Sjukanmälan

BernT

Trådstartare
Hur räknar man sjukdagar i följande fall;

15e-21a sjuk
Friskanmäld däremellan
Sjuk igen 26e-30e
Friskanmäld och jobbar efter det.

Jag tänker att det räknas som två sjukperioder med två karensdagar? Eftersom det varit 5 friska dagar där? Eller räknas det som en dvs läkarintyg efter 22a? Trots frisk emellan? No clue :D
 
Om det varit fem friska dagar är det två sjukperioder.

Edit: fast du har bara fyra friska dagar? I så fall är det en period med sjukintyg från åttonde dagen.
 
Om det varit fem friska dagar är det två sjukperioder.

Edit: fast du har bara fyra friska dagar? I så fall är det en period med sjukintyg från åttonde dagen.
Kanske det är? Jag tänkte 21-26 = fem dagar mellan men det kanske inte är mer än 4.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu har jag funderat sedan i tisdags på om jag ska skapa den här tråden eller ej. Jag vill inte vältra mig i problemet men jag kan behöva...
2
Svar
21
· Visningar
2 829
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
35 896
Senast: Hedinn
·
Tjatter Välkomna till ulvlek! LL: Idahoe Deltagare: 1. glömmerallt 2. Artline 3. fio 4. Qitis 5. cirkus 6. Niyama 7. Pegasus63 8. hemlig 9...
19 20 21
Svar
415
· Visningar
11 558
Senast: Niyama
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
35 690
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp