrig han använda, Stübben 2 st, 1 Freedom och 1 vanlig med engelsk nosgrimma, och 1 Dyon med engelsk nosgrimma och chlincherpannband.
Damasker med lurv, orange Eskadron och blått lack Kingsland...

Täcken kommer inhandlas så fort hon kommit hem så jag kan mäta hur stora hon behöver......
 
Mitt 100 grams utetäcke gick sönder i våras och jag har inte lyckats laga det så det håller tätt. Så i veckan spanade jag på begagnade horseweartäcken på nätet och lyckades hitta ett nytt oanvänt som jag fick för halva nypriset eftersom att jag kunde hämta upp det i stället för att det ska skickas. Var ingen hals med men en sådan hade jag turen att hitta till ett riktigt fyndpris, även den nästan oanvänd och i närheten. Känns nästan för bra för att vara sant! Ibland är det en fördel att ha en stor häst som behöver stora storlekar, de storlekarna brukar gå att fynda då det inte är lika stor efterfrågan. Så jag har just sparat ca 1000kr jämför med att köpa nytt 😁✌🏻
 
Jag var på hästloppis nyligen och shoppade. Hittade ett jättefint Amigo Insulator 300 g och ett Amigo cooler. Köpte även lite bra att ha saker, några bett, en borste, paddar till benlindor och ett blingbling-pannband.

Igår beställde jag ännu fler täcken, rea på HW så köpte två Amigo Bravo (250g och 400g) och ett Mio thermotäcke 150g). Nu är vi redo för vintern!
 
Jag var på hästloppis nyligen och shoppade. Hittade ett jättefint Amigo Insulator 300 g och ett Amigo cooler. Köpte även lite bra att ha saker, några bett, en borste, paddar till benlindor och ett blingbling-pannband.

Igår beställde jag ännu fler täcken, rea på HW så köpte två Amigo Bravo (250g och 400g) och ett Mio thermotäcke 150g). Nu är vi redo för vintern!
vart är det rea på Horseware? Min nya lilla har typ 130-135 i täcken. Trodde aldrig jag skulle ha en så liten häst igen, så jag sålde mina sista 135-täcken förra året :banghead:. Nu är han bara två, men jag hade velat ha ett täcke "utifallatt".
 
Efter att Pallemannen blivit änglahäst har det blivit lite saker som nya hästen behöver och som jag inte hade sen innan...

Childeric brun begagnad
Nya träns som P-mannen aldrig han använda, Stübben 2 st, 1 Freedom och 1 vanlig med engelsk nosgrimma, och 1 Dyon med engelsk nosgrimma och chlincherpannband.
Damasker med lurv, orange Eskadron och blått lack Kingsland...

Täcken kommer inhandlas så fort hon kommit hem så jag kan mäta hur stora hon behöver......
Tror bestämt vi saknar bild på nyinköpet här i tråden:love:
Vad blev det för häst?
Beklagar att din gamling gått bort.
 
Tack, det känns fortfarande lite konstigt att se en annan häst i Pallemannens box.
Men nu står det ett lipizzanersto där 🦄

Och jag har insett att hon kommer överleva mej om hon blir lika gammal som Pallemannen och våran förra lipizzanare blev, 28 år...

Foton på den nya utrustning kommer komma 🥰❣️
 

Bifogade filer

  • IMG_20191126_234704.jpg
    IMG_20191126_234704.jpg
    165,3 KB · Visningar: 120
Tack, det känns fortfarande lite konstigt att se en annan häst i Pallemannens box.
Men nu står det ett lipizzanersto där 🦄

Och jag har insett att hon kommer överleva mej om hon blir lika gammal som Pallemannen och våran förra lipizzanare blev, 28 år...

Foton på den nya utrustning kommer komma 🥰
Vad kul med en Lippiz! :love: Och så söt!
 
Horze hade någon rabattkod för 20% så jag passade på att klicka hem ett Rambo Summer Series till Nelly, drygt 1500 kr så det kändes prisvärt! Köpte ett sånt regn-nättäcke förra året på Gekås men det är verkligen sämst i passform och håller inte tätt om det regnar rejält. Hoppas att detta ska sitta bra!

Annars har jag mest shoppat till mig själv. En ny jacka från Kingsland, vintertajts från Hööks och så lite från rean på Maya Delorez :)
 
Horze hade någon rabattkod för 20% så jag passade på att klicka hem ett Rambo Summer Series till Nelly, drygt 1500 kr så det kändes prisvärt! Köpte ett sånt regn-nättäcke förra året på Gekås men det är verkligen sämst i passform och håller inte tätt om det regnar rejält. Hoppas att detta ska sitta bra!

Annars har jag mest shoppat till mig själv. En ny jacka från Kingsland, vintertajts från Hööks och så lite från rean på Maya Delorez :)
20200319_094721.jpg

Jag köpte schabrak och lindor begagnat, och konstaterar att cob-storlek funkar till en 17 tums sadel. Jag tycker pållan blev så fin!!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
23
· Visningar
1 257
Senast: ii-ssa
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
4 590
Foder & Strö Hej! Jag är lite nyfiken på / intresserad av grovfoderanalyser. Skulle ni vilja dela med er av era och skriva var i landet, när de...
Svar
1
· Visningar
421
Senast: sweep
·
Svar
1 121
· Visningar
112 442

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp