Sidorna snabbare nu?

I natt gjordes en uppdatering av servern, framförallt handlade det om att peta in mer minne.

Det jag sett hittills, framförallt när det gäller belastning av servern, så verkar belastningen ha minskat med mer än hälften.

Skriv gärna in här om ni drabbas av några problem, ex.vis blanka sidor, databas-fel eller andra konstigheter.
Skriv bara om det som händer från och med nu, de gamla problemen är förhoppningsvis, just gamla.

Om ni märker av att det går fortare är ni också välkomna att skriva ;)

Jag kommer troligen försöka göra lite andra småändringar på servern under den kommande veckan som kanske kan snabba upp den ytterligare lite till.

Ange gärna så exakt klockslag som möjligt för när ni märkt problem, då kan jag lättare se samband och kanske hitta problemet eller komma underfund med att det skedde precis när jag gjorde något med servern.

Tack för er hjälp och ert stöd :)
 
Sv: Sidorna snabbare nu?

Jag tycker faktiskt att det går fortare :) Kul!:bow:

Men jag har en fråga, varför är 60 sekunder mellan sökningar? Kan man korta ner den tiden?
 
Sv: Sidorna snabbare nu?

Jag har svarat tidigare på detta.
Oftast finns det ingen anledning att göra sökningar oftare, det finns oftast bättre sätt att göra samma sak smartare.
Sökningar är förmodligen det som tar absolut mest kraft av servern, alltså är det något jag begränsat just för att servern inte skall sega ihop.
 
Sv: Sidorna snabbare nu?

Ok, tack för ditt svar. Jag har ju ingen aning men jag förstog att det var något som låg bakom...
Men det är den sidan jag ser x antal gånger per dag, den där jag ska vänta ;)
 
Sv: Sidorna snabbare nu?

Frågan är hur du gör för att få upp den sidan så ofta.
 
Sv: Sidorna snabbare nu?

I natt gjordes en uppdatering av servern, framförallt handlade det om att peta in mer minne.

Det jag sett hittills, framförallt när det gäller belastning av servern, så verkar belastningen ha minskat med mer än hälften.

Skriv gärna in här om ni drabbas av några problem, ex.vis blanka sidor, databas-fel eller andra konstigheter.
Skriv bara om det som händer från och med nu, de gamla problemen är förhoppningsvis, just gamla.

Om ni märker av att det går fortare är ni också välkomna att skriva ;)

Jag kommer troligen försöka göra lite andra småändringar på servern under den kommande veckan som kanske kan snabba upp den ytterligare lite till.

Ange gärna så exakt klockslag som möjligt för när ni märkt problem, då kan jag lättare se samband och kanske hitta problemet eller komma underfund med att det skedde precis när jag gjorde något med servern.

Tack för er hjälp och ert stöd :)
För mig är det ingen skillnad, går lika fort nu som förr :o :D
 
Sv: Sidorna snabbare nu?

För mig fungerar det verkligen mycket bättre! Bara då och då kommer det upp att sidan inte kan visas, och allt är snabbare.
Härligt! :bow:
 
Sv: Sidorna snabbare nu?

Men du råkar fortfarande ut för att inte rätt sida kommer upp ibland. Någon annan som råkar ut för det? Vilket felmeddelande?
 
Sv: Sidorna snabbare nu?

Jag har bara varit inne på kvällen den här veckan... Tidigare under veckan har det varit problem hela tiden... Idag har det inte hänt... :D
 
Sv: Sidorna snabbare nu?

Tidigare ikväll var det "sidan kan inte visas" (alltså Internet Explorers "vanliga" felmeddelande), men nu har det fungerat perfekt i flera timmar. :bow:
 
Sv: Sidorna snabbare nu?

Men jösses, är klockan så här mycket?! Redan?! :eek:

Hur ska vi nu veta när det är dags att gå och borsta tänderna och göra oss redo för natten när buke inte tipsar oss längre?! :confused:
 
Sv: Sidorna snabbare nu?

en undran, jag antar ju att när en del forum blir för stora så sackar det på farten och det är ju snackforumen som växer fortaste, men borde det inte gå och rensa bland övriga forum också (och liiite mindre på snacken så det ligger kvar liiiite längre?), trådar som är flera år gamla är oftast inte så aktuella längre och det blir ofta väldigt konstigt när någon drar upp dem igen som att de var skrivna igår.
 
Sv: Sidorna snabbare nu?

Igår hade jag lite problem på eftermiddagen, minns inte vilken tid tyvärr, men nu går det som blixten :) Har inte haft nåt problem alls idag! Härligt härligt! :)
 
Sv: Sidorna snabbare nu?

Argh! Nu 21.13 kom "Sidan kan inte visas" upp när jag skulle skicka in ett svar i en tråd
 
Sv: Sidorna snabbare nu?

Kanske man ska skriva med.. Jag var inte på ÄU
 

Liknande trådar

Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 542
Senast: Nahar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Idag för 25 år sedan lades dessa sidor som numera heter Bukefalos.se för första gången ut på internet. Det har för det mesta varit...
Svar
5
· Visningar
21 978
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 081
Senast: Habina
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Nu börjar det väl strax bli dags att sluta räkna. 22 år sedan starten 14/5 1996. Den största uppdateringen som skett det senaste året...
Svar
0
· Visningar
1 746
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp