EllenCla

Trådstartare
AAD9F14F-61F9-4E64-93EF-862AAEA12865.jpeg
Hej! Någon som är bra på inpassning av sidepull? Har ridit med en annan typ förut och det har funkat bra i 2 år men på grund av att det gick sönder fick jag köpa ett nytt och beslutade att köpa en annan variant på hööks. Har dock upptäckt att hon får skav av detta, hon är överlag benägen att lätt få skav men funderar på om sidepullet sitter ”fel” eller om det är jag som borde göra något annorlunda i min ridning. Tacksam för förslag och hjälp
 
Kan vara fel modell för din häst, kolla efter skillnader.
Överlag tycker jag det sitter ok baserat på bilderna.
Rider du mycket med händerna?
 
Skulle inte säga att jag rider extremt mycket med händerna utan försöker fokusera på att rida med sitsen, har ridit med sidepull länge och är nu på senare tid som det börjat skava, skavde även lite i slutet på det förra tränset jag hade.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 962
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 219
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 988
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 472
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • bandage på katt
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp