Mammas

Trådstartare
Hej! Jag funderar på att raka mig en sidecut. Har rätt kort hår som det är (1-1,5 dm högst upp, ett par cm på vänster sida, 1-2 på höger sida, ett par i nacken. Planen är då att raka högersidan och spara ut resten lite.

Har pratat med en kompis som brukar raka sin egen sidecut, men min fundering är om det är bäst att gå till en frisör första gången? Känns ju lite onödigt att gå dit, resten behöver inte klippas än om jag ska spara ut den, men det kanske är svårt att få till cuten som amatör första gången?

Vad tror ni? Någon som har erfarenhet? :)
 
Hej! Jag funderar på att raka mig en sidecut. Har rätt kort hår som det är (1-1,5 dm högst upp, ett par cm på vänster sida, 1-2 på höger sida, ett par i nacken. Planen är då att raka högersidan och spara ut resten lite.

Har pratat med en kompis som brukar raka sin egen sidecut, men min fundering är om det är bäst att gå till en frisör första gången? Känns ju lite onödigt att gå dit, resten behöver inte klippas än om jag ska spara ut den, men det kanske är svårt att få till cuten som amatör första gången?

Vad tror ni? Någon som har erfarenhet? :)

Kan jag klippa lugg med hundsaxen mitt i natten kan du raka sidecut hemma #YOLO
 
@Koltrast Det var därför jag tänkte leja in min kompis. :D Men ja, jag tänkte att det kanske är svårt att få till själva ytan så den blir snygg utan professionell hjälp? Jag vill faktiskt inte vara helrakad, eller ens halvrakad. :D Jag vill bara vara sidrakad. ;)
 
@Koltrast Det var därför jag tänkte leja in min kompis. :D Men ja, jag tänkte att det kanske är svårt att få till själva ytan så den blir snygg utan professionell hjälp? Jag vill faktiskt inte vara helrakad, eller ens halvrakad. :D Jag vill bara vara sidrakad. ;)
Har du trimmer? Om ja borde det inte vara så svårt att få till ytan snyggt, men begränsningarna är nog svårare tt få till själv.
 
Ja, trimmer har jag (min PARTNER är dessutom helsnaggad, så vill helst inte haka på trenden, jobbigt om folk blandar ihop oss!), men det är just begränsningarna jag funderar över. Och om det kanske ändå är bäst att gå till någon. Det är dessutom inte helt långt bredvid där jag vill ha den, så det känns som att det kommer att krävas en miljon hårspännen för att få håret som inte ska trimmas att hålla sig undan...

När man väl har en känns det som att det är lättare att fixa till den själv (eller mha kompis).
 
Ja, trimmer har jag (min PARTNER är dessutom helsnaggad, så vill helst inte haka på trenden, jobbigt om folk blandar ihop oss!), men det är just begränsningarna jag funderar över. Och om det kanske ändå är bäst att gå till någon. Det är dessutom inte helt långt bredvid där jag vill ha den, så det känns som att det kommer att krävas en miljon hårspännen för att få håret som inte ska trimmas att hålla sig undan...

När man väl har en känns det som att det är lättare att fixa till den själv (eller mha kompis).

Usch jag känner att jag inte borde svara här, risken är att jag leder in dig på dåligheter...:angel:
Kan inte kompisen hjälpa dig första gången? Hur kort har du tänkt dig?
 
Usch jag känner att jag inte borde svara här, risken är att jag leder in dig på dåligheter...:angel:
Kan inte kompisen hjälpa dig första gången? Hur kort har du tänkt dig?

Haha, den risken finns väl oavsett vad vi pratar om? :D
Jo, det kan hon, men jag tänker att just begränsningarna kan vara svårt oavsett om man är van att fixa sin egen. Tänker att det är lättare om man har resten av håret långt liksom. Men jag kanske borde boka en tid i veckan iallafall.
 
Haha, den risken finns väl oavsett vad vi pratar om? :D
Jo, det kan hon, men jag tänker att just begränsningarna kan vara svårt oavsett om man är van att fixa sin egen. Tänker att det är lättare om man har resten av håret långt liksom. Men jag kanske borde boka en tid i veckan iallafall.

Dåligheter? Jag?:mad: Jag är from som ett lamm och tillför aldrig annat än bibelord i trådar!

Men till saken: jag tycker gott du kan gå till frisör första gången om du känner en duktig sådan och har råd. Möjligheten att klanta till det själv sen finns alltid, håret växer ju!:D
 
Dåligheter? Jag?:mad: Jag är from som ett lamm och tillför aldrig annat än bibelord i trådar!

Men till saken: jag tycker gott du kan gå till frisör första gången om du känner en duktig sådan och har råd. Möjligheten att klanta till det själv sen finns alltid, håret växer ju!:D

Mhm. Viiisst!! ;) :D

Ah, jag kör nog på det då.
Och ja, vilken tur att du lättade mig på den punkten! ;)
 
Eller be en vän fixa första gången, sen är det piece of cake att hålla efter. Saknar min sidecut ibland.
 
Ja det tror jag. Om man gör en tydlig bena så går det smidigt. Fördelen för den andre är ju att man har lite bättre vy för att kolla att det blir rakt och sådär.

Det jag funderar över är om det blir för trixigt att göra en bra bena eftersom håret som inte ska rakas bredvid är ett par cm långt bara, men det kanske är nojigt av mig?

Och juste @Koltrast Tänkte väl ett par mm typ. :)
 
Det jag funderar över är om det blir för trixigt att göra en bra bena eftersom håret som inte ska rakas bredvid är ett par cm långt bara, men det kanske är nojigt av mig?

Och juste @Koltrast Tänkte väl ett par mm typ. :)
Du, det kan jag inte svara på faktiskt. Jag är ju långhårig så, men testa att göra benor först? För att kolla om det går?
 

Liknande trådar

Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 083
Senast: kolblakkur
·
Kropp & Själ Ja kära buke. Google var inte min vän i den här frågan så därför kollar jag med er. Flera gånger när jag stått upp och rakat benen de...
Svar
8
· Visningar
1 393
Senast: underensten
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
8 623
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 160
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp