Silverduk till bil

Ja! Jag har en silverduk på vindrutan när jag parkerar på tävling, den i kombination med mörkt tonade rutor håller min bil sval och skön.
Även bra på vintern för att slippa frost på rutan 😁
 
Ja! Leta efter en i perfekt storlek för din bil om du alltid vill ha med den och har knappt om plats. Vår är egentligen onödigt lång och de tar ganska stor plats ihopvikta.
 
Nån speciell du skulle rekommendera?

Har ingen koll faktiskt på vad vår heter. Men köpte den på Backamo Hundtjänst (har e-handel) har flera vänner som först stoltserat med att ha hittat billiga dukar och sen gnällt över smårepor i lacken efter duken. Vi har svart bil och inga repor.
 
Ja! Men bara dom dyrare, dels pga repor som någon annan skrev och jag har upplevt att dom billigare inte fyller sin funktion lika bra. När jag googlar är det dom som heter silver shade mesh som är "originalet".
Jag skulle också rekommendera att köpa en som täcker alla fönster på bilen även om du har tonade rutor, då ger den bäst effekt tycker jag.
 
Väcker upp en gammal tråd.
Har ni något märke på duk som ni rekommenderar? Livrädd för att den ska repa lacken 🙈
 
Väcker upp en gammal tråd.
Har ni något märke på duk som ni rekommenderar? Livrädd för att den ska repa lacken 🙈

Är man livrädd för lackrepning så ska man kanske inte anstränga sitt hjärta med att köpa en silverduk :D! De är ju gjorda i metall/aluminium så det finns ju inga garantier på att den inte kommer repa :) .

Jag använder dock våra frekvent över bägge våra bilar, och har inte märkt av några repor alls. Kan vara för att jag är duktig på att fästa dem så de inte ligger och "skaver" under tiden man använder dem, samt försöker vara försiktig när jag lägger på och tar av dem.

Och för mig är de så bra för hundarna (och mig själv) att det är värt att riskera repor :D ! Våra är från Svenska Djurapoteket och Hansesgården :) .
 
Är man livrädd för lackrepning så ska man kanske inte anstränga sitt hjärta med att köpa en silverduk :D! De är ju gjorda i metall/aluminium så det finns ju inga garantier på att den inte kommer repa :) .

Jag använder dock våra frekvent över bägge våra bilar, och har inte märkt av några repor alls. Kan vara för att jag är duktig på att fästa dem så de inte ligger och "skaver" under tiden man använder dem, samt försöker vara försiktig när jag lägger på och tar av dem.

Och för mig är de så bra för hundarna (och mig själv) att det är värt att riskera repor :D ! Våra är från Svenska Djurapoteket och Hansesgården :) .

Jo, givetvis vill jag ju hellre ha en sval bil till henne än att bry mig om lacken, men bilen är ganska ny, och hussen är väääldigt rädd om den. 🙈😝 Jag villhöver en till bil - en hundbil där jag kan ha alla grejer och som jag kan v vara lite mindre rädd om. 😅

Har tittat på Svenska Djurapotekets och är väldigt sugen på att köpa en sån.
Blir ju helt klart en smidigare och enklare sommar för oss om vi skaffar duk. 👌
 
Jo, givetvis vill jag ju hellre ha en sval bil till henne än att bry mig om lacken, men bilen är ganska ny, och hussen är väääldigt rädd om den. 🙈😝 Jag villhöver en till bil - en hundbil där jag kan ha alla grejer och som jag kan v vara lite mindre rädd om. 😅

Har tittat på Svenska Djurapotekets och är väldigt sugen på att köpa en sån.
Blir ju helt klart en smidigare och enklare sommar för oss om vi skaffar duk. 👌

Man behöver ALLTID en hundbil :D!
 
Någon som provat Active Canis silverduk? Den verkar vara lätt att få tag på (Granngården, Bilia, Dollar Store).
 

Liknande trådar

Övr. Hund Pust, som alla vet är ju sommarvärmen är med besked. 🥵 Vi har våra hundar i hundkåpa och trots att den är betydligt svalare än inne i...
Svar
4
· Visningar
618
Senast: attheedge
·
Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 400
Senast: Guldaskig
·
Övr. Hund Hej! Vår hund, en Berner Sennen, har vuxit ur hundburen i bilen så vi funderar på en grind istället. Vilken är bäst? Vi har en BMW X3
Svar
2
· Visningar
448
Senast: Marisol
·
Fordon Jag har hela tiden tänkt att jag behöver en kombi för att kunna lasta vedklyv och annat skrymmande. Och rails för att kunna shoppa några...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 734
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp