Sista ridlektionen innan sommaruppehållet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var uppsatt på Svarte Petter igen, jag gillar verkligen den hästen. Söt som en trollunge är han också

Riktigt roligt lektion, vi red en WE inspirerad bana i lag två och två.

Det började med serpentinbågar runt koner, skänkelvikning längs med en markbom
Hoppa ett litet sockerbitshinder (gjorde det TRE ggr)
Rida in i en ruta (fyra bommar på marken) och stå still i fem sekunder
Rida igenom två 90 graders hörn
In i en ruta av koner, vända 90 grader och ut igen
In i ett hörn mellan bommar, få hästen nosa på hinderstödet och sen rygga ut mellan bommarna
Ställa sig mellan två hinderstöd och flytta en kon från ena stödet till det andra
Hoppa hindret igen, skänkelvikning och så serpentinabågar tillbaka till mål

Det svåraste var att rygga, där fick både jag om min lagkamrat ett fel var, med det så var vi näst bäst i gruppen :banana:
Man kan rida på tid också, men det kännde vi gamlingar inte var något för oss :rofl:

Har varit i valet och kvalet att fortsätta i höst, men de två senaste lektionerna har gått så jäkla bra så jag fortsätter
Kanske kan ta upp tävlande igen, saknar det faktiskt en smula

Bjuder på en bild när dottern red Svarte Petter (själv fastnar jag inte på bild)

img_4923_167715998.jpg
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har inte haft den minsta tid att sätta mig ner och skriva om förra veckans ridlektioner, då mitt schema har varit fullspäckat varje...
Svar
0
· Visningar
866
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok På grund av att min skadade/inflammerade axel börjat göra allt mer ont så gjorde jag ett bryskt avbrott i all styrketräning...
Svar
0
· Visningar
582
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Eftersom jag inte haft lika ont i axeln på sistone och eftersom det funkat bra att rida två lektioner per vecka de senaste två veckorna...
Svar
0
· Visningar
464
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det var den första veckan efter ridolyckan i höstas som jag skulle få rida mina två lektioner samma kväll - så som jag brukade göra...
Svar
0
· Visningar
438
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp