Bukefalos 25 år!

side pull!

T

tysse

hejsan... ni som har erfarenheter av side pull. kan ni berätta lite, ska börja använda det till mitt varmblod.. några tips!!! :bump:

Ett sidepull är enligt mej bättre än ett hackamore i med att man kan ta ledande tygeltag vilket är nästintill o möjligt med hackamoret.

Ett jättebra redskrap till unghästen att ridas in i.

Rider min arabkille på sidepull i bland, och tycker att det funkar jättebra.

Om skarpheten på ett sidepull så är det med ett rep skarpast och det med lädernosdel mildast men ett sidepull är i sej ett milt redskap.
(beror så klart på vem som använder det..)

jaa, det var mina erfarenheter.

Lycka till :bump:

T

tysse

oki.. provade det nu i kväll.. det e ett side pull med läderöverdrag på repet. tysse gick bra på det. men satte nosremmen mycket löst! det hängde som en vanlig grimma... trodde ite att det skulle gå så bra som det gick.. han va en "problemhäst" när jag köpte honom. knappt riden, bara på en travbana... om det ens räknas! men det blir framsteg hela tiden, så det e kul! tack för ditt svar!

Liknande trådar

Övr.Hund La ut samma inlägg på en annan sida men verkar inte få nå svar så jag lägger ut här också ;D Kanske är det jag som inte har nå tålamod...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 380
Utrustning Hej! Hur ska man tänka om raka, två eller tredelade bett? Om man har ett bett som är delat och man tycker det passar bra, ska ett rakt...
Svar
4
· Visningar
261
Utrustning Ska köpa ett nytt ländtäcke inför vintern och vill gärna ha lite tips! Vill ha: - Fleece eller ull i bra kvalitet, alternativt ngt...
2
Svar
24
· Visningar
964
Utrustning Hejsan! Jag ska åka och köpa täcken till min nya ponny snart. Han är importerad från Irland och känner honom inte så bra än (när det...
Svar
14
· Visningar
673

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Bilfria städer (utbruten från Reflexer)
  • Varför behöver mvc veta antal aborter?
  • Konstiga drömmar

Hund, Katt, Andra Djur

• Myggbett?
  • Oseriös avel 2021

Hästrelaterat

Omröstningar