Sjukavdrag??

millen

Trådstartare
Kanske lite (väldigt?) dum fråga, men jag får inte tag på lönekontoret just nu så slänger upp frågan här under tiden :p fick min lönespec nu, och jag har varit sjuk några sammanhängande dagar denna perioden. Jag har aldrig varit borta mer än karensdagen innan, så har aldrig stött på detta förut men det står i min lönespec:
Sjuklön 80% och de datumen jag var sjuk, sen står det under karensdag:
Sjukavdrag: och datumen jag var borta.

Vad innebär sjukavdraget? Är det den lön som försvinner iom att jag är sjuk och sen lägs sjuklönen på det eller vad är det för nått? Som sagt kanske otroligt dum fråga, men första gången jag stöter på det :o
 
Okej världens mest onödiga tråd, lönekontoret ringed nu så jag har fått svar på detta, moderator får ta bort tråden :o:p
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Nu när jag varit sjuk inser jag hur ensam jag är. Ingen mer än min syster hör av sig.. Det finns nog de som inte ens har de så jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 898
Senast: Nepenthe
·
Hästvård het o älskar hoppning. Snäll och lugn i hantering, behöver inte ens bindas upp i stallgången. Till bara för några veckor sen fick man...
Svar
19
· Visningar
1 553
Övr. Barn Min partner har nyligen startat eget företag här under hösten. Det vi fortfarande inte blir kloka på är detta med VAB/föräldraledighet...
Svar
18
· Visningar
2 073
Senast: soom
·
Juridik & Ekonomi Hej! Kanske en dum fråga men jag är urkass på sådant här.🙈 Jag har alltid haft två konton hos Swedbank. Jag har ett privatkonto och ett...
Svar
16
· Visningar
3 109
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp