Silent Hood, långa öron

Corax

Trådstartare
Jag köpte en Equiline-huva förra året men hästens åsneöron fick inte plats. Då fanns inte så många olika märken att välja mellan som det gör nu.
Frågan är då vad man ska köpa (oprovat)som har längre öron än Equiline.
Jag såg även att det finns en del 'budget-varianter' ute nu. Någon som provat?
 
Schockemöhle har ju också silent huvor. Har passat två av mina med långa öron. Kör annars på en huva som passar din häst och öronproppar, typ lamicells blå?
 
Travshopparna har huvor med plats för väldigt långa öron.
Fast då är inte huvorna så stylish som Equiline :D.
 
Schockemöhle har ju också silent huvor. Har passat två av mina med långa öron. Kör annars på en huva som passar din häst och öronproppar, typ lamicells blå?
+@Amanda_F
Hm, vid närmare googling så inser jag att det var en Schockemöhle jag hade... Som hon alltså inte kunde ha. Har de kanske ändrat storleken till det större?
De vanliga PS-huvorna passar perfekt. Har de även en vadderad variant nu?
 
+@Amanda_F
Hm, vid närmare googling så inser jag att det var en Schockemöhle jag hade... Som hon alltså inte kunde ha. Har de kanske ändrat storleken till det större?
De vanliga PS-huvorna passar perfekt. Har de även en vadderad variant nu?
Om den är nyköpt så tror jag ej de har ändrat storleken tyvärr.
 
Tycker Equiline har de största luvorna, prova en sån.
Petar lite på tråden.
Är det någon som vet om storleken på PS vanliga huvor och de vadderade är samma?
Kanske även någon som provat Horze's variant som ju är en budgetvariant?
 
Hoppas också in i tråden och undrar om någon kan tänka sig mäta längden på öronen på sina luvor? Även vi har bekymmer att Equilines öron blir för korta.
 
Jag tar å knuffar lite på den här tråden.

Ny häst, nytt behov av dämpad huva men lika långa,om inte längre, öron.
Fick låna en ES-huva igår. Den funkar men vadderingen blir ca 1 cm för kort.
Min egen Shockemöhle-huva har fått fötter så kan inte jämföra där heller.

Några nya erfarenheter och tips?
 
Kentucky funkar på min med relativt långa öron. Dyon vet jag också har vadderade huvor, ingen aning om hur de är i stl dock.
 
Eskadron har ENORMA öron..... Vi fick sy in alla våra för att ens kunna använda dom, även på våra största hästar. Så dom hade jag kikat på 👍🏼 Equiline tycker jag ofta är för små. Schockemöhle mer ”normala”. Övriga märken har jag inte provat
 
Eskadron har ENORMA öron..... Vi fick sy in alla våra för att ens kunna använda dom, även på våra största hästar. Så dom hade jag kikat på 👍🏼 Equiline tycker jag ofta är för små. Schockemöhle mer ”normala”. Övriga märken har jag inte provat
Jag såg att ES faktiskt hade mått utlagda på sina huvor och där var örat 17 cm 'på insidan'. Och det är ju för kort.
LeMieux hade också en måttabell där XL var över 20 cm.
Tror även Kentuckys hade mått som funkade.

Hur har ni upplevt passformen på era huvor?
Någon som provat någon budgetvariant (HG, Horze, Hööks)?

Någon som upplevt skillnad i ljuddämpning mellan huvor? Dvs mellan bara neopren och de som har flera lager?
 
Jag såg att ES faktiskt hade mått utlagda på sina huvor och där var örat 17 cm 'på insidan'. Och det är ju för kort.
LeMieux hade också en måttabell där XL var över 20 cm.
Tror även Kentuckys hade mått som funkade.

Hur har ni upplevt passformen på era huvor?
Någon som provat någon budgetvariant (HG, Horze, Hööks)?

Någon som upplevt skillnad i ljuddämpning mellan huvor? Dvs mellan bara neopren och de som har flera lager?
Dom Eskadron vi köpte är MKT större än Kentucky..... Så försök hitta en butik där du kan se dom live och mäta är fortf mitt tips
 

Liknande trådar

Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 034
Senast: JennyLz
·
  • Artikel
Dagbok Det är med spänning jag ser fram emot trädgårdssäsongen 2023. Jag hoppas så att mina valnötsplantor överlever vintern. Här om dagen var...
Svar
0
· Visningar
495
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 514
Senast: kma
·
  • Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 295
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp