Sjukskriven vad gör man

ExtraW

Trådstartare
Jaha sjukskriven igen då minst 3 mån denna gång.

Jag är en ganska så rastlös människa så det kan bli jobbigt!

Nån mer som är sjukskriven eller arbetslös? Vad gör ni för att hålla humöret uppe?

Jag behöver massor av tips! Min hjärna är heller inte vad den en gång varit ☹️

Idéer hittills:
*Har hund som tur är så mycket promenader.
*sticka/virka/handarbete
*Har börjat på en stor ”paint by Numbers”
*Gå på möten 4 g i veckan med anonyma narkomaner.

Bomba med era bra idéer ❤️❤️
 
Jaha sjukskriven igen då minst 3 mån denna gång.

Jag är en ganska så rastlös människa så det kan bli jobbigt!

Nån mer som är sjukskriven eller arbetslös? Vad gör ni för att hålla humöret uppe?

Jag behöver massor av tips! Min hjärna är heller inte vad den en gång varit ☹️

Idéer hittills:
*Har hund som tur är så mycket promenader.
*sticka/virka/handarbete
*Har börjat på en stor ”paint by Numbers”
*Gå på möten 4 g i veckan med anonyma narkomaner.

Bomba med era bra idéer ❤️❤️
Jag gick på stickcafer och liknande grupper. De var ofta på dagtid så jag kan inte gå när jag jobbar, men många daglediga och pensionärer går. Sedan gick jag även på någon kurs (blomsterbindning men det kan ju vara något annat du intresserar dig för). Här finns det även träffpunkter för folk som bara behöver träffa andra människor på dagarna helt kravlöst, man får kolla runt lite.
 
Jaha sjukskriven igen då minst 3 mån denna gång.

Jag är en ganska så rastlös människa så det kan bli jobbigt!

Nån mer som är sjukskriven eller arbetslös? Vad gör ni för att hålla humöret uppe?

Jag behöver massor av tips! Min hjärna är heller inte vad den en gång varit ☹️

Idéer hittills:
*Har hund som tur är så mycket promenader.
*sticka/virka/handarbete
*Har börjat på en stor ”paint by Numbers”
*Gå på möten 4 g i veckan med anonyma narkomaner.

Bomba med era bra idéer ❤️❤️
Träna in ny trick med hunden? Jag skulle även ta tag i alla foton jag har, eller som jag vill skriva ut/göra fotoböcker av som jag aldrig hinner.
Kanske börja med någon träning? Personligen gillar jag yoga, men det finns många andra sätt att träna.
Läsa böcker, kika i bokbingo trådarna och få lästips kanske?
Släktforska, om man inte vill titta på släkten kan man även forska på platser som man tycker är intressanta.
Julpyssel börjar det bli hög tid för, kanske julbak/julgodis?
Lite förslag åtminstone, hoppas att något kan tilltala. :)
 
Jag är sjukpensionär, med allt vad det innebär av hemmasittande. Nu har jag turen eller vad man ska säga att de flesta av mina intressen ändå är av sorten som går att utöva i hemmet, men rastlösheten är jag välbekant med, samt att man går miste om väldigt mycket socialt om man inte jobbar. Jag försöker att kanalisera energin och ensamheten till kreativa saker för att undvika att halka in i mina självskadebeteenden.

- Tecknar och målar helt efter eget huvud, färglägger i målarböcker
- Skriver, både berättelser och lite annat för att få ur mig tankar
- Lägger pussel
- Lyssnar på ljudböcker (har tyvärr svårt att fokusera på att själv läsa efter utbrändhet)
- Sorterar ut saker som inte används här hemma, donerar till second hand
- Testar nya mat- och bakrecept
- Utforskar ny musik på Spotify
- Spelar, både på dator och PlayStation men mobilspel går säkert lika bra om det är vad som intresserar

Du har redan fått bra trips om att trickträna med hunden, så jag fyller på med att det kanske kan vara kul med kurs, om du är intresserad av någon hundsport?
 
Jaha sjukskriven igen då minst 3 mån denna gång.

Jag är en ganska så rastlös människa så det kan bli jobbigt!

Nån mer som är sjukskriven eller arbetslös? Vad gör ni för att hålla humöret uppe?

Jag behöver massor av tips! Min hjärna är heller inte vad den en gång varit ☹️

Idéer hittills:
*Har hund som tur är så mycket promenader.
*sticka/virka/handarbete
*Har börjat på en stor ”paint by Numbers”
*Gå på möten 4 g i veckan med anonyma narkomaner.

Bomba med era bra idéer ❤️❤️
Dataspel?
 
Jaha sjukskriven igen då minst 3 mån denna gång.

Jag är en ganska så rastlös människa så det kan bli jobbigt!

Nån mer som är sjukskriven eller arbetslös? Vad gör ni för att hålla humöret uppe?

Jag behöver massor av tips! Min hjärna är heller inte vad den en gång varit ☹️

Idéer hittills:
*Har hund som tur är så mycket promenader.
*sticka/virka/handarbete
*Har börjat på en stor ”paint by Numbers”
*Gå på möten 4 g i veckan med anonyma narkomaner.

Bomba med era bra idéer ❤️❤️
Konditionsträna mera seriöst, det ger ett stort mervärde och inte bara "tidsfördriv", cykling är oftast bäst, går lätt att lägga 3-4 timmar per dag på det :)
 
Senast ändrad:
Konditionsträna mera seriöst, det ger ett stort mervärde och inte bara "tidsfördriv", cykling är oftast bäst, går lätt att lägga 3-4 timmar per dag på det :)
Åh tusen tack vad snälla ni är alla som hjälper mig med idéer!

Har skrivit ner ALLT på en lista nu så jag kan kolla på den när jag tvekar!

Kommer absolut att lägga mycket tid på hunden, vi var igång och tävlade rätt mycket agility för några år sen, ska ta upp det igen. Vovven tycker nog det är bra att jag är sjukskriven 😁😁
 
Åh tusen tack vad snälla ni är alla som hjälper mig med idéer!

Har skrivit ner ALLT på en lista nu så jag kan kolla på den när jag tvekar!

Kommer absolut att lägga mycket tid på hunden, vi var igång och tävlade rätt mycket agility för några år sen, ska ta upp det igen. Vovven tycker nog det är bra att jag är sjukskriven 😁😁
Jag skulle lätt kunna nörda ner mig i bloggar, Youtube mm om hundträning och sedan försöka praktiska det som verkar kul!

Om du vill komma igång och träna dig själv tillsammans med din hund så finns Sund med hund. Finns både för att komma igång och jogga/springa och styrke-/balans-/kroppskontroll för människa och hund. Finns på SBK.se
 
@ExtraW du har många bra tips redan lägger till att lyssna på poddar tyckte jag var ganska skönt när jag var sjukskriven. Själv gillar jag mycket på SR play men finns ju mängder med sajter och poddar för alla olika smaker och inriktningar. Kanske kan du hitta något om hundträning t.ex.

Även pussel som tipsats om och själv gillar jag även att lösa korsord. Brukar köpa en sån tidning med kryss i olika svårighetsgrader , om du nu gillar att lösa korsord så klart. Annars finns det tidningar som bara har lätta kryss med som inte kräver så mycket.
 
Åh tusen tack vad snälla ni är alla som hjälper mig med idéer!

Har skrivit ner ALLT på en lista nu så jag kan kolla på den när jag tvekar!

Kommer absolut att lägga mycket tid på hunden, vi var igång och tävlade rätt mycket agility för några år sen, ska ta upp det igen. Vovven tycker nog det är bra att jag är sjukskriven 😁😁
Det finns ju massor olika saker du kan göra med jycken förutom Agility. Nosework, Do as i do, dogparcour med mera. Kanske lära hunden att hjälpa till hemma? Plocka ut ur tvättmaskinen och lägga i låda till exempel.
 
Jag har nyligen varit heltidssjukskriven i 6 månader. Jag passade på att introducera en helt ny hundsport med nybörjarkurs, inläsning på regler, träningsmetoder etc för att sen gå vår första tävling. Jättekul och gjorde verkligen under för måendet, det var det enda ”målinriktade” jag gjorde och blev en väldigt lagom nivå.

I början var jag hjärntrött, så då pusslade jag mycket. Inte så mycket intryck som mobil och tv, kräver inte så mycket fokus som läsning, men ändå utmanande och tidskrävande.

När jag så småningom fick tillåtelse att börja belasta kroppen mer fysiskt så körde jag Hitta ut, en friskvårdssatsning från orienteringen där man letar check points på olika svårighetsgrad. Jätteroligt, men kanske inte så aktivt så här års, så då rekommenderar jag antingen spelet Turf eller geocaching. I geocaching letar man efter ”skatter” (typ lådor och burkar) som andra har lagt ut på olika kluriga ställen utifrån GPS-koordinater. I Turf så laddar man hem appen och går sen ut och tar zoner i sin närmiljö, fördelen gentemot geocaching är att man inte ska leta efter något fysiskt som kanske har försvunnit. Sen kan man tävla i olika ligor, lag, ta zoner från varandra etc.

Hoppas du hittar något som passar dig och är lagom tidsfördriv utifrån dina behov.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp