Sista tiden innan slutet

banani

Trådstartare
Jag har precis fått ta det otroligt jobbiga beslutet tillsammans med vet idag att det är dags att låta min älskade häst att få somna in. Atros i både kron och kotleder i båda fram som visat sig i återkommande hältor senaste 2 åren. Sista 6 månaderna har vi i stort sett inte gjort annat än att behandla, promenera påbörja igångsättning och sen få börja om...

Hästen ifråga har mycket energi och mår alltid som bäst när han rids, tränas och håller igång. Hans hagkompis står på boxvila och han är just nu rastlös och uttråkad även fast han går i en stor hage hela dagarna. Så vad gör jag med honom sista tiden? Funderar på att kolla med vet om hen kan skriva ut metacam så att vi kan skrittas ut den sista veckan utan att han har ont? Promenera gör jag inte gärna utanför anläggningen då han är rätt vild just nu och jag hellre sitter på om han brakar loss.. Det här är mitt livs häst, min själa häst och jag vill bara att han ska må bra och vara tillfreds sin sista tid i livet då hösten varit jobbig för honom med mycket vila, både på box och i sjukruta och sen hältan som tar emot när han vill busa och leka. Men kan man göra så?
 
Jag hade bett veterinär om smärtlindring och skrittat lite den sista tiden. Du vet ju redan om att det inte kommer att bli bra, utan att det bara är en tillfällig lösning. Jag beklagar :heart
 
Så sorgligt. :heart Jag tycker att man kan göra allt för att få en sista bra tid, om man verkligen vet att det är slutet. Då behöver man ju inte ta i beaktning att man kan förvärra något på sikt etc. Kram!
 
Självklart kan du be om smärtlindring. Det gjorde jag när jag hade en häst som hade väldigt ont i bakbenen och vi var tvungna att vänta ca en vecka innan lantbrukstjänst kunde komma. 💕
 
Självklart kan du be veterinären skriva ut smärtlindring! Jag har svårt att se några problem med det, när beslutet redan är taget och det handlar om att göra sista tiden okej för hästen.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej hej! Ska försöka hålla mig kort men endå få med allt relevant. Jag importerade min häst i november förra året. När han kom så hade...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 485
Senast: Piaff
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 896
Hästvård Behöver lite erfarenheter och råd i hur jag ska tänka och hur jag ska gå vidare med min häst. Hon var halt för ett tag sedan och vid...
Svar
15
· Visningar
3 425
Senast: Pannica
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 221
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp