Simba ska få en tjej?

B

**BORTTAGEN**

Hallå!

Jag har ett litet problem, som jag hoppas ni kan hjälpa mig med! ( hoppas kan man alltid göra).

Det är så här att jag har en kastrerad hankanin på lite över ett år, han heter Simba. Han är innekanin och lever fritt dygnet runt i nedervåningen i huset. Ändå sedan jag har skaffat honom, har jag tänkt att skaffa en hona i efterhand.

Nu frågan om det skulle gå att köpa en hona till honom, hur vet jag att han kommer acceptera honan? Mår han bättre att vara utan kaninsällskap? Hur ska jag göra för att det ska gå bra att sätta ihop dem? några tips?

hoppas någon kan hjälpa mig! vore tacksam för alla svar!
 
Läs mitt svar till en annan tråd här där jag beskrivit hur man föser ihop två kaniner,har själv en k. hane som bott med hane o nu hona o det går bra! Speciellt eftersom din kanin har ett så stort utrymme att bo på så kommer främlingen undan om det går hett till vid introduceringen. Men kaniner kan vara lyckliga ensamkaniner oxå om du som ägare ägnar den mycket tid o kärlek!
 

Liknande trådar

Samhälle Jag är relativt "nyfödd" feminist, har väl egentligen alltid haft tankarna/känslorna men först de sista åren fattat att det är feminism...
Svar
11
· Visningar
1 187
Senast: vallhund
·
Relationer Jag skulle behöva lite råd. Jag är sedan ca 20 år tillbaka tillsammans med en man. Vi blev sambos för 7 år sedan och har två barn med...
2
Svar
24
· Visningar
5 617
Ekonomi & Juridik Hej, Hoppas på att kunna få hjälp att reda lite i saker rörande uthyrning av stall. Det är en minderårig hästtjej som kommit till mig...
2
Svar
28
· Visningar
4 875
Senast: Polibek
·
Katthälsa Hej! Jag har ett problem som jag känner är en stor börda för både mig och katterna just nu. Risk finns för att detta inlägg blir...
2
Svar
25
· Visningar
4 023
Senast: Mahonia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp