sjukgymnastik/gym?

_FiA_

Trådstartare
Hoppas ni kan hjälpa mig med detta.

Om man behöver sjukgymnastik eller ja, styrketräning för att bli friskare i kroppen hur går jag tillväga då? Jag har värk i dom flesta kroppsdelar plus att jag har svår värk i fingrar och tår. Detta beror förmodligen på min överrölighet som gjort att mina leder slits och har fått nog nu. Muskler behövs för att stabilisera kroppen. Förstår dock inte hur jag ska kunna träna med sån värk i händer och fötter. Får ont av att gå länge så löpband går ju inte. Dom flesta maskiner behövs ju armar=händer användas. Men jag måste ta mig ur den här nedåtgående spiralen. Min rygg har sagt upp sig nu också, jag är väldigt inaktiv senaste året tack vare värken, och sitter mycket och nu har ryggen pajjat tack vare det. Det här kommer aldrig sluta bra och jag måste rädda situationen innan det slutar ännu värre.

Jag har dock väldigt dålig ekonomi då jag är sjukskriven halvtid. Jag har inte råd med gym. Men finns det inga pengar från sjukvården att få till träning? Ett problem till är att ja behöver ju en sjukgymnast som hjälper mig med träningen och som då också förstår sig på min överrörlighet och hur jag behöver träna.

Har gym sjukgymnaster som man får hjälp av eller hur fungerar det? :(
 
När jag gick hos sjukgymnast krävdes det ingen remiss utan det var bara att ta kontakt med valfri mottagning som var ansluten till landstinget. Det var en större mottagning med.många sjukgymnaster så de hade en del träningsredskap och motionscyklar dit man kunde komma och träna sitt program. Så kanske idé att försöka hitta nån sån mottagning. Jag fick också ett antal gånger med sjukgymnast för att lära mig träningsprogrammet och träna rätt. Första steget är väl att ta kontakt med en sjukgymnast och se vad de kan erbjuda för hjälp.
 
Jag fick ingen remiss utan fick rådet att gå dit och boka tid på egen hand.

Tillägg:
Har typ samma problem, närmaste maskinträning jag fick var träningscykel, annars var det övningar med min egna kropp och gymboll
 
Det de andra säger stämmer väldigt bra. Vill tillägga att ett besök hos sjukgymnast endast kostar 80kr, och de har allt du behöver där, från expertis till maskiner. Där kan du säkert få hjälp!
 
En del sjukgymnasterhar även gym, sök efter Rehabmottagningar. Men som @JeayL skrev så kanske du kommer börja med egna övningar. Balansplatta, hantlar mm kan också vara ett alternativ till maskiner.

Har samma problem och gick i flera år på styrketräning när jag var yngre. Då var det en del sjukgymnaster som lät en träna i anläggningen mot sjukgymnastavgift/frikort. Men det var nog inte riktigt tillåtet så jag tror inte att det förekommer längre. Däremot tror jag att du kan få introduktion etc på vanlig sjukgymnastavgift.

Jag kan trösta dig med att det blir lite bättre när man blir äldre och "stel".
 
Hoppas ni kan hjälpa mig med detta.

Om man behöver sjukgymnastik eller ja, styrketräning för att bli friskare i kroppen hur går jag tillväga då? Jag har värk i dom flesta kroppsdelar plus att jag har svår värk i fingrar och tår. Detta beror förmodligen på min överrölighet som gjort att mina leder slits och har fått nog nu. Muskler behövs för att stabilisera kroppen. Förstår dock inte hur jag ska kunna träna med sån värk i händer och fötter. Får ont av att gå länge så löpband går ju inte. Dom flesta maskiner behövs ju armar=händer användas. Men jag måste ta mig ur den här nedåtgående spiralen. Min rygg har sagt upp sig nu också, jag är väldigt inaktiv senaste året tack vare värken, och sitter mycket och nu har ryggen pajjat tack vare det. Det här kommer aldrig sluta bra och jag måste rädda situationen innan det slutar ännu värre.

Jag har dock väldigt dålig ekonomi då jag är sjukskriven halvtid. Jag har inte råd med gym. Men finns det inga pengar från sjukvården att få till träning? Ett problem till är att ja behöver ju en sjukgymnast som hjälper mig med träningen och som då också förstår sig på min överrörlighet och hur jag behöver träna.

Har gym sjukgymnaster som man får hjälp av eller hur fungerar det? :(

Det låter DEFINITIVT som att du behöver hjälp av en sjukgymnast - för att hitta träning som hjälper dig att må bättre och inte istället försämrar!

Jag rekommenderar dig att kontakta en privat sjukgymnastklinik - dessa brukar ha egen träningsanläggning där frikortet gäller. Numera behövs inte remiss för att komma till sjukgymnast och min personliga erfarenhet är att väntetiden dessutom är oerhört mycket kortare än hos vårdcentralernas sjukgymnaster.

Själv tränar jag sedan många år på en sådan klinik för att lindra min fibromyalgivärk. F f a har jag tränat i varmvattenbassäng, men i samråd med min sjukgymnast har jag även testat träning på crosstrainer, fått akupunkturbehandling samt vid några tillfällen även fått hjälp med "akut smärtlindring" på olika sätt. Det har förenklat oerhört mycket sedan remisstvånget togs bort - så att det är jag och min sjukgymnast som tillsammans kan komma fram till vilken hjälp jag behöver vid varje tillfälle. Och samma frikort som för sjukvården gäller alltså! I mitt fall har det fungerat så både för varmvattenbassängen och träningen i gym:et (crosstrainer) att jag fått prova ut ett individuellt träningsprogram tillsammans med min sjukgymnast och sedan tränat självständigt så länge jag känt att det fungerat bra men "avropat" hjälp av sjukgymnasten igen när jag känt behov av det (om jag t ex blivit sämre i min sjukdom, upplevt att något träningsmoment börjat ge besvär o s v.)
 
Det finns gym som samarbetar med sjukgymnaster, och de flesta har tillgång till de träningsredskap som behövs.
Kolla runt, det finns även privata med landstingsavtal :)
Som sagt behövs ingen remiss och du behöver inte "binda" dig till någon.

Har du en bra vårdcentral så kan du ju börja med att höra dig för där :)
 
Jag säger inte om du besöker utan när du besöker en sjukgymnast, glöm inte påbörja stämplande till högkostnadsskyddet.

Jag behövde inte heller ha någon remiss för att få komma till sjukgymnast utan besökte den avdelningen o bokade tid. "Min" finns i samma hus som vårdcentralen och de har träningsredskap i sal där man antingen kan gå i grupp eller få eget träningsprogram o träna själva på deras maskiner. Nu vet jag inte hur det är längre men samma sjukgymnastik hade bassängträning och de finns de med smärtproblematik som blir bättre. Kanske kan vara något att kolla upp. Jag fick eget träningsprogram att göra i vatten med fokus på det som jag skulle träna. Väldigt smidigt. :)
 
Hoppar in här från ungdom...
Har problem med ryggen, mycket värk så gick först till vårdcentralen eftersom jag inte visste vad det berodde på. Blev sedan hänvisad till att boka en tid med en sjukgymnast. Fick en lapp av de på vårdcentralen med de olika sjukgymnasterna som jobbade och telefonnummer till de olika mottagningarna. Så ingen remiss krävdes.

Har en del övningar som jag ska göra hemma för att stärka upp ryggen. Även en del stretchövningar. Ibland får jag även hjälp av sjukgymnasten att stretcha leder och muskler som gör ont.
 
Jag har också problem med överrörlighet, och det är axlarna som börjat ta mest stryk.

Ringde HC efter en akut skada (axeln ur led, med uttänjda mjukdelar som kvarvarande problem eftersom leden tack och lov inte "kan" stanna ur led), och fick direkt tid hos sjukgymnast, inget besök hos läkare eller distriktssköterska innan.

Hon har sedan hjälpt mig småsaker som att först vila axeln på rätt sätt (i mitt fall: en spark i arslet att den SKA vila... :D), akupunktur för den akuta skadan och sedan utvalda övningar som ska stärka båda axlarna så att jag förhoppningsvis inte får ytterligare problem senare i livet. Fick även remiss till en omgång vattengympapass på sjukhuset, med ledare som är duktiga på just rehab.

SG avrådde lite från vanliga gym, då det är lätt att träna fel om personalen inte har full koll på rehabträning. Nu har det funkat ändå för mig, eftersom jag ju lärt mig vad som funkar och inte, vilka lägen som är dåliga för mina axlar, av SG. Har man problem med flera kroppsdelar är det kanske svårare att hitta övningar som alls funkar? Jag kan ju träna övriga kroppen normalt. :)

Så börja definitivt att ta hjälp av en sjukgymnast.
Hen kommer troligen inte att träna dig så mycket, men du kommer att få verktyg för att stärka dig själv och undvika att du "bryts ner" ytterligare.

Och ja, allt detta, även träningarna, går på högkostnadskortet. :)
 
En del sjukgymnasterhar även gym, sök efter Rehabmottagningar. Men som @JeayL skrev så kanske du kommer börja med egna övningar. Balansplatta, hantlar mm kan också vara ett alternativ till maskiner.
Jag skulle snarare anse att man bör gå till en sjukgymnast FÖRST, för att få veta vilka övningar som ärlämpliga att göra i det enskilda fallet.

SG avrådde lite från vanliga gym, då det är lätt att träna fel om personalen inte har full koll på rehabträning.
Ovanstående av just detta skälet. Gympersonalen har inte den medicinska bakgrunden och är kanske inte tillräckligt kunnig för att avgöra vad som är rätt i det aktuella fallet.

TS!
Gå till sjukgymnast! Har du tur kan du få tillgång till gym hos denne till betydligt lägre kostnad än att gå på valfritt innegym i stan. Plus att du kanske kan få bassängträning, som är ett skonsamt sätt att träna en värkande kropp.
Här finns i alla fall ett gym på sjukhuset där man kan få gå om man har behov av det. Det är inte alls lika flashigt som t.ex Actic, men klart funktionellt.
 
Hoppas ni kan hjälpa mig med detta.

Om man behöver sjukgymnastik eller ja, styrketräning för att bli friskare i kroppen hur går jag tillväga då? Jag har värk i dom flesta kroppsdelar plus att jag har svår värk i fingrar och tår. Detta beror förmodligen på min överrölighet som gjort att mina leder slits och har fått nog nu. Muskler behövs för att stabilisera kroppen. Förstår dock inte hur jag ska kunna träna med sån värk i händer och fötter. Får ont av att gå länge så löpband går ju inte. Dom flesta maskiner behövs ju armar=händer användas. Men jag måste ta mig ur den här nedåtgående spiralen. Min rygg har sagt upp sig nu också, jag är väldigt inaktiv senaste året tack vare värken, och sitter mycket och nu har ryggen pajjat tack vare det. Det här kommer aldrig sluta bra och jag måste rädda situationen innan det slutar ännu värre.

Jag har dock väldigt dålig ekonomi då jag är sjukskriven halvtid. Jag har inte råd med gym. Men finns det inga pengar från sjukvården att få till träning? Ett problem till är att ja behöver ju en sjukgymnast som hjälper mig med träningen och som då också förstår sig på min överrörlighet och hur jag behöver träna.

Har gym sjukgymnaster som man får hjälp av eller hur fungerar det? :(


En bra sjukgymnast kan ju hjälpa dig hitta övningar som funkar med din värk.
När jag var hos sjukgymnast för värk i axlar och rygg hittade hon orsaken i benmuskulaturen. Fick övningar att göra liggande i sängen, till en början helt utan motstånd/belastning, så det var inget som gjorde ont alls. Finns ju supermycket man kan göra med den egna kroppen som är skonsamt.

Min mamma fick remiss till vattengympa efter en olycka, det var enda gången hon kunde röra sig utan smärta. Kan vara ett alternativ kanske?
 
Jag skulle snarare anse att man bör gå till en sjukgymnast FÖRST, för att få veta vilka övningar som ärlämpliga att göra i det enskilda fallet.


Ovanstående av just detta skälet. Gympersonalen har inte den medicinska bakgrunden och är kanske inte tillräckligt kunnig för att avgöra vad som är rätt i det aktuella fallet.

TS!
Gå till sjukgymnast! Har du tur kan du få tillgång till gym hos denne till betydligt lägre kostnad än att gå på valfritt innegym i stan. Plus att du kanske kan få bassängträning, som är ett skonsamt sätt att träna en värkande kropp.
Här finns i alla fall ett gym på sjukhuset där man kan få gå om man har behov av det. Det är inte alls lika flashigt som t.ex Actic, men klart funktionellt.

Uttryckte mig tydligen klumpigt!

Med "egna" övningar menade jag övningar utan maskiner. Självklart efter instruktioner/överinseende av sjukgymnast! Sedan (kanske) man får fortsätta med maskiner under "övervakning". Därför tycker även jag att man skall gå till en sjukgymnast som har gym, t ex i anslutning till en vårdcentral eller på ett Rehabcenter.

Vattengymnastik har jag dålig erfarenhet av. Men det beror på hur ens problem ser ut, sjukgymnasten och en själv. Det är svårare att känna hur mycket som man tar i under vatten tycker jag, och då kan det lätt bli för mycket.
 
Ofta finns det smärtkliniker, den som finns här har både vanlig sukgymnastik inklusive akupunktur och varvattenbassäng. Just den kliniken drivs av landstinget.
Man ska komma ihåg att det är stor skillnad mellan olika sjukgymnaster, deras grundutbildning innehåller inte så mycket som jag förstått det, så det kan vara värt att gå till en större mottagning och få råd om vilken sjukgymnast som kan passa dig bäst.

Om man vill gå på gym finns det även Fysisk Aktivtet på Recept, så blir det billigare.
 
Tack för era svar..

Högkostnadskort har jag redan kommit upp i.

Jag känner mig riktigt nere här nu, ryggen har inte blivit det minsta bättre och det har snart gått en vecka, är orolig att detta ska bli kroniskt precis som med fingrar och tår.
Jag har suttit på jobbet idag och verkligen fått kämpa för att orka vara kvar där.

Jag ringde till min vårdcentral jag är skriven hos, och hon sa att "ryggont det är det ingen ide att du träffar en läkare för, utan vänd dig till en kiropraktor eller liknande."

Jag frågade om rehab, då sa hon att dom har sjukgymnaster och lite träningsmöjlighet där på vårdcentralen jag är skriven, men att det är väntetid till i Mars! Hon kan inte mena allvar.. ska jag behöva vänta till mars? hon satte upp mig på väntelista...


Problemen är ju flera, först är det nu akut ryggen som det är något fel på, vet inte om det är kopplat till min övriga smärta. Och jag glömde skriva det men jag går faktiskt hos en sjukgymnast som är kopplad till landstinget och han behandlar min smärta i händerna med akupunktur. Jag har en tid hos honom på fredag, för akupunktur. Problemet är att han har ju ingen träningslokal eller liknande.

Vad gör en sjukgymnast för att behandla ryggvärk om han inte har några träningsmöjligheter? En kiropraktor förstår jag manipulerar och drar rätt osv.

Jag kan ju ringa någon kiropraktor här som jobbar centralt vet flera stycken.. men jag har inte råd! Kan säkert låna pengar av föräldrar, men om jag behöver flera behandlingar så blir det ju dyrt.

Min anställning som jag har går ut i mars, och imorgon ska jag ha möte med min chef och min arbetscoach som jag har hjälp av för att prata om det finns någon möjlighet att jag kan få fortsätta vara kvar där med hjälp av en trygghetsanställning eller liknande. Och där ska jag då sitta imorgon le och försöka att inte börja gråta av det faktum att min kropp är på väg att helt gå sönder totalt och att jag inte har någon aning om hur stor arbetskapacitet jag kommer ha framöver.

Jag mår för dåligt för att orka försöka leta rätt på information, om någon är kunnig när det gäller detta så får ni gärna hjälpa mig med var jag kan vända mig. Bor i Borlänge.
 
Jag kan ju bara berätta vad som har fungerat för mig. Jag är liksom du överrörlig i alla leder, samt har problem med ryggen efter en ridolycka för några år sedan där jag fick två frakturer i ryggen.

För att komma igång efter ridolyckan gick jag hos en sjukgymnast som först kontrollerade min status och rörlighet i ryggen. Sedan utformade han ett första urenkelt träningsprogram utifrån mina förutsättningar ex sitta på en stol och göra enkla övningar, gummibandsövningar för axlar/armar etc. Därefter när ryggen blivit lite bättre gick vi vidare till att använda en gymboll där jag låg på rygg på golvet och använde bollen för att förbättra rörlighet och lite styrka. Därefter blev det enklare gymövningar osv osv. Så det finns mycket denne kan göra även om han inte har tillgång till ett gym

Sedan när han tyckte jag var redo släppte han mig och jag kunde börja träna aktivt på ett gym efter att ha fått en introduktion till maskinerna tillsammans med en PT som utifrån instruktionerna från sjukgymnasten lade upp ett program till mig.

Sedan min olycka går jag även regelbundet på massage för att hålla ryggen i ordning och lossa muskelspänningar innan de "biter sig fast" för mycket. Vissa vårdcentraler har också massörer knutna till sig och då går besöket på högkostnadskortet (tyvärr inte min vårdcentral, men andra här i stan)

Har även träffat en naprapat vid enstaka tillfälle då jag hade akutproblem m axlarna och då hjälpte han mig vidare.

Idag gör jag dessa ryggövningar varje dag för att hålla ryggen igång (nu gör jag bara de två första serierna och skippar den sista) men dessa hjälper mig otroligt mycket och man behöver ingen utrustning alls.

När jag fick problem med mina händer så efter att ha träffat läkare, fick jag träffa en sjukgymnast som kontrollerade styrkan i mina händer, vad som fungerar och inte och fick speciella övningar från denne. Jag har även ortroser som jag ska sova med så att jag inte viker in handlederna för mycket utan håller dem stadiga.

Jag ser att du redan går hos en sjukgymnast så ta upp detta med denne på fredag så du får hjälp med din rygg. Du har ingen företagshälsovård kopplat till ditt arbete? Ibland kan det gå fortare att få hjälp via företaget.
 
Jag ringde till min vårdcentral jag är skriven hos, och hon sa att "ryggont det är det ingen ide att du träffar en läkare för, utan vänd dig till en kiropraktor eller liknande."

Jag frågade om rehab, då sa hon att dom har sjukgymnaster och lite träningsmöjlighet där på vårdcentralen jag är skriven, men att det är väntetid till i Mars! Hon kan inte mena allvar.. ska jag behöva vänta till mars? hon satte upp mig på väntelista...

Det där känner jag tyvärr igen... som längst har jag fått vänta 6 månader på att få komma till en sjukgymnast på min vårdcentral... det var därför jag rekommenderade att söka till någon privat istället. Googla på vilka privata sjukgymnastmottagningar som finns i närheten och som har avtal med landstinget - för då gäller alltså högkostnadskortet på samma sätt som på vårdcentralen! Den sjukgymnast du går hos är ju antagligen inte den enda privata som finns. Det är inte säkert att de har helt egen träningshall/bassäng heller - på den sjukgymnastik (privat) där jag tränar vet jag att minst en fristående sjukgymnast hyr in sig på vissa tider för att kunna erbjuda sina patienter träning i bassäng och/eller med maskiner.

Dessutom, som någon redan skrivit, det är inte säkert att du behöver en träningshall! Det kan finnas övningar du kan göra enbart med din egen kropp och det finns också övningar man kan göra m h a enkla hjälpmedel, som t ex speciella gummiband. Då får man först lära sig övningarna av sjukgymnasten och sedan träna själv hemma.

Men nu har du ju redan tid hos din nuvarande sjukgymnast inom kort så steg 1 tycker jag är att ta upp med denne om han/hon kan hjälpa dig med träning också. Alt om du kan få tips om annan privat med landstingsavtal som han/hon brukar hänvisa sina patienter till. (Du är ju knappast den första som haft behovet!)

Skulle du inte kunna få hjälp eller hänvisning vidare där så är steg 2 att googla enligt ovan! Lycka till!!!
 
Jag kan ju bara berätta vad som har fungerat för mig. Jag är liksom du överrörlig i alla leder, samt har problem med ryggen efter en ridolycka för några år sedan där jag fick två frakturer i ryggen.

För att komma igång efter ridolyckan gick jag hos en sjukgymnast som först kontrollerade min status och rörlighet i ryggen. Sedan utformade han ett första urenkelt träningsprogram utifrån mina förutsättningar ex sitta på en stol och göra enkla övningar, gummibandsövningar för axlar/armar etc. Därefter när ryggen blivit lite bättre gick vi vidare till att använda en gymboll där jag låg på rygg på golvet och använde bollen för att förbättra rörlighet och lite styrka. Därefter blev det enklare gymövningar osv osv. Så det finns mycket denne kan göra även om han inte har tillgång till ett gym

Sedan när han tyckte jag var redo släppte han mig och jag kunde börja träna aktivt på ett gym efter att ha fått en introduktion till maskinerna tillsammans med en PT som utifrån instruktionerna från sjukgymnasten lade upp ett program till mig.

Sedan min olycka går jag även regelbundet på massage för att hålla ryggen i ordning och lossa muskelspänningar innan de "biter sig fast" för mycket. Vissa vårdcentraler har också massörer knutna till sig och då går besöket på högkostnadskortet (tyvärr inte min vårdcentral, men andra här i stan)

Har även träffat en naprapat vid enstaka tillfälle då jag hade akutproblem m axlarna och då hjälpte han mig vidare.

Idag gör jag dessa ryggövningar varje dag för att hålla ryggen igång (nu gör jag bara de två första serierna och skippar den sista) men dessa hjälper mig otroligt mycket och man behöver ingen utrustning alls.

När jag fick problem med mina händer så efter att ha träffat läkare, fick jag träffa en sjukgymnast som kontrollerade styrkan i mina händer, vad som fungerar och inte och fick speciella övningar från denne. Jag har även ortroser som jag ska sova med så att jag inte viker in handlederna för mycket utan håller dem stadiga.

Jag ser att du redan går hos en sjukgymnast så ta upp detta med denne på fredag så du får hjälp med din rygg. Du har ingen företagshälsovård kopplat till ditt arbete? Ibland kan det gå fortare att få hjälp via företaget.

Jag får verkligen hoppas att sjukgymnasten kan hjälpa mig på fredag. Får knarka värktabletter tills dess. Jag har fått skydd jag skulle sova med för att inte vika in handlederna, men jag kunde tyvärr inte få någon sömn med dom på. :(

Jag vet att det finns en sjukgymnast till centralt som är kopplad till landstinget dock vet jag att gymmet kostar att träna i, dock kanske inte så jätte mycket, jag minns inte exakt. Var i kontakt med dom för massa år sedan. Funderar på om jag ska ringa dit imorgon och fråga hur det ser ut med tider och vad det kostar med träning sen om det är aktuellt.

Jo företagshälsovård har vi, tror det är previa. Problemet jag känner är att det känns jätte dumt att min chef får reda på att jag mår så pass illa när det just nu är uppe på tapeten om jag ska få arbeta kvar eller inte. Jag mörkar allting just nu, allt jag vill är att få arbeta kvar,

Jag vet inte hur jag ska göra nu om jag ska boka in mig på en tid hos kiropraktor för att försöka lösa det akuta? eller om jag har mer hjälp av en sjukgymnast, men det kommer ju ta tid då en sådan mer inriktar sig på övningar som väl tar ett bra tag innan man märker någon förbättring?
 
Jag tycker det har gått riktigt fort att se förbättringar för mig när jag varit hos sjukgymnasten. Efter min olycka trodde jag att jag skulle behöva gå där i flera månader, men efter två månader tyckte han att jag var tillräckligt bra för att köra på egen hand och själv hade jag också märkt jättebra resultat på den tiden. När det gäller mina händer tror jag att jag var där totalt 4-5ggr.

Frågan är ju vad dina ryggproblem sitter i - är det skelett eller mjukdelarna? En kiropraktor för mig är ju mest inriktad på att manipulera och påverka skelettet. Själv föredrar jag att gå till en naprapat som ser till mjukdelarna men även gör en del manipulation.

Har inte företagshälsovården samma tystnadsplikt som övrig vård? Det är väl i stort sett bara i arbetsrehabiliteringsfrågor som chefen även blir inblandad (men får inte veta allt).
 
Utöver sjukgymnastik tycker jag du ska kontakta arbetsterapeuten också. De är duktiga på problem med händer och handleder och utöver att ge dig särskilda handträningsprogram även prova ut ortoser för att avlasta och minska smärtan, samt är bra på vilka hjälpmedel du kan behöva för minskasmärta i vardagen och minska problemen i framtiden. Sjukgymnasten är inte bra på de bitarna, så gå till bägge! Ortoserna kan du behöva för att kunna göra sjukgymnastiken tex. I mitt landsting behövs inte remiss för att komma till arbetsterapeuten.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag behöver skriva av mig. Jag känner mig nedstämd och är så sjukt trött på att ha ont. Jag har haft ont i flera år, främst i...
Svar
15
· Visningar
2 371
Senast: Sasse
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok “Träna!”, säger de. “Det är superviktigt och bra för i princip ALLT!” Jo, jag vet. Jag är egentligen en sån som GILLAR att träna på gym...
Svar
3
· Visningar
1 155
Senast: Habina
·
Samhälle Min mor ramlade av hästen illa i November. Hon slog sig på rumpan/höften. Vi åkte in efter några dagar då det inte blev bättre. Röntgen...
2
Svar
30
· Visningar
4 337
Kropp & Själ Nu kommer ny tråd i annat ämne. Jag är sjukskriven för vad som står på intyget stress och ångest, bor tilsammans med sambo och 2 barn 11...
Svar
6
· Visningar
1 029
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp