Bukefalos 28 år!

T

TheOne

Var och köpte en ny vagn igår! Vi har en teutonia fun hemma, den fungerar kanon, är jättenöjd! Men vill ha en vagn som blir mindre som är lite mer lätthanterlig i bilen, alltså tar mindre plats och är lätt att fälla ihop! Men samtidigt ska den ju vara bra för lillan att åka i... vi har familjen på olika håll så åker bil endel... Hade bestämt oss för en Carena Easy, men i affären rekommenderade dom en chicco (dom har båda märkena).... han sa att vagnen klarade minst 25 kg! Vagnen är jättefin, smidig, blir liten, finns fullt liggläge... bra på alla sätt! Kanske hade önskat något större varukorg än den har.. MEN när jag läser i manualen står det max 36 månader och max 15 kg... ?? men har förstått att det är ofta maxvikten på paraplyvagnar... vet nu inte hur jag ska göra!! Hur mycket väger barnen vid 3-års ålder ca? Hur länge behöver man en sittvagn, alltså när vill dom inte åka i den längre ändå?
Vi kommer ju att använda teutonian när vi är hemma, den andra ska användas när vi åker iväg med bilen!
 
Sv: sittvagn?

Vi har en Emmaljunga city cross och som extravagn har vi Avanti moving light. Det är en trehjulig sulky med fullt liggläge. Den väger 9 kg och är hur smidig som helst och rätt billig. Dessutom har den relativt stora hjul också!
 
Sv: sittvagn?

Om du kollar på alla vagnar som finns så sitter max gränsen på 15 kg. Det är för de inte testas tyngre och betyder inte att vagnen inte klarar mer. Är väl snarare att det blir föräldernsansvar om vagnen går sönder om den lastas mer än 15 kg. Så klarar vagntillverkarna sin 1 års garanti ;)
 
Sv: sittvagn?

hmm... så det är 1 års garantin de vill klara bara ;) kunde man ju ge sig på!!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Vi väntar en lillebror i juli till Ludvig (snart 6) o Amanda ( snart 2.5), och den här gången funderar jag starkt på syskonvagn. När À...
Svar
17
· Visningar
2 356
Senast: Brandgul
·
Utrustning Ja, nu är det dags. Dragbilen med stort D ska inhandlas. Efter år av runtåkande med våran fullständigt värdelösa Volvo V70 -04 så ska...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 916
Senast: Larka
·
Övr. Barn Jag lurar lite på att skaffa en ny vagn. Har en Brio Sing som har både fördelar och nackdelar, och nu när L ändå är för stor för att ha...
2
Svar
33
· Visningar
4 907
Senast: Bollen
·
C
Småbarn Ska köpa en sittvagn till min 1,5 års gamla son. Har nu en Emmaljunga Combi vagn, men min sambo har sålt den till några bekanta. Jag var...
Svar
12
· Visningar
1 680
Senast: Snovind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp