Sjukskriven & arbetslös

Magiana

Trådstartare
Jag kommer att bli arbetslösa på 50% i vår. Just nu är jag sjukskriven på 75% men hoppas kunna gå upp till 50% jobb snart. När jag blir arbetslös så måste jag ju till AF. Jag antar att jag inte kan vara sjukskriven som arbetslös eftersom jag då blir satt i en kategori som säger att jag är förhindrad att ta jobb och att det innebär att jag förlorar min SGI. Det är möjligt att jag missuppfattat detta för när jag läser på FKs hemsida så verkar det ändå gå att vara sjukskriven när man är arbetslös.

Någon som vet bättre än jag?
 
Jag är timanställd vilket enligt FK betyder att jag är arbetslös. Jag är sjukskriven 100% och har full sjukpenning. Det som skiljer är att jag inte får ut lika mycket pengar. Vet inte exakta siffror men säg att jag skulle haft 80% av min inkomst om jag var fast anställd så får jag nu 60% av min inkomst.

Min SGI är ändå skyddad så skulle jag bli fastanställd skulle jag gå tillbaka till den.
 
Jag kommer att bli arbetslösa på 50% i vår. Just nu är jag sjukskriven på 75% men hoppas kunna gå upp till 50% jobb snart. När jag blir arbetslös så måste jag ju till AF. Jag antar att jag inte kan vara sjukskriven som arbetslös eftersom jag då blir satt i en kategori som säger att jag är förhindrad att ta jobb och att det innebär att jag förlorar min SGI. Det är möjligt att jag missuppfattat detta för när jag läser på FKs hemsida så verkar det ändå gå att vara sjukskriven när man är arbetslös.

Någon som vet bättre än jag?
Du måste anmäla att du är arbetslös men sjukskriven så skyddar du sgin
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har under några månader varit sjukskriven 50%. Vid läkarsamtal beslutade vi om fortsatt sjukskrivning på 25%. Nu har jag läst min...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 187
Senast: Wille
·
Skola & Jobb Jag är åter i arbetslöshetsträsket och ska söka jobb. Samtidigt är jag sjukskriven 50%. Det är svårt att hitta jobb ö.h.t. att söka...
Svar
6
· Visningar
786
Juridik & Ekonomi I samband med en operation kommer jag att bli sjukskriven c:a 1-2 månader beroende på hur snabbt återhämtningen går. Det känns väldigt...
Svar
0
· Visningar
363
Senast: enough
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 192
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Masked Singer 2024
  • Kreditkort
  • SHL 23/24

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp