Silkespapper av typen som man slår in saker i?

bettysmatte

Trådstartare
Jag fick en ljus idé om att sälja mina kristyränglar på bokmässan, eftersom det känns som om de passar med det lite gammaldags temat. Jag har köpt bokmärken via Tradera, snöre/band har jag redan, och ingredienserna för övrigt är billiga och lätta att skaffa. MEN sedan kom jag på att jag ju inte bara kan ge folk kristyränglar i handen. De måste slås in, och silkespapper är väl det givna valet. Var hittar man enklast (och billigast!) sådant? Såg att Rusta hade men jag bor inte i närheten av ett Rusta, så då blir det dyrt av den anledningen. Beställa går säkert, men då blir det ju frakt. Och så blir det ofta så stora volymer. Hur får man tag i bara lite grann?? Vem kan tänkas ha sådant? Om jag måste beställa i stor mängd/betala frakt har jag snart en ev vinst på försäljningen ätits upp.... :cautious:
 
Jag fick en ljus idé om att sälja mina kristyränglar på bokmässan, eftersom det känns som om de passar med det lite gammaldags temat. Jag har köpt bokmärken via Tradera, snöre/band har jag redan, och ingredienserna för övrigt är billiga och lätta att skaffa. MEN sedan kom jag på att jag ju inte bara kan ge folk kristyränglar i handen. De måste slås in, och silkespapper är väl det givna valet. Var hittar man enklast (och billigast!) sådant? Såg att Rusta hade men jag bor inte i närheten av ett Rusta, så då blir det dyrt av den anledningen. Beställa går säkert, men då blir det ju frakt. Och så blir det ofta så stora volymer. Hur får man tag i bara lite grann?? Vem kan tänkas ha sådant? Om jag måste beställa i stor mängd/betala frakt har jag snart en ev vinst på försäljningen ätits upp.... :cautious:
Panduro Hobby?
 
Jag fick en ljus idé om att sälja mina kristyränglar på bokmässan, eftersom det känns som om de passar med det lite gammaldags temat. Jag har köpt bokmärken via Tradera, snöre/band har jag redan, och ingredienserna för övrigt är billiga och lätta att skaffa. MEN sedan kom jag på att jag ju inte bara kan ge folk kristyränglar i handen. De måste slås in, och silkespapper är väl det givna valet. Var hittar man enklast (och billigast!) sådant? Såg att Rusta hade men jag bor inte i närheten av ett Rusta, så då blir det dyrt av den anledningen. Beställa går säkert, men då blir det ju frakt. Och så blir det ofta så stora volymer. Hur får man tag i bara lite grann?? Vem kan tänkas ha sådant? Om jag måste beställa i stor mängd/betala frakt har jag snart en ev vinst på försäljningen ätits upp.... :cautious:
Mailingbags.nu säljer med fri frakt. Jag vet inte vad du menar med lite grann, de säljer i paket om 30, 240 och 480 ark.
 
Mailingbags.nu säljer med fri frakt. Jag vet inte vad du menar med lite grann, de säljer i paket om 30, 240 och 480 ark.
Aha. De såg jag nog när jag googlade, men uppfattade inte att frakten var fri... :) Då kan det säkert vara ett alternativ, jag :up: !
 
Hrm....undrar om det skulle funka att köpa en rulle riktigt mjukt hushållspapper istället? Det blir ändå nästan 50 kr för 30 silkespappersark med mailingbags....
 
Jag fick en ljus idé om att sälja mina kristyränglar på bokmässan, eftersom det känns som om de passar med det lite gammaldags temat. Jag har köpt bokmärken via Tradera, snöre/band har jag redan, och ingredienserna för övrigt är billiga och lätta att skaffa. MEN sedan kom jag på att jag ju inte bara kan ge folk kristyränglar i handen. De måste slås in, och silkespapper är väl det givna valet. Var hittar man enklast (och billigast!) sådant? Såg att Rusta hade men jag bor inte i närheten av ett Rusta, så då blir det dyrt av den anledningen. Beställa går säkert, men då blir det ju frakt. Och så blir det ofta så stora volymer. Hur får man tag i bara lite grann?? Vem kan tänkas ha sådant? Om jag måste beställa i stor mängd/betala frakt har jag snart en ev vinst på försäljningen ätits upp.... :cautious:
Ställen som säljer flyttkartonger borde ha silkespapper.
 
Jag köpte från Pack och Plock när jag hade webshop! Fast det blir ju rätt stor mängd silkespapper, kanske för mycket beroende på hur mycket du kommer att säja? Men de har i jättefina färger!
 
Har du Ica Maxi nära så kan det finnas där, vårt brukar ha en del kontors- och pysselgrejer inne. Små, bruna kuvert kanske hade kunnat funka istället för silkespapper? :) Biltema kan också ha liknande grejer, eller IKEA om du bor nära ett sånt varuhus.
 
Bara en liten inflikning . Jag skulle definitivt vara beredd att betala mer för kristyränglar inslagna i silkespapper än i hushållspapper. Det ger helt annan känsla av omsorg och det där delikata, skira som änglarna har för mig. Jag tror inte jag är ensam om det och du kan till och med tjäna på att ha silkespapper och ta en tia extra/ängel än att göra något med väldigt hemgjord känsla som säljer sämre. även om du sparar säg 2kr/ängel på det sättet i utlägg så finns potential att tjäna 8kr extra för att du gjort en mer attraktiv produkt. Tror jag.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp