Silverschampo

honung

Trådstartare
Jag har gått från att vara född blondin, haft alla tänkbara färger i håret under många år till att senaste året transformerat mig från mörkbrunt/svart hår till att idag vara vad min frisör kallar 'silverblondin', med naturligt mörkare underhår med inslag av gråa strån och slingat silver ovanpå. Och nu ska jag, som aldrig varit 'fixig' med håret använda silverschampo ett par gånger i veckan.

Min frisör rekommenderade Maria Nila, men av outgrundlig anledning köpte jag inget sånt när jag var där utan jag kom på det när jag gick därifrån så jag stresshandlade Björn Axéns silverschampo och balsam i en affär. Jag har konsulterat mina yngre kollegor som är vansinnigt snygga i håret jämt och som skimrar silvergrått hur jag ska använda detta silverschampo och alla säger de att de använder BARA silverschampo alltid och att de låter det sitta i någon halvtimme. Uhum. Frissan sa två-tre dagar i veckan och låt sitta 10 minuter? Jag tvättar ibland håret dagligen, ska jag verkligen använda silverschampot så ofta? Och, jag MÅSTE använda balsam efter schampot, för det där silverschampot gör att mitt hår känns som svinto efter ursköljning. Ska det där silverbalsamet också sitta i handdukstorkat hår innan ursköljning och hur länge i så fall?

Jag vet att det även rekommenderas regelbunden inpackning men sånt har jag sällan tålamod eller tiiiid med, jag använder hellre balsam regelbundet. Senaste gången jag köpte inpackning var när det fanns femtioöringar, det var ett tag sedan alltså. Jag har allmänt bra kvalitét på mitt hår men det blir väldigt torrt av silverschampot, och det instantly så jag måste ha balsam efter.

Plötsligt inser jag att mitt schampokonto kommer stiga något enormt i höjden om jag ska fortsätta med Björn Axén-serien (eller med Maria Nila), men har blivit rekomenderad annat, ett som heter 'Fudge' och det har jag sett finns på gekås som jag ska till snart. Men finns det balsam till den också? Eller har någon något annat bra silverschampo + balsam att rekommendera? Och hur gör ni erfarna silvershampoanvändare? 10 minuetr? Växlar med vanligt schampo? Jag vill definitivt inte få gula toner, då panikar jag och kommer dra i någon färg igen men det vore synd på ett års jobb för att bli av med det mörka..
Lär mig hur jag ska använda silverschampo på bästa sätt!
 
Sedan jag "stripped" mitt brun fargade har anvander jag bara silver shampoo. Jag har provat flera olika marken men bara Viral. Det ar den enda sort som verkligen gor nagon skillnad pa mitt (pa vissa stallen :cautious: mycket vita har). Jag tvattar oftast haret varje dag, och satter for det mesta in det i torrt har (dar det ar som vitast) och med vatten gnuggar ut det i hela haret efter 10-20 minuter, eller sa, och later det sitta i ytterligare 10 minuter om jag kan. Mitt har ar alltid just silver, det ar mest jag och verkligt unga tjejer :p som har den silver fargen.
Balsam i Viral ar valdigt dyrt sa jag anvander vilken silver balsam som helst, men aldrig nagot annat shampoo da Vidale ar det enda som verkligen ger silver farg.
Min harfrissa har blont har, med det shampot far hon en helt fantastisk silver farg over det blonda. Hur snyggt som helst.

Och nu ska jag bestalla mer sa jag inte far slut. :D
 

Bifogade filer

  • Screen Shot 2019-05-22 at 7.03.34 PM.png
    Screen Shot 2019-05-22 at 7.03.34 PM.png
    14,3 KB · Visningar: 16
Jag har Fudge, både schampo och balsam. Ganska dyrt till ordinarie pris men jag hittade det billigare på Normal. Älskar dem! Jag har visserligen cendréfärg i grunden, blekta längder och inget mer extremt än ordentligt kall blond ton som mål, men för mig räcker det bra att använda schampot någon gång i veckan och låta det sitta i 5-10 minuter. Annars börjar det dra åt grålila. Tvättar håret varannan dag och när jag inte använder Fudgeschampot har jag något vanligt från Barnängen. Balsamet använder jag lite oftare för att jag gillar det så mycket men det låter jag sällan verka särskilt länge. Det gör håret ordentligt halkigt och lätt att reda ut.
 
Jag har gått från att vara född blondin, haft alla tänkbara färger i håret under många år till att senaste året transformerat mig från mörkbrunt/svart hår till att idag vara vad min frisör kallar 'silverblondin', med naturligt mörkare underhår med inslag av gråa strån och slingat silver ovanpå. Och nu ska jag, som aldrig varit 'fixig' med håret använda silverschampo ett par gånger i veckan.

Min frisör rekommenderade Maria Nila, men av outgrundlig anledning köpte jag inget sånt när jag var där utan jag kom på det när jag gick därifrån så jag stresshandlade Björn Axéns silverschampo och balsam i en affär. Jag har konsulterat mina yngre kollegor som är vansinnigt snygga i håret jämt och som skimrar silvergrått hur jag ska använda detta silverschampo och alla säger de att de använder BARA silverschampo alltid och att de låter det sitta i någon halvtimme. Uhum. Frissan sa två-tre dagar i veckan och låt sitta 10 minuter? Jag tvättar ibland håret dagligen, ska jag verkligen använda silverschampot så ofta? Och, jag MÅSTE använda balsam efter schampot, för det där silverschampot gör att mitt hår känns som svinto efter ursköljning. Ska det där silverbalsamet också sitta i handdukstorkat hår innan ursköljning och hur länge i så fall?

Jag vet att det även rekommenderas regelbunden inpackning men sånt har jag sällan tålamod eller tiiiid med, jag använder hellre balsam regelbundet. Senaste gången jag köpte inpackning var när det fanns femtioöringar, det var ett tag sedan alltså. Jag har allmänt bra kvalitét på mitt hår men det blir väldigt torrt av silverschampot, och det instantly så jag måste ha balsam efter.

Plötsligt inser jag att mitt schampokonto kommer stiga något enormt i höjden om jag ska fortsätta med Björn Axén-serien (eller med Maria Nila), men har blivit rekomenderad annat, ett som heter 'Fudge' och det har jag sett finns på gekås som jag ska till snart. Men finns det balsam till den också? Eller har någon något annat bra silverschampo + balsam att rekommendera? Och hur gör ni erfarna silvershampoanvändare? 10 minuetr? Växlar med vanligt schampo? Jag vill definitivt inte få gula toner, då panikar jag och kommer dra i någon färg igen men det vore synd på ett års jobb för att bli av med det mörka..
Lär mig hur jag ska använda silverschampo på bästa sätt!

Jag gillar fudge! Och det finns balsam till också :)
Mitt hår slår gärna över mot lila om jag har i det för länge dock.

Hur mycket kostar det på gekås?
 
Jag skulle aldrig utsätta mitt hår för så tät användning av silverschampo. Det torkar ut och sliter jättemycket!

Men det finns motsvarande färgbomb som är jättebra. Jag har testat lite olika och den absolut bästa är Evo Fabuloso Platinum Blonde.
Den ger samma kalla effekt som silverschampo men är istället bara vårdande. Det är lite olika hur ofta man behöver använda, går ju att ha varje gång men varannan funkar ofta bra.

Har man blekt hårt innan får man vara försiktig. Ju torrare håret är desto mer suger det åt sig och då kan man bli blå i håret om man låter det sitta i för länge eller om det används för ofta. Förra året var jag silvervit i håret och då fick jag vara jätteförsiktig, blev blått direkt om jag var slarvig.

Silverschampo kan man använda enstaka gånger sen, om det börjar gulna och man behöver lite extra effekt. Men definitivt inte regelbundet och särskilt inte när man blekt rejält då håret redan blivit utsatt för tuff behandling.
 
Mitt hår blir oxå svinto av silverschampo och hade dött en stilla död om jag använt det så ofta. Max 1 gång i veckan skulle jag använda det om ens det och alltid med inpackning efteråt. Mitt hår har mått bäst av silverschampo från Matrix, men Maria Nila är också bra. De har väl även någon silverfärgbomb har jag för mig? Färgbomberna från Maria nila gillar jag och de sliter inte på håret.
 
Mitt hår blir oxå svinto av silverschampo och hade dött en stilla död om jag använt det så ofta. Max 1 gång i veckan skulle jag använda det om ens det och alltid med inpackning efteråt. Mitt hår har mått bäst av silverschampo från Matrix, men Maria Nila är också bra. De har väl även någon silverfärgbomb har jag för mig? Färgbomberna från Maria nila gillar jag och de sliter inte på håret.
Maria nila har en som heter pearl silver ☺️.
Den har funkat för att ge lite kallare nyans på mitt blonderade hår, men känns som att effekten försvinner fort.
 
Jag använder silverschampo (och silverbalsam) men absolut inte mer än en gång i veckan. Tvättar med vanligt hårschampo däremellan.
 
Jag använder fudge silverschampo och det är det bästa. Tycker dock inte jag behöver deras balsam utan använder istället fudge volymbalsam.
Jag har använt silverschampo vid varje tvätt och det ger bra resultat på mitt hår men är inte riktigt nödvändigt så nu varierar jag. Kör fudge volymschampo också.
 
Jag använder detta på rekommendation från min frisör:
B050488_1.jpg


Hon sa att det var mer verksamt att använda balsam eftersom det sitter i längre än schampo. Låter det sitta i ca 10 min 1-2 gångar i veckan. Hittills har mitt hår hållit sig kallt (jag vill inte heller ha det varmt).
 
10 minuter skulle jag aldrig varken våga eller kunna ha silverschampo i håret. Håret hade brutits av och jag hade kliat ihjäl mig. Det börjar sticka efter tre minuter i min hårbotten och jag testade många sorter innan jag hittade en som fungerade utan att bränna hål (det känns så och skapade minisår) i min hårbotten.
Jag använder silverschampo någon gång i månaden vintertid när jag tycker att mitt hår börjar se mörkt ut men då alltid med färgbomb i efter schampot och balsam efter färgbomben. Utan färgbomb efter är silverschampo ganska värdelöst i mitt hår. Schampot sitter i max i två minuter och färgbomben i tio. Jag använder sachajuan schampo och balsam och revlon 1002 färgbomb. Nu är jag inte ute efter silverfärgat hår utan just att min egen blonda färg får lite mer lyster och ljusnar en aning och för det gör det jag använder sitt jobb.
 
Jag använder detta på rekommendation från min frisör:
B050488_1.jpg


Hon sa att det var mer verksamt att använda balsam eftersom det sitter i längre än schampo. Låter det sitta i ca 10 min 1-2 gångar i veckan. Hittills har mitt hår hållit sig kallt (jag vill inte heller ha det varmt).
Håller med om denna!
Jag har testat de flesta blonda/kalla färgbomberna på marknaden och den här är överlägset bäst!
De flesta andra funkar ok för att underhålla sålänge man aldrig låter håret bli varmare, men Evo Fabuloso är den enda som faktiskt funkar på ett hår som börjat få lite varma toner i sig.
 
Sedan jag "stripped" mitt brun fargade har anvander jag bara silver shampoo. Jag har provat flera olika marken men bara Viral. Det ar den enda sort som verkligen gor nagon skillnad pa mitt (pa vissa stallen :cautious: mycket vita har). Jag tvattar oftast haret varje dag, och satter for det mesta in det i torrt har (dar det ar som vitast) och med vatten gnuggar ut det i hela haret efter 10-20 minuter, eller sa, och later det sitta i ytterligare 10 minuter om jag kan. Mitt har ar alltid just silver, det ar mest jag och verkligt unga tjejer :p som har den silver fargen.
Balsam i Viral ar valdigt dyrt sa jag anvander vilken silver balsam som helst, men aldrig nagot annat shampoo da Vidale ar det enda som verkligen ger silver farg.
Min harfrissa har blont har, med det shampot far hon en helt fantastisk silver farg over det blonda. Hur snyggt som helst.

Och nu ska jag bestalla mer sa jag inte far slut. :D
Oh, och jag glomde saga att Viral ar svart, inte blatt eller lila.
Det var dyrare än Björn Axén och Maria Nila. Låter lite hardcore, att använda direkt i torrt hår och nästan en halvtimme? Men - det var ungefär så mina unga kunniga kollegor instruerade mig... 🤔
Vad menar du med tt den är svart och inte lila, menar du färgen på själva schampot? Och är alltså balsamet dyrare än själva schampot?
 
Jag har Fudge, både schampo och balsam. Ganska dyrt till ordinarie pris men jag hittade det billigare på Normal. Älskar dem! Jag har visserligen cendréfärg i grunden, blekta längder och inget mer extremt än ordentligt kall blond ton som mål, men för mig räcker det bra att använda schampot någon gång i veckan och låta det sitta i 5-10 minuter. Annars börjar det dra åt grålila. Tvättar håret varannan dag och när jag inte använder Fudgeschampot har jag något vanligt från Barnängen. Balsamet använder jag lite oftare för att jag gillar det så mycket men det låter jag sällan verka särskilt länge. Det gör håret ordentligt halkigt och lätt att reda ut.
Åh, Normal har jag ju i stan! Vad kostar det där? En gång i veckan låter nästan lite lite för mig. Det var en månad sen jag gick ut som silverblond från frissan och jag tvättar normalt håret varannan dag men har redan anat gula skiftningar så har faktiskt inte vågat annat än att använda enbart silverschampo alla tvättar och har faktiskt inte märkt någon kvalitetsskillnad på håret, nästan tvärtom att det är mer glans och mindre friss i det.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Har haft kliande hårbotten i typ två år och testat alla receptfria som finns utan resultat. Bytte till Maria Nila head and hair heal nu...
2
Svar
35
· Visningar
3 203
Senast: touche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp