SIHS Shopping 2018

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
I helgen är det ju årets upplaga av SIHS, och vad är väl SIHS utan shopping? Inte mycket.

Vad ska ni titta efter i år? :)

Själv ska jag se om jag hittar:
- Anatomiskt bett
- Benskydd (fram)
- Pannband (till mig)
- Tyglar
 
Funktionella stallvantar till mig (fyy bubblan vad jag frös om händerna i går när jag ledde hästarna)
Vinterjacka till mig
Ridhandskar till dottern (hon skulle även behöva en dressyrkavaj)
Vinrött hoppschabrak
Länd/ridtäcke
 
- Jag vill ha en vinterridjacka. Jag skall banne mig dammsuga mässan för att få tag i en.
- Möjligtvis ett par nya ridhandskar.
- Ska se om de har mina favoritvarmfluffstrumpor.

Det mest akuta är jackan, jag har letat jacka i 3 år nu och inte hittat den rätta :meh:
 
- Jag vill ha en vinterridjacka. Jag skall banne mig dammsuga mässan för att få tag i en.
- Möjligtvis ett par nya ridhandskar.
- Ska se om de har mina favoritvarmfluffstrumpor.

Det mest akuta är jackan, jag har letat jacka i 3 år nu och inte hittat den rätta :meh:
Säger bara Uhip!! Jag köpte en vinterjacka därifrån förra året och det är bannemig mitt livs bästa investering i jackväg. De nerfällbara ärmarna är GULD värda. Jag rider fortfarande utan ridvantar trots att tempen nu är nere på ca -5 grader.
 
Säger bara Uhip!! Jag köpte en vinterjacka därifrån förra året och det är bannemig mitt livs bästa investering i jackväg. De nerfällbara ärmarna är GULD värda. Jag rider fortfarande utan ridvantar trots att tempen nu är nere på ca -5 grader.
Jag har tittat på Uhip men jag tycker de har lite dåligt med fickor och sedan är jag misstänksam till materialet? Det känns som att om en häst tar tag i jackan och drar går den sönder, och inte särskilt vind/vattentätt. Alltså jag vill kunna använda den även när det är underkylt regn och blåst.
 
Jag har tittat på Uhip men jag tycker de har lite dåligt med fickor och sedan är jag misstänksam till materialet? Det känns som att om en häst tar tag i jackan och drar går den sönder, och inte särskilt vind/vattentätt. Alltså jag vill kunna använda den även när det är underkylt regn och blåst.
Den jag har är helt vindtät och klarar visst regn/blötsnö. Ösregn klarar den självklart inte! Då är det regelrätt regnställ som gäller. Har dock aldrig haft problem med att jag inte kunnat rida i den pga vädret (än).
Jag har inte tjockaste varianten och det är jag glad över. Min heter Arctic Sport. På vintern har jag enbart en underställströja och jackan när jag rider. Jag håller mig varm och svettas lätt när jag anstränger mig. Trots att jag har svettats under ett ridpass och både underställströja samt fodret på jackan är fuktigt så fryser jag inte. :love:

Jag ska köpa den tjockaste kappan och ha som vardagsjacka, dvs inte i stallet.

Yttermaterialet kan jag hålla med dig om. Det känns lite tunt, vilket gör att jag får vara extra uppmärksam på var hästens mule befinner sig.
Att det skulle vara för ltie fickor har jag aldrig ens tänkt över. Jag får plats med det jag behöver när jag rider; mobilen och lite karameller till hästen. :D
 
Den jag har är helt vindtät och klarar visst regn/blötsnö. Ösregn klarar den självklart inte! Då är det regelrätt regnställ som gäller. Har dock aldrig haft problem med att jag inte kunnat rida i den pga vädret (än).
Jag har inte tjockaste varianten och det är jag glad över. Min heter Arctic Sport. På vintern har jag enbart en underställströja och jackan när jag rider. Jag håller mig varm och svettas lätt när jag anstränger mig. Trots att jag har svettats under ett ridpass och både underställströja samt fodret på jackan är fuktigt så fryser jag inte. :love:

Jag ska köpa den tjockaste kappan och ha som vardagsjacka, dvs inte i stallet.

Yttermaterialet kan jag hålla med dig om. Det känns lite tunt, vilket gör att jag får vara extra uppmärksam på var hästens mule befinner sig.
Att det skulle vara för ltie fickor har jag aldrig ens tänkt över. Jag får plats med det jag behöver när jag rider; mobilen och lite karameller till hästen. :D
Ok tack! Får klämma lite extra på dem i år. Jag har spanat lite på den där 3i1 jackan. Det är ju mycket pengar så om jag ska köpa något så dyrt vill jag såklart att det skall bli rätt :) Plus att jag är allmänt petig och velig ;)
 
Jag ska kika på vinterskor till mig själv och ett micklem till ponnyn.

Sen ska jag köpa nya bomhållare från safety system, för det har jag fått i julklapp. :)
 
Ok tack! Får klämma lite extra på dem i år. Jag har spanat lite på den där 3i1 jackan. Det är ju mycket pengar så om jag ska köpa något så dyrt vill jag såklart att det skall bli rätt :) Plus att jag är allmänt petig och velig ;)
Hos mig är det livet före och efter Uhip 😂 vet inte hur jag överlevt innan min kappa. Jag var också skeptisk först men funktionen är verkligen toppen och min har hållt. En knapp lossnade på min ena tunna jacka men fick en ny direkt på reklamation.
Red ut häromdan i -12 med underställ och fleecetröja under kappan men jag hade glömt hur varm den är och fick knäppa upp ordentligt. Då har jag den tunnare Regular som säljs på hööks.

Ska kika efter en täckväst och lite tjockare men smidiga ridhandskar!
 
Besviken... Fanns inget micklem i ponny, så jag fick chansa och beställa. Hoppas det passar.

Sen hade safety system inte med sig bomhållare (!) utan det skulle jag beställa på hemsidan istället.

Blev så less att jag inte ens orkade leta vinterskor. Får bli en tur till granngården och hoppas att de har nåt vettigt.
 
Jag köpte en spooksväst i en utländsk monter för 850, Marietorp hade erbjudande på samma väst för 999. Agria sålde ut alla profilkläder och prylar billigt eftersom att dom byter logga, så blev en jacka därifrån. Provade ett par beiga equilineridbyxor som var nedsatta med 1000 och satt som ett smäck men fanns inte lika mycket pengar kvar i studentplånkan som jag önskade så dom fick inte följa med hem :(
 
Stor besvikelse på mässan för min del. Jag hittade hästgodis, och ett bett, men inte det bettet jag egentligen ville ha utan jag chansade och köpte ett annat. Det visade sig att hästen inte gillar det nåt vidare så jag måste ändå beställa "rätt" bett = pengarna i sjön :meh:
Hittade inget ländtäcke, ingen ridkjol, inga ridbyxor... Just ingenting jag letade efter, så jag fick skicka efter istället.
 
Det blev 5 grimskaft, ett par fodrade Roeckl, ett blingat schabrak och så beställde min rumpa en Amerigo Pasubio men den får vänta ett par månader minst. Och måste ju provrida.
 

Liknande trådar

Gnägg Ni som ska till SIHS vad behöver eller villhöver du införskaffa från mässan? Jag tänkte kolla efter dessa saker: •ett bra träns märke...
Svar
3
· Visningar
350
Senast: Morces
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
573
Senast: Ajda
·
Ridning Det var sisådär 35 år sen jag var nybörjare. Dessutom är minnet därifrån lite oklart, men jag minns iaf att vi red med ledare iaf ett...
2
Svar
29
· Visningar
2 421
Utrustning Kan vi inte ha en bettråd där vi kan diskutera olika bett? Jag tycker det är kul med olika bett och deras inverkan och gillar att testa...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 929
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp