Sjalbarnet ska få en till Meitai!

nevin

Trådstartare
Den här lille mannen ska få en MeiTai som morsan sitter och filar på nu (fast hon borde sova för att orka upp om 6 timmar...)
19103832.jpg



Och hans blivande MT ska se ut så här! Fast med rundade hörn längst upp.
19726643.jpg




Tror ni han kommer se fin ut i den?
 
Sv: Sjalbarnet ska få en till Meitai!

Det blir nog finemang. :)
 
Sv: Sjalbarnet ska få en till Meitai!

Jag ser bilderna alldeles utmärkt! Kommer bli hur bra som helst!
 
Sv: Sjalbarnet ska få en till Meitai!

Pixbox var lite puckat, men det fungerar nu!
 
Sv: Sjalbarnet ska få en till Meitai!

Skitsnygg!!! Kommer bli ännu snyggare när den är färdig! Jag kanske ska ta ett kort på min hemmasydda, den är också skitsnygg fast axelbanden hamnade på lite fel plats.
 
Sv: Sjalbarnet ska få en till Meitai!

Å, gud vad snyggt! :bump: En sån tror bestämt att mitt sjalbarn också vill ha.
 
Sv: Sjalbarnet ska få en till Meitai!

Så snygg den blir. När du tröttnat på den kan du få min adress ;).
 
Sv: Sjalbarnet ska få en till Meitai!

Vilket underbart mönster!
tror den kommer bli jättefin :)

Får lägga in bild sedan så vi får se hur grabben ser ut i den. :banana:

Jag funderar också på en till min lille, men med min syförmåga får ja nog köpa mig en färdigsydd...:o
 
Sv: Sjalbarnet ska få en till Meitai!

Den blev precis klar, det kom en massa saker i vägen...

Men så krånglade arseldatorn, så det finns bara en bild på den än så länge!

19858409.jpg




Midjebandet fick förbli vitt, för jag kom på att jag ska brodera D:s namn och bärår där, samt eventuella andra bärbarn som kan komma att hamna i den!
 
Sv: Sjalbarnet ska få en till Meitai!

Vad gulligt med namn. Jag älskar mönstret. Jag testade min häromdagen men han sitter inge bra i den. Är Sam för liten kanske? Han är ju bara 14 veckor.
 
Sv: Sjalbarnet ska få en till Meitai!

Ja, jag skulle nog tror att han är lite för liten än, min började sitta i sin nu som 5 månaders, och det är egentligen nu som 7månaders han sitter riktigt bra tycker jag!

Fast man kan säkert sy en babyinsats, som i Manducan, för att få bättre sits i den:)
 
Sv: Sjalbarnet ska få en till Meitai!

Superfin!

Jag måste bara fråga, är det inte tungt att bära honom så hela tiden? Jag tycker att börjar bli ganska tungt att konka runt på min snart 8 månader gamla kille.
 
Sv: Sjalbarnet ska få en till Meitai!

Nej, inte med sjal, det avlastar otroligt bra. Kom just in från en timmes promenad med barnet i MeiTai på magen!



För övrigt ser det ut så här när lillen sitter i den nya:

19870405.jpg
 
Sv: Sjalbarnet ska få en till Meitai!

Hur långa är "banden"? hur stor är "fyrkanten"?

Jag vill göra typ en likadan. :bump:
 
Sv: Sjalbarnet ska få en till Meitai!

Här är mönstret till den jag gjorde, fast jag gjorde den rak i överkant i stället för rundad, och så tror jag att min är något smalare än vad det står i mönstret.
 
Sv: Sjalbarnet ska få en till Meitai!

Har du hans ben inne i mei taien? det brukar funka bäst så med småttingar, om man inte har gjort en mindre "bebis-mei tai"
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 839
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
8
· Visningar
1 113
Senast: BornAgain
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 015
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 658
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp