Sjuk igen.

Lilla

Trådstartare
Nu är kattungen sjuk igen. Började med att spy flera gånger i går för att på kvällen få hög temp.
Kontakt med vet hela tiden som kliade sig i huvudet.
Under natten piggade hon på sig en del och är feberfri. Har ätit lite blötmat. Men fortfarande lite allmänpåverkad. Har tid hos vet på förmiddagen. Hon skulle ta blodprov.
Ger inte det något får vi kanske överväga att åka till klinik.
 
Det beror ju på vad du menar med fullständig undersökning. Både blodprov och ultraljud är rimliga diagnostiska åtgärder och gör man båda kan man lätt landa på 5000kr.
 
Det beror ju på vad du menar med fullständig undersökning. Både blodprov och ultraljud är rimliga diagnostiska åtgärder och gör man båda kan man lätt landa på 5000kr.
Ok det var inte värst.

Hon har varit hos husvet. Hon tog inget blodprov eftersom det bara skulle bekräfta infektion. Blev lite irriterad på det faktiskt.
Hon var lite röd i halsen och på tungan.
Ingen reaktion när hon klämde på henne.
Fått antiinflammatorisk injektion och penicillin.
Hon har bajsat och ätit lite.
Ser dock låg ut.
 
Nu är kattungen sjuk igen. Började med att spy flera gånger i går för att på kvällen få hög temp.
Kontakt med vet hela tiden som kliade sig i huvudet.
Under natten piggade hon på sig en del och är feberfri. Har ätit lite blötmat. Men fortfarande lite allmänpåverkad. Har tid hos vet på förmiddagen. Hon skulle ta blodprov.
Ger inte det något får vi kanske överväga att åka till klinik.

Har du avmaskat henne?
 
Katten piggar på sig allt lite eftersom.
Går det att undersöka henne på klinik även om symtomen försvinner eller är det meningslöst?
 
Millie blir kvar på kliniken över natten.
Hon är röntgad och där såg man inget.
Hon har feber, är slö och öm vid undersökning av magen.
Blodprov är tagna och men undersökningen kommer göras i morgon.
Vet inte hur jag ska överleva.
283D5EE4-383A-4784-80B4-66B31D158774.jpeg
 
Millie blir kvar på kliniken över natten.
Hon är röntgad och där såg man inget.
Hon har feber, är slö och öm vid undersökning av magen.
Blodprov är tagna och men undersökningen kommer göras i morgon.
Vet inte hur jag ska överleva.Visa bifogad fil 30142
Åh jag lider med dig!!
Kan hon ha Giardia? Det är en (äcklig)microparasit som kan ge många av de symptom din kisse har.
Jag hoppas att ni hittar orsaken!
 
Åh jag lider med dig!!
Kan hon ha Giardia? Det är en (äcklig)microparasit som kan ge många av de symptom din kisse har.
Jag hoppas att ni hittar orsaken!
Jag vet inte ens vad det är?
Jag hoppas att veterinären kan lista ut ngt.
 
Jag vet inte ens vad det är?
Jag hoppas att veterinären kan lista ut ngt.

Giardia är en tarmparasit. Den kollas via avföringsprov. Fråga om det och Titrichomonas (också tarmparasit) när du pratar med veterinären nästa gång. Den ger väl inte feber, men kan säkert ge nedsatt allmäntillstånd och det kanske kan göra att hon får feber.

Håller tummarna för att ni hittar nått lättbehandlat :heart
 
Jag vet inte ens vad det är?
Jag hoppas att veterinären kan lista ut ngt.
Jag med!
Och även fast det inte är någon tarmparasit så kan det vara skönt att utesluta om ingen diagnos står klar.

Det är så otroligt uttömmande och skrämmande när de små är sjuka. 😔
 
Pratat med Evidensia. Hon har fortfarande lite feber och har kvar droppet. Man har matat henne eftersom som hon inte ville äta. Nu hade hon ätit lite själv. Sänkan är hög vilket tyder på ngn typ av infektion eller inflammation. Prov visar att det inte är virus. Vita blodkroppar ngt förhöjd, men kan ses som normalt.
Man tar ytterligare ett prov för att utesluta bukspottsinflammation. Har hon det så behövs en viss diet.
De behåller henne tills i morgon och hoppas vi kan få hem henne då.

Information från pappa.
Fruktansvärt frustrerande att dom inte vet vad som är fel.
 

Liknande trådar

Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
778
Senast: Habina
·
Kropp & Själ Nu ligger det här ännu en dag framåt i tiden, men här är jag en söndag morgon, funderandes på mitt jobb! Jag vill dit, men har precis...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
2 799
Senast: bollen__
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 691
Senast: Badger
·
Hästvård Snälla hjälp mig att stilla mina tankar genom att bara dela med er av erfarenheter. Jag vill ha lite hopp eller en hand att hålla i...
2
Svar
23
· Visningar
1 605
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp