Bukefalos 28 år!

Sjuk hund blir frisk..

movi

Trådstartare
Ja,jag bara undrar..
I somras hade jag en hund,som levde med avlivningshot över sig,hon var ganska slut i höfterna och fick lite Rimadyl..

Framåt tidiga hösten började päls och fetma spöka,vi misstänkte något med sköldkörteln,prover togs..
Allt var finfint..

Vet trodde det hade lite med mediciner och kastrering att göra,och sa "vänta och se,gör inget överilat"..

Nu är det december,den enda medicin hon har är mot inkontinens..Har inte ätit smärstillande på ca 2 mån..
Svart fin päls och slank i kroppen..

Jag har en hund som lever loppan,pigg och glad,inga problem med sitt bakställ..nästan piggare nu än förut..In och ut ur bilen mm!

Ibland sitter jag och tittar på henne och tänker "sista rycket"..som på människor..
Men man blir ju lite konfunderad..hur en hund med D-höfter som var så dålig i somras är så "galen" nu..ja eller har varit sen i höstas..

I morse när vi var ute så sa jag för skojs skull,"hit,fot sitt",och man såg på hennne "jaaaa"

Ja,vad ville jag med tråden egentligen? Det vet jag inte..:eek:
 
Sv: Sjuk hund blir frisk..

Vad roligt att din hund är så pigg och mår bra. Njut av den tid ni får tillsammans.
 
Sv: Sjuk hund blir frisk..

Om hon är slankare i kroppen så blir ju påfrestningarna på höfterna mindre. Bara fortsätt med det du gör! Det funkar ju. :) Troligen har hon återhämtat sig från de förändringar som uppstod vid kastration och mediciner nu (tar längre tid på en äldre hund).

Vad kul! :bump:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en Papillon tik på snart 12 år, hon har haft en del otur och behövt opereras 5ggr. Vi har verkligen gjort allt för henne, hennes...
Svar
17
· Visningar
2 081
Senast: Milosari
·
H
Hundhälsa Har kommit till en punkt till slut där jag tvingas med veterinärens hjälp att kapitulera och inse att jag inte kan hjälpa Pingla då hon...
2
Svar
20
· Visningar
5 368
Senast: Hjalti
·
Hundhälsa (Långt)Och jag har riktigt svårt att se på de få bilder som finns från den våren/sommaren, så himla svårt att tänka mig att min...
Svar
9
· Visningar
3 042
Senast: Disen
·
A
Hundhälsa Jag undrar vilka erharenheter ni har av att sätta en hund på smärtlindring periodvis eller konstant hela livet? Är det över huvud taget...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 443
Senast: Annapanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp