Siameser och öron

Hur skiljer sig Thaisiamesen i kynne och jamande?
Thai siamesen ser ut som en vanlig katt som är maskad som en siames. Har inte samma behov att alltid vara nära en kompis eller ägare. Vill givetvis ha katt kompis men inte på samma sätt. Siameser och orientaler i stort sett samma ras men olika färger på kropp och ögon. En sia/ ori jamar högt och ljudligt ofta. Min thai har börjat jama men mer pipigt som en vanlig katt. En uttråkad siames kan nästan ta livet av en med sitt jamande.
 
Thai siamesen ser ut som en vanlig katt som är maskad som en siames. Har inte samma behov att alltid vara nära en kompis eller ägare. Vill givetvis ha katt kompis men inte på samma sätt. Siameser och orientaler i stort sett samma ras men olika färger på kropp och ögon. En sia/ ori jamar högt och ljudligt ofta. Min thai har börjat jama men mer pipigt som en vanlig katt. En uttråkad siames kan nästan ta livet av en med sitt jamande.
Jag har ju haft sia och orienter i över 20 år och känner inte alls igen mig i dina påståenden, inte ens löpkatter har varit ett problem trots skiftjobb och då även nattskift.
 
Jag har ju haft sia och orienter i över 20 år och känner inte alls igen mig i dina påståenden, inte ens löpkatter har varit ett problem trots skiftjobb och då även nattskift.
Jag har haft i över 25 år och har haft några riktiga jamare. Vår första var helt otrolig. Vi ringde uppfödaren som rådde oss att skaffa en oriental till. Burman var inte tillräckligt kul. Det gjorde vi tom 2 ST. Sen har det rullat på med orientaler. Nu har vi en som väcker mig varje morgon vid 6 tiden. En som ska leka runt 22. Mer mummel eftersom ikearåttan är i munnen.
 
Thai siamesen ser ut som en vanlig katt som är maskad som en siames. Har inte samma behov att alltid vara nära en kompis eller ägare. Vill givetvis ha katt kompis men inte på samma sätt. Siameser och orientaler i stort sett samma ras men olika färger på kropp och ögon. En sia/ ori jamar högt och ljudligt ofta. Min thai har börjat jama men mer pipigt som en vanlig katt. En uttråkad siames kan nästan ta livet av en med sitt jamande.
Men nog har väl sia och oriental samma färg på kroppen? Är det inte bara ögonen som skiljer?
 
Min pratar en del men har hört värre.
Det är ju en del av deras personlighet och en av de saker som gör att jag älskar siameser.
Min pratar stundvis massor. Om jag själv är hungrig eller har bråttom så kan det bli lite för mycket ;) ...men jag älskar att han pratar :heart
 
Själv föredrar jag något mittimellan. En siames för mig är inte en "vanlig" katt med teckning liksom men vill inte ha extrema öron eller spindelben heller.
Saknar att ha siames och kommer nog köpa en ny i framtiden, men är även sugen på en brun oriental.. Blir kanske båda ;)

Vår som ungkatt och vuxen:

298803_10150277850831707_834823469_n.jpg

12961190_10153307860671707_4202236086590763954_o.jpg
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 495
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 333
Senast: miumiu
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 197
Senast: QueenLilith
·
Skola & Jobb på förhand förlåt o varning för långt inlägg -- behöver så skriva av mig... vill även börja med o förtydliga jag vet jag Har mkt o vara...
2
Svar
28
· Visningar
4 283
Senast: Trissa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp