Sjuk igen.

Det är väl ingen karens på försäkringen om man tecknar den innan eller när kattungen hämtas från uppfödaren om den är under 4 månader och besiktningsintyg är ua?
Och en seriös uppfödare ser självklart till att vaccinera sina kattungar så jag tycker visst att man kan skylla på uppfödaren (men inte enbart, det finns fortfarande ett ansvar hos köparen också att se till att allt är i sin ordning).
Vaccination är jätteviktigt oavsett raskatt eller huskatt.
Hoppas din lilla slipper fler sjukdomar nu och att ni snart kan vaccinera och kastrera.
 
6 dagar utan medicin.
Återbesök på kliniken i morgon.
DAF4BCA5-0E72-44B8-933A-5FB3EF0B43E5.jpeg
 
I natt skrämde katten oss med att spy. Hon blev dock inget allmänpåverkad och det var grässtrån i spyan så vi hoppas på att det inte är någon fara.
Dessutom ser det ut som att hon har börjat löpa igen, bara en vecka sen sist.
Veterinären skrev ut p-piller eftersom hon löper så kraftigt. Dessa var dock restnoterade i hela länet.
Som tur är kontaktade jag min vän som
är veterinär (som är duktigast på häst) Han skrev ut humanversionen åt henne i stället.
Så nu får hon det tills löpet är över och hon kan kastreras. (Om hon håller sig frisk)
 

Liknande trådar

Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
713
Senast: Habina
·
Kropp & Själ Nu ligger det här ännu en dag framåt i tiden, men här är jag en söndag morgon, funderandes på mitt jobb! Jag vill dit, men har precis...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
2 728
Senast: bollen__
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 561
Senast: Badger
·
Hästvård Snälla hjälp mig att stilla mina tankar genom att bara dela med er av erfarenheter. Jag vill ha lite hopp eller en hand att hålla i...
Svar
19
· Visningar
828

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp