Sjukskriva sig som föräldraledig?

Status
Stängd för vidare inlägg.

cherie

Trådstartare
Hur fungerar det att sjukskriva sig från föräldraledigheten? Brukar det ge problem?

Jag fick precis sjukt ryggskott och det är totalt omöjligt för mig att ta hand om vår 8-månaders trots att pappan jobbar hemma och kan hjälpa mycket. Men när man knappt själv kan röra sig så är det omöjligt att parera en upptäcklysten bebis... för att inte tala om alla lyft...

Jag vet att man kan avbryta sin föräldraledighet och sjukskriva sig istället. Tar den andra föräldern alltså föräldraledigt från jobb/försäkringskassan då istället? Brukar försäkringskassan tjorva vid sjukskrivning från föräldraledighet? Och får jag bara sjukpenning för de dagar jag ansökt föräldradagar om? Jag tar nämligen bara ut 2 dagar/vecka från försäkringskassan.
 
Tack! Jag kollade där men tyckte inte jag fick svar på mina frågo, därav skrev jag här.
Edit: Missade visst frågor och svar-delen längst ner. Där stod det. Tack!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
771
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
14 524
Senast: Trott
·
  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 906
Senast: Dimmoln
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 242
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp