SIHS Shopping 2018

Det blev 5 grimskaft, ett par fodrade Roeckl, ett blingat schabrak och så beställde min rumpa en Amerigo Pasubio men den får vänta ett par månader minst. Och måste ju provrida.

Provsatt den också :love:
Eller ja, satt i alla sadlarna... Men den gillade jag!
Har en Vega idag men måste byta :angel:
 
Jo testade flera olika dressyr. Hur är Vegan i jämförelse?

Just nu har jag en hopp, men upplever att i dressyrmodellen så hamnar mitt bäcken i en bättre vinkel i Pasubion, i Vega dressyr så tippar jag lätt lite framåt.
Köpte en hopp när unghästen skulle ridas in, ville inte sitta i en dressyr då.
 
Var också besviken på mässan. Har jag en lista med flera saker brukar jag sällan hitta allt, men nu hittade jag typ inget.
Orkar inte fota, men hittade ett par grå/rosa benskydd som matchar H.Hs färger perfekt :D, Stallboken 2018, en turkos midjeväska och några hingstkalendrar.
 
Som vanligt så handlade jag på Skara Hästsport. Hittade mina stigbyglar på kampanj så jag slog till.

Min syssling hittade massor till ruggigt nedsatta priser. så hon åkte hem med 2 shabrak, boots, benskydd, bett, magplatta, lite julklappsinköp mm Bara lite avis
 
Det blev ingen vinterridjacka för min del. Jag var hos uhip och testade och hade mig men det kändes inte rätt av någon anledning. Tror jag hade på mig typ alla jackor på hela mässan :p Men även de som kändes riktigt bra hade småfel som tex inga dragkedjor/knappar för fickorna. Liksom vem vill ha fickor utan dragkedja eller knappar på en ridjacka. :rage:

Det blev annat istället. Min hästs bästa 4, 5 och 6 och måla drömhästar :love: Tre par mysiga strumpor, och så lite hästgodis (som jag så klart glömde ha med mig på lektionen i måndags när den svårridna ponnyn jag red gick så jäkla bra att jag hade velat proppa i henne godis :meh:) Nu i efterhand ångrar jag att jag inte köpte ett par Roeckl vinterhandskar, har hört bra grejer om dem. Men glömde helt enkelt bort att jag behöver vinterridhandskar i mitt maniska letande efter en jacka.
 
Det blev två schabrak från Equestrian Stockholm. Ett vinrött dressyr och en marinblått hopp med läderdetaljer (så nu gäller det dottern hittar en brun hoppsadel :rofl:)
Jag köpte en keps och en mössa.
Dottern hittade, efter ett helsikes letande en tävlingshjälm som passade (Julklapp från hennes chef)

Vi hittade inget ridtäcke som inte var antingen fel form eller en helsikes massa bling på.
 
Vi köpte två ES schabrak, en grimma med tillhörande grimskaft, två par glittriga boots, ett BOT-täcke till min ena hund och ett Rambo dogwear täcke till min andra hund. Sedan köpte vi typ 15 par strumpor också av handlaren som säljer 12 par för 100 kr :D
 
Det blev ingen vinterridjacka för min del. Jag var hos uhip och testade och hade mig men det kändes inte rätt av någon anledning. Tror jag hade på mig typ alla jackor på hela mässan :p Men även de som kändes riktigt bra hade småfel som tex inga dragkedjor/knappar för fickorna. Liksom vem vill ha fickor utan dragkedja eller knappar på en ridjacka. :rage:

Det blev annat istället. Min hästs bästa 4, 5 och 6 och måla drömhästar :love: Tre par mysiga strumpor, och så lite hästgodis (som jag så klart glömde ha med mig på lektionen i måndags när den svårridna ponnyn jag red gick så jäkla bra att jag hade velat proppa i henne godis :meh:) Nu i efterhand ångrar jag att jag inte köpte ett par Roeckl vinterhandskar, har hört bra grejer om dem. Men glömde helt enkelt bort att jag behöver vinterridhandskar i mitt maniska letande efter en jacka.
Hittade du Stiernas monter? Och om du gjorde det och provade deras "Stella" så får du gärna informera om vad som saknas på den för jag är i alla fall helt såld :love:
 
Hittade du Stiernas monter? Och om du gjorde det och provade deras "Stella" så får du gärna informera om vad som saknas på den för jag är i alla fall helt såld :love:
Kort :p jag vill ha en jacka som går ner över halva låren (jag fryser alltid som fan om låren)
 

Liknande trådar

Gnägg Ni som ska till SIHS vad behöver eller villhöver du införskaffa från mässan? Jag tänkte kolla efter dessa saker: •ett bra träns märke...
Svar
3
· Visningar
344
Senast: Morces
·
Ridning Det var sisådär 35 år sen jag var nybörjare. Dessutom är minnet därifrån lite oklart, men jag minns iaf att vi red med ledare iaf ett...
2
Svar
29
· Visningar
2 267
Utrustning Kan vi inte ha en bettråd där vi kan diskutera olika bett? Jag tycker det är kul med olika bett och deras inverkan och gillar att testa...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 780
Senast: Gimlan
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
788
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp