Sjukhustristess

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har varit inlagd på psyk i nästan en vecka nu. Första 2-3 dagarna är rätt luddiga och jag sov mig mest igenom dem, men igår och idag har jag varit ute en sväng. Idag med familjen, igår med kompisen. Ja, den där dåliga ni vet som jag borde bryta med, just honom. Vi var iallafall ute och gick i en timme och just då ville jag inte tänka på de dåliga sidorna med honom och i vår vänskap. Igår var det bra.

Nu börjar jag närma mig stadiet då man har TRÅKIGT. Tror ni kan känna igen er, om ni varit på psyk eller kanske vilken avdelning som helst egentligen. Först är man för dålig, sen efter ett tag kommer tråkigheten ikapp en. Vad kan man egentligen roa sig med på sjukhuset?

Och maten har jag lika svårt för som vanligt. Känns som det är samma mat fast i lite olika form, varje dag. Så svårt är det väl inte att göra vegetarisk mat?

Jaja. Blir nog inte kvar så länge (Tror jag? Hoppas jag? Tror jag att jag hoppas?) så jag hinner inte svälta ihjäl.
 

Har aldrig varit inlagd på psyk och inte varit inlagd på sjukhus sedan jag var liten, men har du inte tillgång till böcker, spel och liknande?
Skönt iaf att du fått hjälp! (Var lite orolig för dig ett tag) Hoppas du får rätt hjälp och kan må tillräckligt bra för att komma ut igen snart! :heart
 
Jag har varit inlagd på psyk i nästan en vecka nu. Första 2-3 dagarna är rätt luddiga och jag sov mig mest igenom dem, men igår och idag har jag varit ute en sväng. Idag med familjen, igår med kompisen. Ja, den där dåliga ni vet som jag borde bryta med, just honom. Vi var iallafall ute och gick i en timme och just då ville jag inte tänka på de dåliga sidorna med honom och i vår vänskap. Igår var det bra.

Nu börjar jag närma mig stadiet då man har TRÅKIGT. Tror ni kan känna igen er, om ni varit på psyk eller kanske vilken avdelning som helst egentligen. Först är man för dålig, sen efter ett tag kommer tråkigheten ikapp en. Vad kan man egentligen roa sig med på sjukhuset?

Och maten har jag lika svårt för som vanligt. Känns som det är samma mat fast i lite olika form, varje dag. Så svårt är det väl inte att göra vegetarisk mat?

Jaja. Blir nog inte kvar så länge (Tror jag? Hoppas jag? Tror jag att jag hoppas?) så jag hinner inte svälta ihjäl.
Se på tv är väl egentligen det enda jag tycker går att hitta på. Men jo, den tristessen där är hopplös tråkig. Men att ha tråkigt där är ett väldigt gott tecken iallafall, det betyder oftast att man inte behöver vara där heller.
 
Jag har varit inlagd på psyk i nästan en vecka nu. Första 2-3 dagarna är rätt luddiga och jag sov mig mest igenom dem, men igår och idag har jag varit ute en sväng. Idag med familjen, igår med kompisen. Ja, den där dåliga ni vet som jag borde bryta med, just honom. Vi var iallafall ute och gick i en timme och just då ville jag inte tänka på de dåliga sidorna med honom och i vår vänskap. Igår var det bra.

Nu börjar jag närma mig stadiet då man har TRÅKIGT. Tror ni kan känna igen er, om ni varit på psyk eller kanske vilken avdelning som helst egentligen. Först är man för dålig, sen efter ett tag kommer tråkigheten ikapp en. Vad kan man egentligen roa sig med på sjukhuset?

Och maten har jag lika svårt för som vanligt. Känns som det är samma mat fast i lite olika form, varje dag. Så svårt är det väl inte att göra vegetarisk mat?

Jaja. Blir nog inte kvar så länge (Tror jag? Hoppas jag? Tror jag att jag hoppas?) så jag hinner inte svälta ihjäl.

Vad skönt att du fått hjälp!
Nu går ju fälttävlan på svtplay om du vill se sånt.
 
Har aldrig varit inlagd på psyk och inte varit inlagd på sjukhus sedan jag var liten, men har du inte tillgång till böcker, spel och liknande?
Skönt iaf att du fått hjälp! (Var lite orolig för dig ett tag) Hoppas du får rätt hjälp och kan må tillräckligt bra för att komma ut igen snart! :heart

Jo, böcker finns det, men jag kan inte koncentrera mig tillräckligt för att läsa. Tyvärr, för jag såg nån spännande med tre klassiker som jag gärna hade tagit tag i!
Just nu roar jag mig mest med korsord och att rita. Och att sova, sov just 2,5 timme efter att ha varit ute en timme :o
 
Låg parkerad i en säng på sjukan när jag gjorde VEEG i 2 veckor. Döööötråkigt. Lånade med makens speldator och spelade the sims, kollade film och kollade fb och buke med den. Ritade en del med. Det var väl typ det.
 
Har du någon bärbar dator?
Börja släktforska? Det är gratis på riksarkivet från och med årskiftet och det finns gratis program att använda för att föra in släktträdet. För mig var det både sjuuukt vanebildande och en fantastisk sysselsättning då jag var långvarigt konvalecent efter en ridolycka för några år sedan.

Att ta en gratis månad på Netflix är ju inte helt fel heller, massa serier, dokumentärer och filmer
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag var ung så samlade jag på ordspråk och citat. En av dessa var: Alla dessa dagar som kom och gick Inte visste jag att de var...
Svar
16
· Visningar
1 652
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
444
Senast: Takire
·
  • Artikel
Dagbok Jag har ju haft problem med att jag inte lyckas ta mig upp ur sängen på morgonen och sen på kvällen har jag haft svårt att somna i tid...
Svar
11
· Visningar
995
Senast: Wille
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok ...som jag hade mellan 2006 och 2022 och har beviljat fram till juni 2024 som det är just nu... Idag var det bistert. En av låsgubbarna...
Svar
3
· Visningar
655
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp