❌Sjuka hästmänniskor❌

Verkliga livet är så oerhört begränsat just nu.
Det här är ett Coronasäkert och bra sätt att informera sig på.
Ja internet håller jag med om är Coronasäkert och jag diskuterat många viktiga personliga saker med mina vänner och släkt över nätet men inte på ett forum. Men jag diskuterar gärna allmänna frågor och tips och hämtar information här.😊
 
Du pratar om att lämna ut folk. Det blir det ju knappast om en inte kan identifiera vem det gäller.

Hela inlägget kan ju vara påhittat ...
Om det inte är påhittat kan nog folk räkna ut vem det är. Om det inte är påhittat utan att vi vet det kan folk anta att det är den och den.,,,vet inte om jag tycker nått utav det är nått bra.
Står fast vid att jag tycker man ska göra det till en mer allmän fråga. Bara titeln i sig är dålig..,,
 
Om det inte är påhittat kan nog folk räkna ut vem det är. Om det inte är påhittat utan att vi vet det kan folk anta att det är den och den.,,,vet inte om jag tycker nått utav det är nått bra.
Står fast vid att jag tycker man ska göra det till en mer allmän fråga. Bara titeln i sig är dålig..,,
Fast om vi nu vänder på det.

Vi låsas att det är min häst TS skrev om och jag hittade denna tråd så finns det i min värld 2 alternativ.
Alt 1: TS har missuppfattat, min häst är inte mager, den får veterinärvård och jag gör inget fel. Då skulle jag inte bli arg/leden över att läsa denna tråd, skulle dock bli arg på TS som sprider felaktig info om mig.
Men gör jag inget fel finns det ju ingen anledning att ta åt mig av kommentarer som är riktade till felaktig information.

Alt 2: TS har rätt, min häst är mager, den får inte veterinär vård, jag tar inte hand om hästen på rätt sätt pga någon anledning (hemmablind, dålig ekonomi, mm), då kanske denna tråd är en viktig ögonöppnare. Att jag själv måste inse att jag måste ändra något runt hästen eller kanske ta det tuffa beslutat att låta hästen somna in.

TS har försökt prata med ägaren, försökt prata med dem andra i stallet, men inte fått responsen hon önskar. Då tycker jag det är bra att söka råd från andra, istället för att göra som många och ignorera problemet.
 
Om det inte är påhittat kan nog folk räkna ut vem det är. Om det inte är påhittat utan att vi vet det kan folk anta att det är den och den.,,,vet inte om jag tycker nått utav det är nått bra.
Står fast vid att jag tycker man ska göra det till en mer allmän fråga. Bara titeln i sig är dålig..,,

Vilka folk? Det kan ju passa in på en rad olika människor, men det finns ju i princip inget som gör att det går att säkerställa att Lisa, Stina eller Josefin är rätt.

Nä, jag tycker inte det är fel att diskutera på det sätt som TS lagt ut.
 
Fast om vi nu vänder på det.
Vi låsas att det är min häst TS skrev om och jag hittade denna tråd så finns det i min värld 2 alternativ.
Alt 1: TS har missuppfattat, min häst är inte mager, den får veterinärvård och jag gör inget fel. Då skulle jag inte bli arg/leden över att läsa denna tråd, skulle dock bli arg på TS som sprider felaktig info om mig.
Men gör jag inget fel finns det ju ingen anledning att ta åt mig av kommentarer som är riktade till felaktig information.

Alt 2: TS har rätt, min häst är mager, den får inte veterinär vård, jag tar inte hand om hästen på rätt sätt pga någon anledning (hemmablind, dålig ekonomi, mm), då kanske denna tråd är en viktig ögonöppnare. Att jag själv måste inse att jag måste ändra något runt hästen eller kanske ta det tuffa beslutat att låta hästen somna in.

TS har försökt prata med ägaren, försökt prata med dem andra i stallet, men inte fått responsen hon önskar. Då tycker jag det är bra att söka råd från andra, istället för att göra som många och ignorera problemet.
Jag är av annan uppfattning och tror många inte skulle reagera som du men vi är olika, Tycker fortfarande TS gjort fel det kunde tas upp på ett smidigare sätt här
 
Fast om vi nu vänder på det.

Jag är av annan uppfattning och tror många inte skulle reagera som du men vi är olika, Tycker fortfarande TS gjort fel det kunde tas upp på ett smidigare sätt här
TS har tagit upp det med både ägaren och andra i stallet, så troligen har TS tagit upp det på dem sätt hon kunde komma på. Hur ska hon veta hur hon ska göra som nästa steg om hon inte får fråga om det?
 
Ok skriver en gång till sen drar jag mig ur. Man går gärna diskutera ämnet allmänt men jag tycker detta är för utlämnande . Tycker som jag skrev förut bars titeln är för mkt. Har svårt och se hon skulle få bättre svar här än kretsen kring stallet , vänner osv.
Jag tycker inte att skriva så här på ett forum är ett passande sätt att diskutera saken.
Jag tror många kännts sig utsatta om de visste man blev diskuterad på ett forum såhär.
Om det är som TS skriver behöver häst och äg hjälp.
Sånt här urartar lätt i att folk tro sig veta och sen plötsligt är rykten igång. Kanske om nån som bara råka stämma in på beskrivningen ,,,,
Detta är min åsikt. Nätet är bra men man ska tänka på hur man skriver.
TS har tagit upp det med både ägaren och andra i stallet, så troligen har TS tagit upp det på dem sätt hon kunde komma på. Hur ska hon veta hur hon ska göra som nästa steg om hon inte får fråga om det
 
Klart man ska diskutera svåra ämnen, men då tycker jag man gör ett mer generellt inlägg. Lämna ut någon såhär tycker jag riskerat mer ilska och att mindre vill ta till sig. För de flesta av dessa människor behöver precis som hästen hjälp inte bli utelämnad.
Jag förstår inte varför du tror helt och hållet att inlägget är sant till punkt och pricka? Vem vet om TS har fått med helhetsbilden, men ändrat ålder, ras eller andra detaljer.
 
L
Jag förstår inte varför du tror helt och hållet att inlägget är sant till punkt och pricka? Vem vet om TS har fått med helhetsbilden, men ändrat ålder, ras eller andra detaljer.
läs gärna tidigare inlägg jag tar upp det där. Jag har aldrig påstått att det är det ena eller det andra , det är HUR man skriver, precis som det är när man talar med någon det är HUR man uttrycker sig....
 
L

läs gärna tidigare inlägg jag tar upp det där. Jag har aldrig påstått att det är det ena eller det andra , det är HUR man skriver, precis som det är när man talar med någon det är HUR man uttrycker sig....
Men ditt inlägg handlar ju om att peka ut någon? Eller nu är det hur ts uttrycker sig om för oss helt okänd — kanske påhittad? — person?
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
1 707
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
2 985
Senast: Twihard
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
814
Senast: Roheryn
·
Hästvård Självklart ska veterinär kontaktas på måndag, men jag vill ändå höra vilka åkommor det kan tänkas handla om. Är så orolig. Vår lilla 20...
2
Svar
35
· Visningar
3 551
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Inspiration sökes: Dop-present
  • Hat
  • Pusseltråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp