Sjuk häst...?!?!?

S

Sudd

Min häst är lite hängig, han har en temp som är under en grad än vad han normalt har..lite småhängig men äter bra och är pigg för övrigt. Förutom att han är jätteseg att rida, går med näsan i backen och snubblar lite då och då..Har förstås lagt ridningen på hyllan nu..för att avvakta lite om han blir bättre.
Men det som är konstigt tycker jag är att han har temp 1 grad under hans normala. Skulle han ha en infektion i kroppen så borde han väl ha högre temp om det skiljer sig från den normala.
Någon som varit med om detta ???
Ska naturligtvis ringa vet. om det inte blir bättre i veckan. :confused:
 
Har du tempat vid flera olika tillfällen på dagen?

Symptomen kan vara tecken på erlichia, fast då borde han ha små febertoppar istället.. :crazy: Men om det inte blir bättre och du tar ut veterinären kan det ju vara bra att utesluta erlichia genom ett blodprov.

Hur länge har han varit sån här?
 
jag tycker att du ska kontakta en veterinär, jag har fått lära mig att det är farligare med en lägre kropstemperarur än feber :crazy:
 

Liknande trådar

Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
765
Senast: Habina
·
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 360
Senast: emma-vsm
·
Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 204
Senast: manda
·
Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
7 221
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp