Sitter skydden bra(bilder)

Men hallå?
Ingen som kan säga om dom sitter bra eller ej?
 
Den "flärpen" som nu sitter under kotan ska sittar mer om kotan. Liksom ge mer stöd runtom. Om du sätter skydden lite högre kanske det blir bättre. Tänk också på att kardborrefästet på "flärpen" ska fästas framåt, uppåt.

Förstår du?? ;)
 
Jag tycker dom sitter bra. Det jag såg på bilden är att dom kan vara lite för långa, hästen skall kuna böja knät utan att skydden går i böjningen typ.
 
han kan börja benen ordentligt, som är inte för långa alltså.Det ser så ut på bilderna, men jag garanterar att dom inte är det :)

Skall man ha den nedersta flärpen i karleden eller ej?
 
Mjae inte riktigt. När du spänner nedersta så drar du den under kotan och fäster sedan framåt uppåt mer mitt på skyddet, som beskrivet redan innan.
 
Jag tycker dom ser ut att sitta bra. Men jag är kanske inte någon som kan se sånt som är fel, har ingen erfarenhet av sånt. =) Men det viktigaste är nog att din häst inte tar skada av dem, alltså att det blir skavsår eller likn. För övrigt så tycker jag att själva benskydden var skitsnygga!

Lycka till med användandet av benskydden! =)
 
:bow:
Jag är inte van att använda skydd.
Men dom "halkar" ner bra där dom sitter :crazy:
Jag drar dom längst hela benet och där tar dom stopp, så jag antog att dom ville sitta där :crazy:
 
Dom sitter perfekt! :) Dom ska visst sitta sådär långt ner! det är sån modell!
 
jag tycker dom ska sitta högre upp..
den ska lixom gå runt / under kotan eller va man ska säga.
det ser ut som den sitter nästan i karleden.
 
Hur klarar hästen av att gå med sånna skydd?
Det verkar ju inte finnas nån rörelsefrihet alls, tycker oxå att dom verkar sitta för långt ner för att hästen ska kunna ha dom bekvämt.
Men det såg inte ut som på skydden att dom skulle kunna sitta på nåt annat sätt.
 
jag tycker att dom sitter lite för långt ner. sedan ska den dära nedersta kardborren inte sitta så dära långt ner heller. personligne gillar jag inte alls dessa skydd då jag tycker att de är för klumpiga.

var det inte du som var helt emot skydd?? eller minns jag fel?
 

Liknande trådar

Hästvård Har fått bilder på en häst igen och det visade sig när jag visade bilderna för min egen veterinär att den har en lös benbit på framsidan...
Svar
1
· Visningar
589
Senast: Mia_R
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 237
Senast: JennyLz
·
Övr. Hund Annorlunda rubrik jag vet :D . Jag söker efter riktigt bra glasögon till hund för sitt användas framförallt vid turskidåkning...
Svar
2
· Visningar
611
Senast: Acto
·
Utrustning Ja, jag ska köpa nya stövlar och vill ha inspiration kring vilka som ser bra ut och verkar sitta bra. Jag ser ibland stövlar på...
Svar
9
· Visningar
1 384
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp