Shortchaps för korta ben?

Alexandra_W

Trådstartare
Mina shortchaps har fallit i bitar och jag behöver nya. Provat hela hööks sortiment och de är för långa allihop :(

Har någon tips?
 
Om du inte hittar några bra, så tänker jag spontant på att ta de för långa chapsen till en sadelmakare som kan hjälpa till att sy ner dom så dom blir kortare, om de sitter okej i övrigt. Har själv fixat mina chaps hos sadelmakare.
Kanske höra först om sadelmakare i närheten kan utföra det förstås, kanske bara är vissa.
 
Jacson har en modell i läder där man kan välja extra vida som vidd, det kanske hade varit något? Då kan man ju gå ner en storlek på längden tänker jag :)
Imperial riding tror jag också har kortare chaps.
 
Jacson har en modell i läder där man kan välja extra vida som vidd, det kanske hade varit något? Då kan man ju gå ner en storlek på längden tänker jag :)
Imperial riding tror jag också har kortare chaps.

Alltså problemet är att jag behöver nog barnstorlek på längden? Xs är för långa i vuxenstorlek (de jag provat hitills I alla fall)
Men barnstorlek blir för smala I vidden (oftast, kan kanske finnas några extra vida barn large eller nåt som funkar.)

Men det finns ingen storlek att gå ner ifrån liksom, I vuxenstorlek.

Jag är 1.58 och har korta ben liksom 🙈
 
Jag är 160 och har dyon i storlek M. De är precis på gränsen att de blir för långa så du kan kanske ha S.
 
Jag Har i många år hållt mig till jacsons "tyg" shortchaps som kan fås i flera olika varianter och vidder. Inte de finaste men de passar. Mitt par nu är dock också slut så måste också hitta nya. Är iaf 165 men har väldigt korta ben och de små storlekarna blir på tok för smala..
 
Alltså problemet är att jag behöver nog barnstorlek på längden? Xs är för långa i vuxenstorlek (de jag provat hitills I alla fall)
Men barnstorlek blir för smala I vidden (oftast, kan kanske finnas några extra vida barn large eller nåt som funkar.)

Men det finns ingen storlek att gå ner ifrån liksom, I vuxenstorlek.

Jag är 1.58 och har korta ben liksom 🙈
Vad har du för omkrets runt vaden?
 
Jag är 1.60 och har Mountain horse i large, de är varken långa eller korta på mig. Här hittar du deras storlekstabell. https://www.mountainhorse.se/se-se/en_GB/cat/FOOTWEAR-9245/prod/soft-rider-leggings-165285/

40 cm höjd, som det var i L är alldeles för höga tyvärr. Som sagt jag är inte bara kort jag har ovanligt korta ben för min längd med.

Det är om deras xs skulle funka men finns ingenstans i närheten att prova tyvärr. Även fått tips på pm om ett par men samma där, svårt kunna prova

Eftersom jag börjar få lite panik fick det åtminstone sålänge bli ett par equipage. 38 I höjd är för högt men de är ju mjuka och hellre det än nypt. Vidden var perfekt (34 cm)
 
40 cm höjd, som det var i L är alldeles för höga tyvärr. Som sagt jag är inte bara kort jag har ovanligt korta ben för min längd med.

Det är om deras xs skulle funka men finns ingenstans i närheten att prova tyvärr. Även fått tips på pm om ett par men samma där, svårt kunna prova

Eftersom jag börjar få lite panik fick det åtminstone sålänge bli ett par equipage. 38 I höjd är för högt men de är ju mjuka och hellre det än nypt. Vidden var perfekt (34 cm)

Men du har ju inte L utan XS och de är 36 cm höga.
 
Men du har ju inte L utan XS och de är 36 cm höga.

Ja, som jag skrev så skulle det kunna funka i deras XS, men kan inte prova någonstans. (och törs inte chansa när de har sånt spann i vidden). Att 40 cm är på tok för långt var för att visa att det är på tok för långt för mig trots att jag bara är 2 cm kortare än dig. Kanske var otydlig där. Det var inte riktat mot chapsen utan mer generellt att jag har himla korta ben för min längd med tyvärr.
 
Idag skulle jag verkligen velat ha längre ben fö. GG hade tokrea på Ariat vinterfodrade ridstövlar. Supersköna, perfekta i vidd. Men 44 cm höga, dvs 7-8 cm för höga 🥺
 
Det här är fö 38 I höjd. Så idealiskt skulle det nog vara typ 35 I höjd 🙈
IMG_20200829_140540.jpg
 
Vafan. Ser nu på nätet att man kan beställa I short. Minus 2 cm I höjd. Dock så när jag mätte Xxs (minus 2 cm jmf med XS) så var skillnaden försumbar. Men frågan är om man ska beställa kortare och returnera de här. Suck.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 305
Senast: Squie
·
Utrustning Ni som har hästar med grovt tagel och håller manen kort, vad har ni för knep för att det ska bli snyggt utan att man förstör händerna...
Svar
16
· Visningar
1 075
Senast: iNHALE
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
594
Senast: valy
·
Kläder & Bli fin Behöver köpa kläder och pga småbarnsliv och sånt har jag ej tid att inventera butiker så jag beställer mest. Men då kan man ju inte...
Svar
4
· Visningar
333
Senast: Eli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp