Trocadero_lover
Trådstartare
Min pålle har stått i box i 1 månad nu efter att ha skadat inre hovleden ordetligt. Han får gå i sjukhage som är kanske 3 boxar stor (han får inte springa) men saken är den att det har varit så mjuk/halt/snöigt/hårt/ojämnt ute så att det har inte gått göra hage & sen får han inte ha broddar på sig. han har alltså stått i box... Nu har snön försvunnit men det är fortfarande mjukt ute... Kan han gå ute iaf? Veterinären betonade att det måste vara helt plant och det är de inte direkt...
Han får bara gå 20 min varje dag i skritt och han ska göra det 1 månad till, sen är det dags för återbesök igen. Men han är så fruktansvärt jobbig! Han bits & naffsas, står absolut inte stilla när man binder upp han i gången... han bara stirrar runt & trasslar inte sig
När man ska promenera med honom så måste man vara med HELA tiden... han är helt opålitlig... Han har stått på bakbenen, han bockar, kickar, sparkar bakut, slänger sig, kastar sig åt alla håll & kanter... Han går även & kröker nacken & dansar runt i trav :smirk: Just nu har jag träns (ingen nosgrimma, 3 delat bett) och kedja under men igår satte jag den över och det blev kanske lite lättare att hålla i honom, han kan bli väldigt stark! Kraftfodret har jag dratt ner på, han får mycket hö eftersom han står inne hela dagarna & trampar runt... boxen ser ut som "hej kom & hjälp mej"
, tar ungefär 20 min att mocka + att allt är söndertrampat... Han tycker det är tråkigt att stå inne i boxen & han är busig! Vattenhinken ligger upp & ner ibland & han brukar lägga jollybollen i vattenhinken
Är det bättre att ha stigbett på honom? Finns det något annat man kan ha? Kan det vara bättre att ha med en kompis när man är ute & går? Tips emottages tacksamt... (vet att det finns 10000000 trådar menmen...) Kan man ge han något i fodret så att man inte behöver vara livrädd varje gång man går ut?
Hände en olycka för en vecka sen också, min syrra var ute & gick med honom, kommer en bil bakifrån i hög fart.. pållen blir rädd & drar iväg... Min syrra ramlar omkull och håller kvar i grimskaftet
Hon blir alltså släpad efter honom.. han stannar efter ett par meter och bilföraren han vevar ner rutan & frågar" hur gick det?"
sen så kör han iväg... min syrra gråter och går hem med hästen & ställer in han i boxen & springer in till stallägaren som ringer efter våran mamma som hämtar henne... Hennes jeans var helt trasiga & nerblodade.. hon är helt blodig på ena benet, jätte stort sår, de andra var uppskrapat.. han trampade på hennes fingrar med ena bakhoven.. hon hade sår över helt kroppen. Stackarn var helt förskräckt
Jävla gubbjävel säger jag bara! GRRRR

Han får bara gå 20 min varje dag i skritt och han ska göra det 1 månad till, sen är det dags för återbesök igen. Men han är så fruktansvärt jobbig! Han bits & naffsas, står absolut inte stilla när man binder upp han i gången... han bara stirrar runt & trasslar inte sig
Är det bättre att ha stigbett på honom? Finns det något annat man kan ha? Kan det vara bättre att ha med en kompis när man är ute & går? Tips emottages tacksamt... (vet att det finns 10000000 trådar menmen...) Kan man ge han något i fodret så att man inte behöver vara livrädd varje gång man går ut?
Hände en olycka för en vecka sen också, min syrra var ute & gick med honom, kommer en bil bakifrån i hög fart.. pållen blir rädd & drar iväg... Min syrra ramlar omkull och håller kvar i grimskaftet
Jävla gubbjävel säger jag bara! GRRRR