Sista omröstningen om nygamla smilies

Gunnar

Trådstartare
Moderator
Då många fortfarande verkar gilla de gamla smiliesarna, tänkte jag låta er rösta på vilka av dem som är viktigast för er.

Alla användare kan och bör rösta upp de ni gillar med hjälp av upp-pilarna till höger i inläggen. Att reagera med gilla räknas inte.

Om ni tycker att det är en dålig idé att lägga in dessa gamla eller tycker att alla tio borde läggas in får ni gärna skriva det.
Likaså om tycker att det finns några av dem som verkligen inte behövs då det redan finns bättre.

Jag tog bara med de som jag tycker är mest speciella av de gamla, om ni tycker att jag missat någon får ni gärna säga det.
Ni hittar alla de gamla här:
https://www.bukefalos.se/arkiv/blandat/smileys.htm

De ni skall rösta på finner ni här nedanför.
 
Jag undrar som @Mineur. Jag har dessutom en uppsättning som är de gamla "bukesmileysarna" och så en uppsättning undertill som har en något annolunda ch kanske enklare design än den första bunten.
 
Upvote 0
Jag tycker att allihopa är riktigt fula.
Jag håller nog med och tycker att de nya som inte är emojis är finare, men över 40% tyckte dessa var bättre än de smiliesar vi har nu i omröstningen för någon vecka sedan. För att inte tala om hur det lät när jag bytte till de nya 2014?
 
Upvote 0
Och, som tillägg efter att ha läst lite mer i den, det är troligen den ändring i forumet som fått mest kritik någonsin.

Några få var positiva, flertalet var det inte.

Det skall sägas att jag redigerade och ändrade några smilies under trådens gång.

Några har lämnat sidan sedan dess, om det var på grund av smilie-ändringen vet jag inte :)

Ni som är kvar och hade väldigt starka åsikter då får gärna skriva, ärligt, om vad ni anser idag.
 
Upvote 0
Aha, det förklarar saken. 2013/2014 var jag knappt aktiv här alls, så jag har inget minne av dessa gamla smileys!

Rent generellt tycker jag att de smileys vi har här är toppen och ser inte att något behöver ändras. Dock är det definitivt ingen stor grej för mig, så jag lovar att inte klaga om du ändrar runt ännu mer :D
 
Upvote 1
Och, som tillägg efter att ha läst lite mer i den, det är troligen den ändring i forumet som fått mest kritik någonsin.

Några få var positiva, flertalet var det inte.

Det skall sägas att jag redigerade och ändrade några smilies under trådens gång.

Några har lämnat sidan sedan dess, om det var på grund av smilie-ändringen vet jag inte :)

Ni som är kvar och hade väldigt starka åsikter då får gärna skriva, ärligt, om vad ni anser idag.
Jag har fortfarande inte förlåtit dig :rage::p

Nä men jag var skitsur och det är fortfarande de smileysarna som är bäst. De är buke för mig och de fick gärna vara med överallt. Idag är jag van vid att inte ha de men de är helt klart saknade.
 
Upvote 0
BANANEN MÅSTE ALLTID ALLTID ALLTID VARA KVAR!
Men ja tack!
För övrigt håller jag med denna skribent i reflektionerna som var bra sammanfattat:


Sv: Smileytest?

Jag gillar alla utom:
:d han ser inte ut att tycka det är smaskens. Märkliga ögon.
:cry: överdriven.
:confused: den förra var hundra gånger bättre.
:rofl: varför stilla?
:love: nä förra var bättre. Ser ut som brillor.
:grin: vilken betydelse har denna? Ser fundersam ut.
:crazy: förra var betydligt bättre. Den är ok men gillade originalet skarpt!
;) förra var bättre.

Sv: Smileytest?

De som blivit bättre är:

:):D:(:banghead::sneaky:
 
Upvote 0
Den finns i Skype-chatten som jag använder en hel del för att kommunicera med mina kollegor, och används förvånansvärt ofta även i det sammanhanget :D
Skype, eller dess föregångare MSN, hade många bra smileysar tycker jag. En kompis och jag använde alltid den där som grävde ner sig och sa Good night och satte upp en skylt, när vi sa god natt på kvällen. Det är felra som saknas men mest den tror jag. Fattar inte hur massor med fula dumma som finns i olika chattfunktioner nu, till ingen nytta....
 
Upvote 0

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
33 587
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 735
Senast: skiesabove
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
814
Senast: Roheryn
·
  • Fråga
Bukefalos Jag kommer nedan lägga in fem nya förslag på nya smilies. Två förslag från den gamla tråden är redan inlagda...
Svar
15
· Visningar
1 012
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp