Bukefalos 28 år!

Sibirisk katt

Idas

Trådstartare
Finns det någon härinne som har erfarenhet av rasen? :) Har läst på lite på internet och det verkar vara en sällskaplig och intelligent ras. Är det någon härinne som har en själv kanske?
 
Sv: Sibirisk katt

Jag har en 5 månader gammal hona. Helt ljuvlig ras måste jag säga. Väldigt social och gosig samt lagom busig. Kan verkligen rekommendera dem.:) Det är hon som är på min avatar
 
Sv: Sibirisk katt

Och jag har en hona på snart 6 månader =) Instämmer med Hedwig, helt underbar ras.

Lo som vår katt heter vill nästan alltid vara i samma rum som oss. Antingen kommer hon och lägger sig i knät eller precis bredvid. Pratar en del men inte jättemycket. Hon är smart, har lärt sig öppna lådor och så har jag lekt lite klickerträning med henne bland annat high five. Hon brukar komma och säga till när hon vill leka eller gosa. När vi har haft gäster hemma så är hon lite på sin vakt de första 5-10 minutrarna men sedan brukar hon hoppa upp i "inkräktarens" knä och mysa :)

Hon är ju ganska liten ännu och har inte fått så mycket päls men hittills så hårar hon inte särskilt mycket. Det blir någon tuss på soffan ibland men tussarna är mycket lättare att hantera än håren efter min bondkatt som jag hade förut - när han hårade så fanns det små katthår överallt.

Och även om det inte alls är säkert att alla allergiker tål dem så har jag haft tre allergiska vänner hemma som tål henne.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vet att det inte finns någon helt allergisäker ras så det behöver inte diskuteras. Däremot vill jag gärna höra om era åsikter och...
Svar
16
· Visningar
1 179
Senast: DarkInNight
·
Katthälsa När jag googlar står det att man kan/bör kastrera hankatter redan vid 4 månaders ålder? Det låter VÄLDIGT tidigt, de växer ju mycket...
2
Svar
24
· Visningar
1 701
Senast: JohannaB
·
Hästvård Vår ponny har väldigt fin hovkvalitet,men usla tunna sulor. Hon är dessutom plattfotad. Hon är superöm på grusvägar och tyvärr består...
Svar
9
· Visningar
920
Senast: skiesabove
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 993
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp