Bukefalos 28 år!

Singstar - PS2 eller PS3

aemaria

Trådstartare
Jag är så ruskans sugen på att köpa ett Playstation med tillhörande Singstar. Egentligen borde man väl satsa på ett Playstation 3 men det är ju så :devil:dyrt! Är det stor skillnad på spelen till de olika konsollerna? Finns det många olika spel till respektive? Vilket skulle ni rekommendera att jag köper?

//aemaria
 
Sv: Singstar - PS2 eller PS3

Det finns antagligen mer till Playstation 2.

Jag hade velat ha ett PS3, men vet faktiskt inte om det är värt alla pengar då jag tycker PS2 är grymt kul.

Med PS3 kan du göra mer, snyggare grafik och snyggare spel antagligen. Och man kan väl spela de gamla spelen på det med.

Skulle du köpa ett PS2 och det blir "omodernt" kan man alltid köpa begagnade spel i bra skick från nätet.

Fast.......ett gammalt Nintendo ska man ha:p
 
Sv: Singstar - PS2 eller PS3

Nostalgi..........:angel:

Känner mig riktigt gammal för mina 24 år nu:p

Men jag äälskar Super Mario och Zelda. Synd som fan att man inte kan spela det på XBOX 360.
 
Sv: Singstar - PS2 eller PS3

Känner mig riktigt gammal för mina 24 år nu:p

.

Och hur tror du man känner sig som 40+ då? :devil:
-88 fick jag en A500, den var nästan jämförbar med ett tekniskt underverk, nästan som en 'stordator'! :D ;)

Vad ska man ha om man ska ha det däringa wii då? Ska man ha en PS2 eller är det en 'egen' konsoll?Förklara gärna för en fullständig novis som tekniken har sprungit om!
 
Sv: Singstar - PS2 eller PS3

Nintendo Wii är en egen konsoll. Mycket häftig att spela och värd pengarna. Min bror har en sådan.

men, ska man köpa extra kontroller så är dem rätt dyra. Om man vill spela i par då..
 
Sv: Singstar - PS2 eller PS3

Ska du bara använda det till Singstar? Man tröttnar rätt fort på Singstar faktiskt.. Men jag hade nog satsat på ett PS3 då PS2 ganska snart är väldigt omodernt..
 
Sv: Singstar - PS2 eller PS3

Nostalgi..........:angel:

Känner mig riktigt gammal för mina 24 år nu:p

Men jag äälskar Super Mario och Zelda. Synd som fan att man inte kan spela det på XBOX 360.

Dom spelen gillar jag med!! Kan rekommendera Nintendon Game Cube! Bra och billigt spel!! Jättebra Mario och Zelda spel till det :laugh::laugh:

Nu ska jag köpa Singstar till Playstation 2. Älskar Kareoke :laugh: Barnen kommer inte få se sitt Playstation ;)
Tur att dom får Nintendo Wii i julklapp :)
 
Sv: Singstar - PS2 eller PS3

En stor skillnad - till PS3 kan du köpa låtar styckvis för 15 kr/st, alltså köpa de låtar du vill ha via nerladdning (du har PS3an ansluten till internet) istället för att behöva köpa hela skivor där bara tre låtar är bra och resten är sådär.

Finns stort urval att ladda hem!

Just den grejen gör att jag kommer köpa PS3 och inte PS2.
 
Sv: Singstar - PS2 eller PS3

Utöver den fördelen så kan man väl spela PS2spel i PS3konsollen?
I så fall innebär det att man har bra mycket fler spel att välja på om man köper PS3konsollen (kanske inte i dagsläget, då det inte finns så många spel som bara går att köpa i PS3-version, men det kommer).

Jag har PS2, och när den inte vill vara med längre så blir det en uppgradering. Ser ingen tillräckligt bra anledning att stanna kvar på 2an.
Spelar också mycket singstar, och det känns mer värt pengarna att ladda ner precis dom låtarna jag vill ha än att köpa en skiva med 20 låtar där jag kanske bara gillar hälften.
 
Sv: Singstar - PS2 eller PS3

*hugger knapp*

Jo det låter ju onekligen som att det vore smartare att köpa trean om man ändå ska investera. Så har man ju blurayspelare också. Men då kommer nästa fråga - hur stor hårddisk kan man behöva? Är 80GB mycket eller lite?

//aemaria
 
Sv: Singstar - PS2 eller PS3

*KL*
Vilken bra tråd! :bow:

Yngste sonen har ett PS2 med en massa spel - men önskar sig en Xbox i julklapp + att han sparar själv för fullt för att kunna köpa en sådan.
Men vad behövs MER än själva det där som kostar 1799:- enligt reklamen?
 
Sv: Singstar - PS2 eller PS3

Alltid ps3!

-Ny konsoll (ps2 är snart utdött)
-Gratis internet och PlaystationStore där det finns mycket gott att ladda ner eller köpa
-Trådlösa handkontroller
-Blåtand
-BlueRay (bara en BlueRayspelare kosta en del)
-Den är snygg!
-Snyggare grafik
-Går att använda som lagringsplats för bilder osv
-Vill man ha en större lagringsplats byter man ut befintlig hårddisk

Finns en del "flickiga" spel på PlaystationStore, dumt att köpa en konsoll för bara Singstar. Buzz Tv finns också, mycket kul underhållningsspel med vänner.

Exempel på småspel som jag vet några tjejer tycker om (är ju inte så många som gillar krigsspel):
PixelJunk - Monsters
PixelJunk - Eden
LocoRocco
PuzzleFighter
Stardust HD

Såg att någon skrev att det gick att spela ps2-spel på ps3, det är inte helt sant. Det var bara på den första versionen av ps3 som det gick på. Bakåtkompabiliteten togs bort när 40, 80 och 160 G-varianterna kom. Det är alltså bara 60 G-maskinen som är bakåtkompatibla! Ska du ha en sån får du köpa en beg, men de kostar mer än en ny 80 G. En beg 60 G kostar idag mellan 5000-8000 ungefär (vissa undantag finns). 60 G dras tyvärr med andra problem, maskinen blir mycket varmare än nya varianter (beror dels på att det är mer intryckt i maskinen men också att komponenterna är äldre).

80 G är mycket, så oroa dig inte för utrymme om du endast ska spela Singstar och småspel. Ett spel tar endast upp ett fåtal MB i minne.
Om du däremot ska göra som jag, som är en riktig tv-spelsidiot som spelar det mesta så kommer minnet att sina framöver. Skulle minnet svika är det som sagt bara att byta ut hårddisken (tex till en 320 G). Bilder och musik tar ju givetvis en del utrymme också, om du nu vill ha sånt på ps3:an.

Skillnaden mellan 80G och 160G är för övrigt att dels som synes är hårddisken större, men det är många småspel som är förinstallerade (slöseri med pengar anser jag, som själv vill välja vilka spel som ska installeras).


Så, köp ps3!
 
Senast ändrad:
Sv: Singstar - PS2 eller PS3

Man kan inte tröttna på Singstar :D Har haft Playstation 2 ett antal år och får nöja mig med det ett tag till men om jag skulle köpt nu så skulle jag satsa på ett Playstation 3.
 
Sv: Singstar - PS2 eller PS3

Tack för svar! :)
Jag ska nog ta en sväng in på mediaaffär och se närmare vad det handlar om.
 
Sv: Singstar - PS2 eller PS3

Hm, kom ett par saker till jag kunde skrivit.

Om du köper en ps3 - var noga med hur den står. Det måste vara bra luftväxling runt om, de blir lätt för varma och pajjar då givetvis. Ställ den inte långt inne i hylla eller i ett glasskåp/ liknande.

Om du vill ha trådlöst nätverk, undvik att ha D-link som router. De är få som får sina ps3: or att fungera på ett trådlöst nätverk med en D-link. Det är iallafall inte alla spel som fungerar att köra trådlöst med en sådan router. Minns inte exakt (pinsamt) varför, men det är något med ps3ans fasta IP-adress och D-links säkerhet (kan inte ha fast IP-adress eller nått sånt, rätta mig gärna den som vet) som gör att det bli knas. Säkra kort på router är Netgear eller LinkSys. Har man kabel till ps3an duger typ vilken router som helst.

När jag ändå håller på tänkte jag tips om några skoj spel:
Little Big Planet - ett nytt spel där du bygger egna banor och gör små egna gubbar i form av trasdockor. Man kan spela andras banor och göra dem mycket personliga. Det här spelet har blivit riktigt poppis (kom nyss ut) hos både tjejer och killar!

http://game.se/acatalog/Little-Big-Planet-PS3.html

Ratchet & Clank - Quest of Booty och Tools of Destruction - kul och färgglada spel, med lite humor.

Finns egentligen massor kul spel, tänk om man kunde köpa precis alla =)
Synd att använda en dyr ps3 till enbart Singstar, när det finns så mycket annat kul ;)
 
Sv: Singstar - PS2 eller PS3

*kl*
Min bror bytte ut sin gamla PS2konsoll häromveckan. Mot en ny PS2konsoll.
Hans argument; PS3 är för dyr och dessutom inte bakåtkompatibel.
 

Liknande trådar

Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
33 187
Senast: Habina
·
IT & mobiler De senaste 7-8 åren har jag haft en Kindle Paperwhite som har fungerat jättebra och utan problem överlevt de många hundra böckerna jag...
Svar
14
· Visningar
969
Senast: Trasten
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 065
Kropp & Själ Hej! Jag skriver väl mest för att dels kanske få råd och sedan höra att det finns fler än jag.. Som rubriken lyder så har jag svårt att...
2
Svar
22
· Visningar
2 880
Senast: Snowball
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp