Sjuka texter

Voeux

Trådstartare
Tiderna ändras och normerna likaså. Jag har börjat reflektera över hur många gamla pojkbandslåtar som är riktigt creepy. En riktigt stickig offerkofta. Att hon inte ser honom, har fel pojkvän osv. The Actor är väl en låt på samma tema, och idag när jag satt i bilen tänkte jag för första gången på texten i Disco 2000 som jag alltid tyckt är en riktigt härlig dänga. Haha alltså, det är ju den sjukaste och mest tragiska text jag hört? Det låter som att han är besatt av den enda tjejen han någonsin pratat med (som barn), inte tänkt tanken att hon skulle gifta sig med någon annan och att han vill träffas nu, hon kan till och med få ta med sitt barn. Besöksförbud tack!

Every breath you take är ju en annan given, men har vi några låtar som man kanske inte tänkte så mycket på då, men som har åldrats illa? Eller kanske alltid varit rätt wierd utan att vi tänkt på det?
 
Tiderna ändras och normerna likaså. Jag har börjat reflektera över hur många gamla pojkbandslåtar som är riktigt creepy. En riktigt stickig offerkofta. Att hon inte ser honom, har fel pojkvän osv. The Actor är väl en låt på samma tema, och idag när jag satt i bilen tänkte jag för första gången på texten i Disco 2000 som jag alltid tyckt är en riktigt härlig dänga. Haha alltså, det är ju den sjukaste och mest tragiska text jag hört? Det låter som att han är besatt av den enda tjejen han någonsin pratat med (som barn), inte tänkt tanken att hon skulle gifta sig med någon annan och att han vill träffas nu, hon kan till och med få ta med sitt barn. Besöksförbud tack!

Every breath you take är ju en annan given, men har vi några låtar som man kanske inte tänkte så mycket på då, men som har åldrats illa? Eller kanske alltid varit rätt wierd utan att vi tänkt på det?
Mycket med Ted Gärdestad, Every breath you take vändes sig ju även Sting emot att det skulle vara en kärlekslåt då det handlar som stalking. Han skrev ju Set them free eller vad den heter som motreaktion på att så många hörde av sig att den var så fin.
 
Tiderna ändras och normerna likaså. Jag har börjat reflektera över hur många gamla pojkbandslåtar som är riktigt creepy. En riktigt stickig offerkofta. Att hon inte ser honom, har fel pojkvän osv. The Actor är väl en låt på samma tema, och idag när jag satt i bilen tänkte jag för första gången på texten i Disco 2000 som jag alltid tyckt är en riktigt härlig dänga. Haha alltså, det är ju den sjukaste och mest tragiska text jag hört? Det låter som att han är besatt av den enda tjejen han någonsin pratat med (som barn), inte tänkt tanken att hon skulle gifta sig med någon annan och att han vill träffas nu, hon kan till och med få ta med sitt barn. Besöksförbud tack!

Every breath you take är ju en annan given, men har vi några låtar som man kanske inte tänkte så mycket på då, men som har åldrats illa? Eller kanske alltid varit rätt wierd utan att vi tänkt på det?
Every breath handlar ju om en av Stings kvinnliga stalkers, han har ju till och med tagit rader ur breven hon skickade till honom...
 
Tiderna ändras och normerna likaså. Jag har börjat reflektera över hur många gamla pojkbandslåtar som är riktigt creepy. En riktigt stickig offerkofta. Att hon inte ser honom, har fel pojkvän osv. The Actor är väl en låt på samma tema, och idag när jag satt i bilen tänkte jag för första gången på texten i Disco 2000 som jag alltid tyckt är en riktigt härlig dänga. Haha alltså, det är ju den sjukaste och mest tragiska text jag hört? Det låter som att han är besatt av den enda tjejen han någonsin pratat med (som barn), inte tänkt tanken att hon skulle gifta sig med någon annan och att han vill träffas nu, hon kan till och med få ta med sitt barn. Besöksförbud tack!

Every breath you take är ju en annan given, men har vi några låtar som man kanske inte tänkte så mycket på då, men som har åldrats illa? Eller kanske alltid varit rätt wierd utan att vi tänkt på det?
Typ alla låtar med Markoolio som jag som barn glatt gick och sjöng på 🥴
Sexistiska, homofobiska, transfobiska texter.
 
En Kenny Rogers låt, Scarlet fever är så sjukt creepy. En man lockas in till en strip klubb och där strippar en 16 år gammal tjej som han blir besatt av och onanerar.


Murder ballads är ju en hel subgenre där kvinnor blir mördade av sina män. By the Banks of Ohio, I used to love her (guns n' roses) osv. Låtar man inte reflekterar över när man först lyssnar och nu år senare hajar till.

 
En Kenny Rogers låt, Scarlet fever är så sjukt creepy. En man lockas in till en strip klubb och där strippar en 16 år gammal tjej som han blir besatt av och onanerar.


Murder ballads är ju en hel subgenre där kvinnor blir mördade av sina män. By the Banks of Ohio, I used to love her (guns n' roses) osv. Låtar man inte reflekterar över när man först lyssnar och nu år senare hajar till.

I used to love her handlar om hans hund, ingen kvinna.
 
En låt många kanske inte har hört för den är tidig progg men Contacts låt ”Hon kom över mon”…rätt…omodern är väl det mildste jag kan säga om den🙄
 
Typ alla låtar med Markoolio som jag som barn glatt gick och sjöng på 🥴
Sexistiska, homofobiska, transfobiska texter.

Genomvidriga! Han hade ju fått en fråga om det nyligen och blivit sur. Varför kan man inte bara prata om det som det är? Det var en annan tid, och ja, det var vidrigt. Det var ju inte bara Markoolios fel utan hela produktionen och samhället. Äg det i stället. Det var så då, idag vet vi lyckligtvis mycket bättre och be om ursäkt för skadan det gjort.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 464
Senast: Grazing
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 594
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Lång text men jag behövde få ur mig det här och det är så många delar som spelar in att det inte gick att få det kortare, lämnar ut mig...
2
Svar
37
· Visningar
5 825
Senast: Qelina
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 560
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp