Bukefalos 28 år!

Sitter på jobbet och

mysko

Trådstartare
har fått besök av en igelkott :love: gud så söööt
Jag har tagit bilder på den när den äter :D med min telefon så jag lägger ut bilder i morgon för dom som vill se ;)
Inte det lättaste att fota i mörkret utan att placera telefonen precis framför den :banana: något skakis var jag ifall den ville ha ett finger till efterrätt
Synd att jag inte kan lägga indom direkt för jag har ingen sladd med mig :crazy: hade ju inte räknat med att få sällskap vid den här tiden på dygnet och framförallt inte att få något att fota..
Den har fått:
kanelkaka
ost
sill
ägg digistivkex
vatten
 
Sv: Sitter på jobbet och

Vad jobbar du med så sent?
Men de ska nog inte äta så mycket kakor och ost. De ska äta daggmask. Eller andra djurslag. Ko eller gris går bra ^^
Kött med andra ord, den kan få ont i magen annars. Om den skulle komma tillbaka kan du tänka på det :) (Om du undrar ifall den vart sugen på ett finger eller inte ;) )
Vi matade våra igelkottar med fransbröd förr, de såg dock inte ut att må dåligt av det. Fast den gillade mest att äta av grannkattens burkmat.
Men visst är de sööööta! :love:
Jag älskar kottar. Höll på att cykla över en på uppfarten förra sommaren när jag svängde upp. Den blev alldeles jätterädd öch gömde sig under trappen jättelänge. :eek: Stackarn! :(
 
Sv: Sitter på jobbet och

Jobbar natten på ett dementboende, så jag har 3,5 tim kvar

Men kakor är nog inte så farligt men ost kanske inte är bra eftersom de inte tål mjölk :crazy: men h*n fick bara 2 småbitar..
Shit jag har tagit 34 bilder :eek:
 
Sv: Sitter på jobbet och

Här kommer ett par bilder på sötnosen :love:

kotten058.jpg
kotten066.jpg


kotten055.jpg
kotten067.jpg
 
Sv: Sitter på jobbet och

jag ÄLSKAR igelkottar, så söta så de finns inte!

någon mer än jag som uppmärksammat att det verkar vara ett riktigt igelkottsår, där jag bor brukar man kanske se en per år, och hittills har jag kanske sett 20st på olika ställen härikring
 
Sv: Sitter på jobbet och

Jag har inga här hemma på landet tyvärr :cry:
Men skulle det bli problem på jobbet med att ha den där så ska jag föreslå att jag tar hem den hit :banana:

Det kan väl inte vara några problem med det, eller :confused:
Skulle den fara illa av att bli forslad hit?
 
Sv: Sitter på jobbet och

Zenith skrev:
Men sööööt! :love:
Den blev säkert jätteglad av kakan också! ^^
:D javisst var den söt :love:
Kakan gick åt och den hade problem att få tag i den då den var för stor ;) så den kämpade ett bra tag innan den var färdig äten..
 
Sv: Sitter på jobbet och

söt den var.. Hemma hos mina föräldrar har de ett par igelkottar nästan varje år:).

Vissa år har det varit så mycket som fem sex stycken:love:.
De kommer springande när man är ute och vill ha mat. De gillar hundmat och ost men ost ska inte vara så bra att ge har jag hört. Brukar alltid ge dem vatten också.

En gång hade vi en som kom fram mitt på dagen under värmeböljan och precis då åt vi glass och den vädrade och vädrade efter den, så mamma lät den slicka i sig lite från pappersförpackningen. Den tyckte det var jättegott men vi vågade inte ge den mera..
 
Sv: Sitter på jobbet och

De är smarta de gamla urdjuren, glass är gott.
De har inte förändrats alls sen urminnes tider sa de på ett naturprogram :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ En natt i somras fick jag påhälsning av polisen, min fars dödsbesked slängdes i ansiktet på mig och en pappåse med hans personliga...
2
Svar
20
· Visningar
4 310
Senast: Sockerbit
·
B
Hästmänniskan Ponera följande scenario: Du lämnar ut en häst på foder med påskrivet standardavtal. Det är en prova på innan köp affär där hästen ska...
11 12 13
Svar
243
· Visningar
38 036
Senast: moholmarabs
·
E
Hästmänniskan Jag har ett problem som under de senaste veckorna skapat mycket magont. Mycket text att ta sig igenom, tack ni som läser. Blev absolut...
2
Svar
23
· Visningar
4 100
E
  • Låst
Övr. Barn Känner att jag vill skriva av mig lite... Mina älskade söner har inga farföräldrar. -De är inte döda, utan "bara"...
Svar
12
· Visningar
2 365
Senast: Kelda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp