Sjuk och avsaknad av aptit

Mammas

Trådstartare
Talande att telefonen ville rätta "aptit" till "sprit" i rubriken? :D

Jag är riktigt jäkla sjuk. Influensa med allt vad det innebär i feber, värk, hosta och fan och hens moster. Men avsaknaden av aptit gör allt värre. Jag tvingar i mig lite när jag tar tabletter för illamåendet som kommer av tabletter på tom mage gör mig inte muntrare. Och jag vet ju att jag måste få i mig något om jag inte vill må ännu sämre.

Jag är orkeslös-tom i magen men vill inte ha något. Vad äter ni när aptiten strular? Nyponsoppa med glass funkar skapligt. Mer? :)
 
Talande att telefonen ville rätta "aptit" till "sprit" i rubriken? :D

Jag är riktigt jäkla sjuk. Influensa med allt vad det innebär i feber, värk, hosta och fan och hens moster. Men avsaknaden av aptit gör allt värre. Jag tvingar i mig lite när jag tar tabletter för illamåendet som kommer av tabletter på tom mage gör mig inte muntrare. Och jag vet ju att jag måste få i mig något om jag inte vill må ännu sämre.

Jag är orkeslös-tom i magen men vill inte ha något. Vad äter ni när aptiten strular? Nyponsoppa med glass funkar skapligt. Mer? :)

Stackars dig! Jag var i samma situation förra veckan. Jag drack proviva och fick i mig någon skiva rostat bröd per dag. Det blev så klart inte så mycket energi per dag, men tillräckligt för att magen inte skulle vara helt tom.
 
Proviva och rostat bröd ev med någon ostskiva på brukar kunna gå ner i långsam takt. Glass brukar gå bra också. Någon god yoghurt kan funka också.
 
Äggröra? I små portioner. Tillagas med fördel med grädde och smör. Gör en stor omgång och värm upp några matskedar åt gången. Slinker ner lätt och är energirikt.
 
Apelsin brukar jag alltid kunna få i mig oavsett aptitlöshet. Är ju inte så matigt, men nåt i alla fall.
 
Talande att telefonen ville rätta "aptit" till "sprit" i rubriken? :D

Jag är riktigt jäkla sjuk. Influensa med allt vad det innebär i feber, värk, hosta och fan och hens moster. Men avsaknaden av aptit gör allt värre. Jag tvingar i mig lite när jag tar tabletter för illamåendet som kommer av tabletter på tom mage gör mig inte muntrare. Och jag vet ju att jag måste få i mig något om jag inte vill må ännu sämre.

Jag är orkeslös-tom i magen men vill inte ha något. Vad äter ni när aptiten strular? Nyponsoppa med glass funkar skapligt. Mer? :)
stackare, krya på dig!! :heart

Det enda som funkar när jag är i det skicket är Proviva, inte tropiksmaken men ngn av de andra.
 
Glass eller piggelin brukar jag kunna få i mig. Testa smoothie på bär, 1 banan och lite äppeljuice. Blåbärssoppa eller nyponsoppa kan funka eller rostat bröd.
 
Huvudsaken är att man får i sig tillräckligt med vätska. Så nyponsoppa och proviva tillhör väl de nyttigare dryckerna. Multivitamindryck och juice är också nyttigt. Äta är inte tvunget, men bra om man kan få i sig något ätbart när/om man tar febernedsättande/smärtstillande, glass är inte fel.
 
Rostbröd, vitt med mycket smör.

Och oändliga mängder te med mjölk, gärna röd om jag orkar det (blir lätt för fett).
 
Men du vad jobbigt det låter. Jag har inte så mycket att bidra med, men vill iaf säga krya på dig! Hoppas det går över snart! :heart
 
Rostat vitt bröd, ev med lite marmelad på för att få en sockerkick, barnmatsburk (super med fruktpuré eller riktig mat), lättsaltade chips (återställer saltbalansen och ger energi). Icke att förglömma det viktigaste: Coca cola light eller zero.
 
Tack för alla tips, har inte varit i form att gå in för att svara. Hittade termometern i morse och tog tempen nu när jag kände att jag mådde mycket bättre än igår. Hade 39 grader, vill inte veta vad jag hade när det kändes värre. :meh:

Får i mig lite iaf, glass och chips typ.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det finns ju massor av trådar om Corona men hur sjutton ska man veta vad man har? I förrgår började jag må lite dåligt, började bli...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
25 702
Senast: Lillefrun
·
Äldre Sjukvården ska det förstås stå. Känner mig både förbannad och besviken. Nästan uppgiven. (men inte riktigt. Då skulle jag ju inte vara...
24 25 26
Svar
515
· Visningar
38 220
Senast: Korven
·
Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara...
2 3
Svar
52
· Visningar
14 529
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Hage
  • Dressyrsnack 17
  • Fjordingtråden

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp