Bukefalos 28 år!

Sjuk hund?

AgentCarter

Trådstartare
Funderar på om lillhunden är sjuk, i förrgår efter han hade varit ute i hundgården en stor del av dagen kom han in och spydde grönt vattning en gång.
Efter det var han allmänt "dålig" gick runt och tuggade, lät, skulle äta på mattorna (?)
Tog ut honom igen ett tag och han var bra när han kom in.
Igår verkade inte något vara konstigt förrens på kvällen då han inte ville ha av sonens macka.

Inatt hade han spytt i soffan, verkade vara en del hår. Han har ätit sin egen mat efter det och druckit vatten men sonens tappade mat (som i vanliga fall försvinner direkt) åt han inte.

Igår bajsade han inte (dock inte konstigt eftersom han fick väldigt lite mat i förrgår pga kräkningen) idag vet jag inte eftersom han försvann åt ett annat håll när vi var ute och gick på morgonen.
Måste vänta till 4-5 också på att ta ut honom och se om det kommer något:(

Helst skulle jag vilja avvakta tills imorgon med veterinär, helt enkelt för jag har sådant migrän att jag inte vill köra bil.
Men tror ni andra det går? Något mer jag ska kolla och tänka på?

(f.ö har sonen med spytt idag men tror det var pga vatten och inte för att de har fått samma skit)
 
Sv: Sjuk hund?

Måste vänta till 4-5 också på att ta ut honom och se om det kommer något:(


(f.ö har sonen med spytt idag men tror det var pga vatten och inte för att de har fått samma skit)

Nu blir jag fundersam - sonen spytt pga vatten, vad menar du med det? Dålig vattenkvalitet? I så fall är det väl högst troligt att hunden spyr av samma anledning och då bör ni kanske inte använda vattnet.
 
Sv: Sjuk hund?

Nej, sonen spydde nog av att ha druckit för mycket vatten för snabbt (har en ettåring)

Dock är hunden piggare nu! Och bajset såg fint ut:D
Hade en lite otrevlig incident med en annan hund på promenaden förut idag, är kanske därför han har varit låg innan. Nu och på promenaden var han riktigt pigg!
Dock är jag fortfarande orolig över att han ratar en del mat.
 
Sv: Sjuk hund?

När jag kom ner i går morse han min vovve, bajsat ner hela hans "utrymme". Hela han var full i bajs, väldigt trevligt på en vit hund. :crazy:

Men efter en stund började han spy och det kom upp löv, så antagligen ätit för mycket av det, och jag kan inte tänka mig att de är speciellt nyttiga då de legat och gottat sig under snön hela vintern.

Nu är han pigg och som vanligt, men maten är inte speciellt intressant här heller.. Kanske är magen för tom, så det inte blir gott att äta??

Så vovven kanske bara har fått i sig något? Druckit ur en dålig pöl med vatten?
 
Sv: Sjuk hund?

Funderar också på om har ätit något, eftersom första spyan var illgrön och den sista var bestående av skumma saker.
Men orolig blir man!

(och visst är det härligt att ha en vit hund?:D)
 
Sv: Sjuk hund?

Funderar också på om har ätit något, eftersom första spyan var illgrön och den sista var bestående av skumma saker.
Men orolig blir man!

(och visst är det härligt att ha en vit hund?:D)

Fruktansvärt trevligt vissa gånger!! :grin: Har brukar bli alldeles grön när han rullat i gräset, eller allmänt smutsig efter en dag ute! Fast mycket av smutsen verkar bara "ramla" av, men vissa dagar önskar jag mig en annan färg på hund!! Haha!

Sen ser han ju himla lustig ut på sommarn med när solen kommer, han blir ju mörkrosa på sina "kalare" ställen så som nos, ljumskar och kulor :crazy: Det syns himla väl mot det vita oxå.. Hehe!!
 
Sv: Sjuk hund?

Snyggt:p Min är vitt och har lite längre hår på vissa ställen, sjukt praktiskt i stallet där han drar ut all halm ur boxarna och allmänt leker rövare
 
Sv: Sjuk hund?

Det man ska tänka på när hundar blir magsjuka är att de kan bli uttorkade precis som vi människor. Ju mindre hund, desto snabbare går det. Om man lyfter i nackskinnet och det går tillbaks snabbt är det ingen fara. Men om det går långsamt tillbaks så bör man rådfråga veterinär. Om nackskinnet står kvar uppe bör man åka in omedelbums. Vad man också bör kolla är ifall hunden har feber, normaltemp brukar vara 38-38,5. Och så är det allmäntillståndet, är hunden slö och inte orkar nånting så bör man åka in akut.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min tik köper så sällan så jag kommer inte ihåg hur det brukar vara… Men, hon började löpa (rödblandad flytning) 17 januari, gick in i...
Svar
4
· Visningar
1 376
Senast: Fibusen
·
Hundträning Har en söt liten chihuahua som tidigare bajsade inomhus ofta men efter mycket ansträngningar blev hon bättre och började visa tydligt...
2
Svar
35
· Visningar
4 070
Senast: mysboll
·
Hundhälsa Hejsan, Min hund på 12 år har haft känslig mage i många år. Vi gav henne pro-kolin+ för hård och rumlande mage vid behov i flera...
Svar
1
· Visningar
955
Senast: annaovega
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 740
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Skäller på andra hundar
  • Akvarietråden IV
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp