Sista gången jag köper på hööks...

M

malört

Köpte igår ett Thermo Master Outdoor täcke.
Gissa om jag är irriterad..en söm var ej hel på utsidan. Tyget räckte ej fram till kantbandet. Alltså måste jag sätta mig i bilen idag igen o åka tillbaka.Tänker inte byta till ett nytt där.
Sist jag köpte nåt på hööks var det ett schabrak som missfärgade i släppte i sömmarna och gången innan var det ett par ridkängor som släppte i sömmarna.

JAG BLIR TOKIG- Bor sen ca 4 mil bort från denna butik och är nu totalt less på att handla där. Beställde nu istället ett Svea Sverigetäcke på internet.Där har jag aldrig misslyckats förut.

Nu har jag skrivit av mig lite ilska o åker tillbaka till hööks.
:cry:
 
Det är så förbannat tradigt när man måste köra tillbaka till affären om man har långt att köra! Det är ju dom som har gjort fel!
Jag har lovat mig själv säkert tusen gånger att ALLTID kolla grejerna noga innan jag kör hem, men icke. Glömmer det alltid.
Sveatäckena är iallafall jättebra! :bump:
 
Fy, vad tråkigt när det blir så där! :crazy: Har själv spanat lite på deras superfit winter, men tror jag tänker om.
Ang svea täckena har jag ett sådant regntäcke. Kostade 1200.- och är det sämsta jag köpt! Det är tungt som tusan, inte vattentätt samt tar två dygn på sig att torka. Nu får det bli ett nytt regntäcke till denna säsong igen.

mvh :bump:
 
Snacka om otur. Själv har jag varit supernöjd med alla mina Thermo Master-täcken. Visserligen får man "räkna med" att sömmarna inte är lika starka som på t.ex ett Rambo-täcke, men mina har hållt förvånansvärt länge.

Själv har jag haft precis samma otur som du, men med ett annat märke. Klart man slutar beställa därifrån då...

Hoppas att du hittar ett märke att vara nöjd med!
 
snacka om otur. jag är jättenöjd med mina täcken därifrån. kan inte alls klaga på dem. visserligen är det kanske inte lika bra som horseware eller sånan täcken men de duger bra till mina hästar. har aldrig haft problem med dem. har en täckesätare som käkar täcken hemma och de har hållt jättebra. en reva på ett regntäcke bara på alla år men det var hästens fel. trampade på en av gjordarnda.. så nu har jag utrustat alla täcken med sånna dära gummiringar på fungerar utmärkt.

har även ett sveatäcke. visst är det tungt men det ligger jättebra och det läcker inte. inte mitt iallafall men det är säkert olika kvallite på samam märke åxå. ibland kan man ha tur elelr som du hade otur med att sömmen var trasig,..
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp