SIHS Shopping 2015

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Beställde biljetterna nyss, och har så smått börjat fundera på vad jag ska köpa. Är jag ensam om det? ;)
Så, vad planerar ni att köpa där? Hoppas ni på något särskilt erbjudande?

För min egen del känns det faktiskt som att jag redan har det mesta - hemska tanke! :eek:
Men en mössa till mig ska jag köpa. Sen ska jag kolla på en ny vardagshjälm, och titta ut vilken tömkörningsdäckel jag vill ha i julklapp! :up:
 
Jag ska titta på:
hjälm
mössa
ridbyxor (men tveksamt om man orkar prova där??)
bakstrykkappor
schabrak
kanske något täcke
Hoppas förstås på fyndpriser :D
 
Ska köpa ett par Sprenger Ultra Fit sporrar om jag hittar dem till bättre pris än "hemma", sen ska jag kolla på schabrak och pannband :)
 
Jag ska titta efter en ny hjälm, handskar och lite olika bett. Sen blir det väl säkert en del annat också, beroende på vad som finns till bra pris och sådär.
 
Jag kommer leta efter rea i allmänhet, är lite på jakt efter brun lädergrimma, ljusgrå och vinröda schabrak med lindor till, ridtäcke i ull, vinterkängor, nya sporrar, tjockare handskar, eventuellt en fölgrimma till fölis i lite mellanstorlek, han blir ju ett nu. Är det något erbjudande på Equestrian Stockholm vill jag ha deras grå ridbyxor. Kommer kolla efter lite snygga fleecetröjor och liknande att rida i. Åh, och ett nytt pannband med klinker. Och Min Hästs Bästa vol. 3... till min inre tonåring. Böcker om jag hittar de jag vill ha, är på jakt efter Flyinges bok om flyingemodellen.
 
Som vanligt kommer denna lista bli ganska irrelevant när jag väl kommer dit. Helt plötsligt försvann alla planerade smarta köp och det blev det ett till nytt tävlingsett :banghead:, varför inte från equiline? BILLIGT, bra och har redan köpt 3 i år.

Så eftersom jag känner mig själv är det endast en preliminär lista, MEN bra att ha som riktlinjer istället för att irra runt planlöst. Sedan brukar grejer som broddar, bettejp och linkade slinka med men lämnar det utanför listan eftersom det är tråkigt.

Så dessa saker kommer jag köpa (med reservation för ändringar :angel:):
  1. 100g innetäcke från horseware
  2. Hjälm, förutsatt att jag hittar en butik som kan förklara reglerna. Denna punkt kan ju därför med stor säkerhet strykas eftersom INGEN har koll :meh:. Ska dock prova massa modeller så jag vet vad jag ska ha när regelkaoset blir uppklarat. Kanske ska vara först och köpa något nytt så som samshelids nya "snygga" XC modell :p?
  3. 100g utetäcke. Beror på om en viss horseware säljande butik är där, blev fel på det jag köpte tidigare och har fortfarande ej löst det då jag har haft ett späckat schema som inte tillåter resor till täby.

    Nedslående är mer titta och klämma på ska slå till om det är bra priser:
  4. Dressyrskydd, bruna alt. vita.
  5. Dressyrschabrak till träning (Mias, Equiline, shockenmölle etc). Bege? Blått? (ej brunt eller grått som bas)
  6. Matchande lindor till schabraket ovan + gråa (helst Eskadron men Mias eller schockemöhle kan fungera berodde på vad som är mest prisvärt)
  7. Fodrade Roeckl vesta vantar.
  8. Ridbyxor (ska prova equlines x-grip (?) då alla verkar eld och lågor över dem, annars pikur som vanligt)
  9. Snygga tjocka tröjor/långärmade
  10. Ridkjol?
  11. Pannband till dressyrträns
  12. Sprenger sporrar med trissa till innetävlingar (om jag hinner testa hemma först, min plånbok hoppas att han numera beslutat att hata dem)
"Hej jag heter KSF och jag är en shoppoholic"
(*alla i kör* "hej KSF!")

Lämnar denna tråden och mässan säkerligen bra mycket fattigare
 
Ska dit på torsdag och kolla på terrängen, hoppas på att hitta:

-vintertäcke 300g, märke ingen större betydelse sålänge billigt pga växande häst.. Hade 140 förra året och nu 155...
- vinrött schabrak och matchande lindor :love:
- ev ett par handskar.. lyckas lägga mina på motorhuven och glömma bort dom, borta lagom tills jag är hemma :rofl:
- nått snyggt ridtäcke, gärna brunt vitt och beige :d
 
Detta skall jag klämma på och slå till på om det finns i rätt utförande och till rätt pris.

- Samshield (VG1) med extra poloskärm.
- Vinröd kavaj
- Ländtäcke i fleece. Enbart fleece, diskret enfärgat utan krusiduller/reflexer. (verkar vara omöjligt..)
- Freejumps
- Schabrak, svart och eller vinrött.
- Veredus carbon gel.
- Boots med ludd
- Strykkappor med ludd i XL (verkar också sällsynt..)

Jag tänkte precis börja räkna på vad det kan kosta, men jag låter bli :D:D
 
Detta skall jag klämma på och slå till på om det finns i rätt utförande och till rätt pris.

- Samshield (VG1) med extra poloskärm.
- Vinröd kavaj
- Ländtäcke i fleece. Enbart fleece, diskret enfärgat utan krusiduller/reflexer. (verkar vara omöjligt..)
- Freejumps
- Schabrak, svart och eller vinrött.
- Veredus carbon gel.
- Boots med ludd
- Strykkappor med ludd i XL (verkar också sällsynt..)

Jag tänkte precis börja räkna på vad det kan kosta, men jag låter bli :D:D

Vi verkar ha samma smak:love::love:, equeen har vindröd animokavaj, en av de få som köper in den färgen :up:
 
Detta skall jag klämma på och slå till på om det finns i rätt utförande och till rätt pris.

- Samshield (VG1) med extra poloskärm.
- Vinröd kavaj
- Ländtäcke i fleece. Enbart fleece, diskret enfärgat utan krusiduller/reflexer. (verkar vara omöjligt..)
- Freejumps
- Schabrak, svart och eller vinrött.
- Veredus carbon gel.
- Boots med ludd
- Strykkappor med ludd i XL (verkar också sällsynt..)

Jag tänkte precis börja räkna på vad det kan kosta, men jag låter bli :D:D

Känner mig fullkomligt dum i huvudet som aldrig hört ordet strykkappa förut :o
Men Protector har ju ett par lite mjukare benskydd/damasker med ludd i XL. Sen har ju Zandona lite hårdare benskydd/senskydd med ludd i också, som ska finnas i X-full. :D
Googlade bara som hastigast, och fick upp en mycket stor butik i Skara... Har själv erfarenhet av Protector skydden (dock i L, XL var för stor på min valack som normalt sett enda brukar ha XL/X-full...), dock inte skydden från Zandona.
 
Detta skall jag klämma på och slå till på om det finns i rätt utförande och till rätt pris.

- Samshield (VG1) med extra poloskärm.
- Vinröd kavaj
- Ländtäcke i fleece. Enbart fleece, diskret enfärgat utan krusiduller/reflexer. (verkar vara omöjligt..)
- Freejumps
- Schabrak, svart och eller vinrött.
- Veredus carbon gel.
- Boots med ludd
- Strykkappor med ludd i XL (verkar också sällsynt..)

Jag tänkte precis börja räkna på vad det kan kosta, men jag låter bli :D:D

Av en slump såg jag nyss att Exklusiv Horse Wear har sådana, i olika färger. Vet dock inte om de kommer till SIHS! :/
 
Har ni tips på vilka utställare som brukar ha bra rea-priser?
Förra året blev jag besviken, hittade inga riktiga fynd tyckte jag. Men sen var det ju knökfullt med folk också och vi hade för lite tid :p
 
Av en slump såg jag nyss att Exklusiv Horse Wear har sådana, i olika färger. Vet dock inte om de kommer till SIHS! :/

Sjöhagen har dem också, men jag vill köpa dem fysiskt och ej över nätet.
De kan vara så att de ställer ut, i alla fall sjöhagen. Men det var många många år sedan de hade med sig rid och ländtäcken i mäss-sortimentet. :(

Känner mig fullkomligt dum i huvudet som aldrig hört ordet strykkappa förut :o
Men Protector har ju ett par lite mjukare benskydd/damasker med ludd i XL. Sen har ju Zandona lite hårdare benskydd/senskydd med ludd i också, som ska finnas i X-full. :D
Googlade bara som hastigast, och fick upp en mycket stor butik i Skara... Har själv erfarenhet av Protector skydden (dock i L, XL var för stor på min valack som normalt sett enda brukar ha XL/X-full...), dock inte skydden från Zandona.

Googla, ;) Det kan vara en åldersgrej. (brushing boots på engelska)
Det heter strykkappor då de skyddar kotor och insidan av benen när hästen "stryker sig".
Som min gör, slår i sig själv på insidan av kotorna i var och vartannat steg.

De korta bakskydd som många idag kallar för "kotskydd" är ju också strykkappor.
-Eftersom de inte skyddar mot något annat än just strykning.
Dock är jag ute efter den högre modellen som också kan kallas för Damasker i bland, även om en damask är ett mjukt, tunt skydd som oftast inte har någon hårdare del eller förstärkning någonstans. :D

Samma där, jag vill köpa dem fysiskt. Gillar protector, men de är förbaskat tråkigt att beställa dem på nätet... Nästan så att man måste köpa något annat dyrt och fint också bara för att det skall kännas värt det..:angel:
 
Beställde biljetterna nyss, och har så smått börjat fundera på vad jag ska köpa. Är jag ensam om det? ;)
Så, vad planerar ni att köpa där? Hoppas ni på något särskilt erbjudande?

För min egen del känns det faktiskt som att jag redan har det mesta - hemska tanke! :eek:
Men en mössa till mig ska jag köpa. Sen ska jag kolla på en ny vardagshjälm, och titta ut vilken tömkörningsdäckel jag vill ha i julklapp! :up:
Tror inte det blir nångång faktiskt. Så kan de bli när man köpte en fjärde bil för nån månad sen och köpte hus i augusti.. ;) tyckte de va rätt dålig shopping förra året! Eller så har jag blivit snål nu vid 25 års ålder! Hehe. :)
 
Har ni tips på vilka utställare som brukar ha bra rea-priser?
Förra året blev jag besviken, hittade inga riktiga fynd tyckte jag. Men sen var det ju knökfullt med folk också och vi hade för lite tid :p
Blev också besviken och då var jag ändå där på torsdagen, när de pågick, så var inte mkt folk där då. Plus på söndan. :(
 
Jag ska kolla på nya ridtröjor (både långärmade undertröjor och övertröjor) och sporrskydd i läder. Ev galoscher också till mina ridstövlar.

Hittar jag några fina schabrak med matchande lindor så kan det tänkas att de får följa med hem.

Och min stadiga jakt på lock up bett i stl 12 går vidare. Så det kommer jag också kolla efter.
 
Sjöhagen har dem också, men jag vill köpa dem fysiskt och ej över nätet.
De kan vara så att de ställer ut, i alla fall sjöhagen. Men det var många många år sedan de hade med sig rid och ländtäcken i mäss-sortimentet. :(



Googla, ;) Det kan vara en åldersgrej. (brushing boots på engelska)
Det heter strykkappor då de skyddar kotor och insidan av benen när hästen "stryker sig".
Som min gör, slår i sig själv på insidan av kotorna i var och vartannat steg.

De korta bakskydd som många idag kallar för "kotskydd" är ju också strykkappor.
-Eftersom de inte skyddar mot något annat än just strykning.
Dock är jag ute efter den högre modellen som också kan kallas för Damasker i bland, även om en damask är ett mjukt, tunt skydd som oftast inte har någon hårdare del eller förstärkning någonstans. :D

Samma där, jag vill köpa dem fysiskt. Gillar protector, men de är förbaskat tråkigt att beställa dem på nätet... Nästan så att man måste köpa något annat dyrt och fint också bara för att det skall kännas värt det..:angel:

I see, varje dag lär man sig något nytt! :D
Men håller med dig till 100, föredrar också att handla saker i fysiska butiker, på webben kan det ju sluta hur som helst har jag själv fått erfara....
 
Tävlingsträns och vinterkläder till mig. Sedan kanske schabrak och lite benskydd och boots att matcha med :)

Och en riktigt bra fleecetröja, varm och tight.
 
Senast ändrad:
Är det någon av er som vet om man kan köpa biljetter till enbart mässan i år? Jobbar precis bredvid och det skulle vara trevligt på fredag lunch..
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 016
Senast: Sasse
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 890
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 897
Senast: Görel
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 297
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mat till kräsen liten valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp