Showfilt western

equuscaballus

Trådstartare
Jag har en fråga om showfiltar för westernsadel. Jag köpte en filt för att piffa upp sadeln lite med ny färg, men jag blir inte klok på hur den ska användas/vikas. Jag har testat att ha den på tre olika paddar men filten är för liten! Padden sticker ut en bra bit på bägge långsidorna och filten täcker inte alls padden. Används inte den tjocka padden under tävlingar, viker en då en tjockare filt som paddig under showfilten? Hjääälp!:confused:
 
Jag har en fråga om showfiltar för westernsadel. Jag köpte en filt för att piffa upp sadeln lite med ny färg, men jag blir inte klok på hur den ska användas/vikas. Jag har testat att ha den på tre olika paddar men filten är för liten! Padden sticker ut en bra bit på bägge långsidorna och filten täcker inte alls padden. Används inte den tjocka padden under tävlingar, viker en då en tjockare filt som paddig under showfilten? Hjääälp!:confused:

Du köpte nog en filt som inte är tillräckligt stor för att täcka paddeln helt enkelt. Ofta är billigare filtar från ex Hööks inte tillräckligt stora för rejälare paddar. Jag har en rätt stor sadel med stor padd för det mesta så jag får köpa största sortens filt om den alls ska synas.
 

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
906
Senast: Nepenthe
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 883
Katthälsa Hej! Till en början vill jag säg att veterinär naturligtvis är inkopplad och varit hela tiden :) Men just nu verkar de inte kunna göra...
Svar
18
· Visningar
1 890
Senast: hoppsann
·
Fritid En annan tråd höll på att tas över av det här ämnet så jag startar en ny tråd om detta ämne istället! Det borde finnas flera personer...
Svar
14
· Visningar
1 813
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp