Bukefalos 28 år!

Sjukskrivning och studier

sthu

Trådstartare
Hur fungerar det?
Jag trodde jag skulle klara studera heltid, men det går inte. Hjärnan är som potatismos i gelé och det blir bara svårare och svårare att hantera livet.

Jag fick diagnos bipolär, sattes in medicin som inte fungerar och väntar nu (sen början på december) på en ny läkartid för korrigering. Bara det tär extremt på mig, jag klarar inte ut livet på egen hand längre utan är helt beroende av andra för att ens komma upp ur sängen på morgonen.

Jag tror inte heltidssjukskrivning är bra, jag måste ändå ha någon anledning att gå upp på dagarna. Så jag tänkte 50 % (läser en magister på 50% och distans, helt lagom tror jag), det funkade bra i höstas.

Kan jag bli deltidssjukskriven för psykisk sjukdom utan att förlora allt för mycket inkomst?
Har trots allt hyra och djur att tänka på, och vill inte gå runt och vara stressad över att inte ha någon inkomst..

Hjälp, jag vet inte hur jag ska göra! :arghh:
 

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 930
Senast: fejko
·
  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
8 322
Senast: Dimmoln
·
Skola & Jobb Jag har ingen koll på någonting kring det här, och behöver all hjälp jag kan få, så jag provar att fråga här. Jag är sjukskriven 50%...
Svar
18
· Visningar
7 568
Senast: MiaMia
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 985
Senast: Yrsel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp