Bukefalos 28 år!

Sidepull fråga

T

Tess82

När är en häst mogen att ridas på sidepull? Om det är en häst som hittills mest är riden på vanligt tredelat.

Tack på förhand
 
Sv: Sidepull fråga

Nu.

Många rider in sina hästar i sidepull långt innan de ens har bett i munnen öht....
 
Sv: Sidepull fråga

Jag red min ponny på ponny-hackamore under en period, det fungerade bra att bara byta...bara man är försiktig de första gångerna.

Det borde vara samma sak med sidepull...
 
Sv: Sidepull fråga

när jag red in en häst så började jag med sidepull tills han förstod mina skänklar och röstkomandon, sedan bytte jag till bett och det gick jättebra.
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 838
Senast: hhere
·
Utrustning Jag är vilse i bettdjungeln... Fullblodet går på PeeWee-bett, hon har även haft ett 3 delat fullcheek nångång samt testat 3 delat...
Svar
18
· Visningar
1 092
Senast: tuaphua
·
Foder & Strö Hej! Vi har bestämt att ge fodertillskott till vår häst som är lite väl upprymd ibland. Det står mellan magnesium eller munkpeppar, men...
Svar
2
· Visningar
787
Senast: MiniLi
·
Dressyr Någon som har några kloka råd om ni skulle rida en häst som skjuter ut ena bogen (i detta fallet vänster bog) när ni rider? Stor och...
Svar
14
· Visningar
1 669
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp