Bukefalos 28 år!

Shorts till halvtjockis!

AgentCarter

Trådstartare
Jag behöver ha ett par shorts/kortare byxor känner jag nu när sommaren kommer!

Jag kan dock inte ha låga/normal hög midja på mig utan det är högt som gäller.
Enda byxorna jag har hittat som har tillräckligt hög midja är är kapphals modell med hög midja om det kan ge er ett hum på vad jag söker:p
Tycker inte att jag hittar något när jag söker runt på internet...

Så jag vänder mig till buke:D Shorts med hög midja som passar en med fettreserverna på sidan av magen, dock finns det mage med efter graviditeten...
Har storlek 42 i vanliga fall.

Jag kan tänka mig kjol/klänning med, men helst ett par shorts då det är smidigast.
 
Sv: Shorts till halvtjockis!

Jag brukar göra det väldigt enkelt för mig:

Förra säsongens jeans är redigt skavda mellan låren = klipp av, gör en liten slits, fålla upp (eventuellt sy på ett spetsband eller något att kul) och voilà - ett par toppenbra shorts!
 
Sv: Shorts till halvtjockis!

Kanske inte finns kvar i år, men förra året köpte jag ett par supersköna jeansshorts på Lindex som var höga i midjan (navelhöjd) och hade enligt mig perfekt långa ben. Jag har lite ridbyxlår och gillar inte för korta ben, dessa går halvvägs ner på låret. Svalt och skönt på sommaren, men täcker ändå det jag vill.
 
Sv: Shorts till halvtjockis!

Överväger det, men är tjötigt och ta fram symaskinen:angel:

Elina: Du vet inte vad de "hette"?
 
Sv: Shorts till halvtjockis!

Köpte i förra veckan ett par jeans shorts på bikbok, dock vääääldigt färgglada. Men de har ju "mindre färgglada" också. De är upp till naveln ungefär (kanske 2 cm under)
Gillar också HÖGA shorts. Tycker det är snyggast, även om jag är hyfsat "slank" så har jag problem med "love handels" I princip bara där och på låren något fett sätter sig. Därför kör jag med hög midja :D
 
Sv: Shorts till halvtjockis!

"Love handels" heter det ja! Har alltid haft fett där, vare sig jag väger 60 kg eller 80 kg, tur att man inte tror att man kan ha låga byxor:p

Bik bok ligger inne i stan.. Men kan vara värt att åka om de är bra:p
 
Sv: Shorts till halvtjockis!

Det står bara "Denim by Lindex" i dem. Men de har en lite kortare gylf (inte så där fånkort dock) och tre knappar, 5-ficksmodell med rejäl linning (3 knappar hög) som håller in den där fina valken på magen som gärna putar utanför byxkanten annars. Benen är ca 20 cm långa, jag har vikt upp dem litegranna så mina är ca 15cm långa.
 
Sv: Shorts till halvtjockis!

Jag får fråga dem som jobbar på lindex om de har några liknande! Lätt perfekta.
 
Sv: Shorts till halvtjockis!

Jag ska också gå dit och spana när lönen kommit in tänkte jag, skulle vilja ha ett par till... eller två. Har bara dessa shortsen och ett par gamla som inte sitter så bra längre. Resten har blivit för små :o så förra året när värmen kom med en explosion så fick jag bara på mig ett par och det räcker ju inte! Tycker annars det är sjukt svårt och osmickrande med shorts på mig, så jag hoppas verkligen de finns kvar annars ångrar jag att jag inte köpte två par med en gång.
 
Sv: Shorts till halvtjockis!

Gå till Dressmann där finns shorts i massor, kortare ben och längre ben, högre i midja och passar jättebra om man drar större storlekar. Jättesnygga också! I år har jag dock inte hunnit kolla. Men det finns där, glöm damstorlekar....;)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Provade ett par av Uhips Light Functional Pants på MyDog och älskade hur de satt. Smidiga, stretchiga och med hög midja. De är ju dock...
Svar
19
· Visningar
1 716
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Sugen på ett par nya ridbyxor och tyckte att byxorna från Maya Delorez såg trevliga ut! Aldrig provat märket dock. Hur är de i storlek...
2
Svar
21
· Visningar
3 717
Senast: Bison
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 705
Äldre Jag menar alltså sådana små strumpor som är skurna så att de går upp ett par centimeter över tårna bara, nästan ingenting alls på...
Svar
5
· Visningar
2 810
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp