Sidepull...

TheHunted

Trådstartare
Hej...
Har en ganska het och stark häst...Hade tänkt pröva att rida henne på ett så kallat sidepull...
Tänkte på det billiga från hööks, någon som har prövat det...
Kvaliten lär inte vara så bra, med tanke på priset ca 200:-...

300673.jpg

Om bilden inte fungerar:

Det här

Rider någon en stark eller het häst på Sidepull, hur fungerar det??

Tacksam för svar! :crazy:

MvH//The Hunted1

Sv: Sidepull...

Jag rider min häst på sidepull fast det är ett naturfärgat med två rep, mer Western stuket så att säga..köpte mitt för 900:-
Det är i samma typ som det andra sidepullet i Hööks fast som sagt med två rep..
Min häst kan man väl säga är väldigt speciell att rida, vet inte om jag vågar säga riktigt het...

I början var det lite knepigt, så vänj kusen väl innan, det gjorde inte jag utan jag slängde på det och tänkte ta mig en tur i skogen och det gick som det gick :rofl:
Nää men jag tycker det funkar bra, jag får för mig att man har mindre "kontroll" men när man väl lärt sig både hästen och sig själv brukar det vara ett ypperligt alternativ!

Kan tillägga också; att jag hade satsat på det tränset du visade här på bild, med tanke på att det är så billigt så förlorar du inte så mkt pengar om det skulle gå åt skogen och inte alls gå

Har du testat att rida din häst bettlöst nån gång?

För jag har nämligen ridit en häst som totalt avskydde sidepull. Han hoppade och skuttade tills jag trillade av sen stack han tillbaks till stallet. När jag sen bytte till träns med bett så var det inga problem. Vad jag vill säga med den här lilla historien är att alla hästar inte vill bli ridna bettlöst.

Har du desstom en stark häst kan det vara svårt att få stopp på hästen om den får för sig den inte vill lyssna på dig. Det är vad jag har upplevt det som i alla fall.

Men alla hästar är individer och reagerar på olika sätt, och du känner din häst bäst och har nog på känn vad som funkar för den!

hejsan. VART hittade du det sidepullet? vart på hööks söker man? hittade det inte på deras hemsida. vet nån om det finns kvar i affärerna. verkar ju superbra + jättesnyggt.

hej!

Jag har ett Fullblod med väldigt hett temperament(och stark är hon också den lilla :cool: ), och hon fungerar BÄTTRE på Sidepull än med bett. Hon går faktiskt lugnare med det och mer avspänt vid uteridning.

Har faktiskt det från Hööks som är på bilden :smirk:

Senast ändrad av en moderator:

OKej, tack för alla svaren, ska nog köpa det så se hur hon går om det funkar jätte bra kam man ju köpa lite bättre kvalite...

Japp det finns på hööks,
Under:
Häst sedan | Träns finns | 6:e nerfrån...till höger...13:de uppefrån (Tror jag :p :angel: :o )

Sök annars på:
Sidepull

Synd att den bara finns i svart :cry:

MvH//theHunted1

Liknande trådar

Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre... 2
Svar
33
· Visningar
1 754
Senast: Murray
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
509
Senast: cowgirl81
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
425
Senast: Ramona
·
  • Artikel Artikel
Radannons Hej! Säljer min älskade bästa vän som är den absolut snällaste hästen i allt. Det är pga att jag inte hinner med allt som han...
Svar
0
· Visningar
1 391
Senast: Linnkorner
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Hönstråden II
  • Tratt och vattenskål