Ska det vara så svårt,,,*grrr*

Z

Zaxxa

Grannens hund försvann för några dagar sedan. De ringde polisen och efterlyste, men det var ingen som hade hittat någon hund.

Idag hittade de honom-död i ett dike. Överkörd. Han hade halsband med ägaruppgifter på sig och var chippad.
Ska det vara så svårt att slå en signal till ägaren och berätta vad som hänt istället för att bara dumpa hunden i ett dike?
Nu fick han ligga där i diket tillplattad, hur länge vet ingen? :confused: Dog han på en gång eller fick han lida en plågsam död?

Beklagligt att det finns folk som har mage att bete sig såhär. :eek:
 
Sv: Ska det vara så svårt,,,*grrr*

fy fan!!
finner inga ord för vad jag känner :mad:

Stackars ägare. :cry:
 
Sv: Ska det vara så svårt,,,*grrr*

Jadu, skall det vara så svårt. Tydligen så är det så vansinningt svårt att klara av att trycka på bromspedalen, kliva ur bilen och ta reda på vad det var för något som hände i bilen som man kan anta inte är ett knackande ljud som man vant sig vid.

Jag hittade också min hund på samma vis efter ett helt dygn av letande och flera samtal till polisen.

Jag är ganska övertygad om att endel av dessa människor skulle ha ganska mycket att gaffla om ifall deras bil skulle få en liten plåtskada vid en parkeringsplats och den andra bilföraren smet iväg, och då gäller det materiella ting.

Jag kan bara säga :mad: :mad: till dessa människor som har hjärta att göra så här!
 
Sv: Ska det vara så svårt,,,*grrr*

Zaxxa skrev:
Grannens hund försvann för några dagar sedan. De ringde polisen och efterlyste, men det var ingen som hade hittat någon hund.

Idag hittade de honom-död i ett dike. Överkörd. Han hade halsband med ägaruppgifter på sig och var chippad.
Ska det vara så svårt att slå en signal till ägaren och berätta vad som hänt istället för att bara dumpa hunden i ett dike?
Nu fick han ligga där i diket tillplattad, hur länge vet ingen? :confused: Dog han på en gång eller fick han lida en plågsam död?

Beklagligt att det finns folk som har mage att bete sig såhär. :eek:
I många sådana fall är det lastbilar somtror att de kör över en grävling el liknande och bryr sig därför inte om att gå ut eftersom det är småvilt (grävlingen alltså)
Jag tror nog att personbil skulle ha stannat eftersom det blir en betydlig skillnad på lastbil och personbil. Beklagligt att det hände :(
 
Sv: Ska det vara så svårt,,,*grrr*

En Leonberger är knappast i en grävlings storlek.
Och hade det varit en långtradare som körde över honom så hade den säkert märkt det också.
Det här är gjort av en person som inte kan ta ansvar för sina handlingar.
En person som inte borde få köra bil.
 
Sv: Ska det vara så svårt,,,*grrr*

Jag har varit med om detsamma ( nästan )

Bilen framför mig körde över en katt :cry: och jag vet till 99% att han inte missade att han körde på den.

Stannade h*n? NOPE

Katten låg nästan mitt på körbanan ( enfilig ) så för att minimera risken för att någon mer skulle köra på katten så satte jag mig bredvid ...

Jag tror att ett 30 tal bilar passerade mig och INGEN stannade och frågade om jag behövde hjälp :mad: :mad:

Jag ringde till polisen som kom och tog hand om kissen.

Dagen efter så sände jag in en insändare i tidningen och lämnade ut signalement på föraren ...

Dagen efter fick jag en insändare som svar, det var kissekatt-ägaren som svarade..

KATTEN överlevde :banana: ( otroligt nog )
 
Sv: Ska det vara så svårt,,,*grrr*

Jag förstår din upprördhet och jag hade reagerat likadant över beskedet.
Men det finns människor som inte fungerar bra under extremt stress, såsom en chock, utan bara "slår av".

Men som sagt, en hemsk händelse och sorgen blir säkerligen ännu större när man inte har känt till hela händelseförloppet.

:(
 
Sv: Ska det vara så svårt,,,*grrr*

Känns nästan som att nån måste ha flyttat ut hunden till diket eller??? Hur hamnade han annars där? Förstår inte hur människor kan va så otroligt oansvarslösa.
 
Sv: Ska det vara så svårt,,,*grrr*

Tycker det är så himla dårlig still att inte kontakta ägarna. Men finns folk som inte dryr sig tyvär:mad:
Hade jag kört på ett djur hade jag ringt både vet å ägarna.
 
Sv: Ska det vara så svårt,,,*grrr*

Det är skamligt att folk kan bete sig så! :mad:
Stackars ägare!:cry:
 
Sv: Ska det vara så svårt,,,*grrr*

tycker synd om ägaren...till alla ägare när det händer sånt. man går hemma och oroar sej för att djuren inte kommer hem och får senare veta att de är döda......dålig stil är vad det är....
 
Sv: Ska det vara så svårt,,,*grrr*

Zaxxa skrev:
En Leonberger är knappast i en grävlings storlek.
Och hade det varit en långtradare som körde över honom så hade den säkert märkt det också.
Det här är gjort av en person som inte kan ta ansvar för sina handlingar.
En person som inte borde få köra bil.
Nej det är det ju inte men du vet väl hur lastbilschaffisar är....Nonchalanta och kör som idioter, tror att de äger vägen. Inte alla men de flesta..tyvärr
 
Sv: Ska det vara så svårt,,,*grrr*

Det var ju inte att dra alla över en kam:crazy:
Ungefär som att säga att de flesta hundägare är oansvariga och låter deras hundar springa vind för våg och orsaka olyckor.
 
Sv: Ska det vara så svårt,,,*grrr*

Jag hade en irländsk setter som blev påkörd och bilföraren smet:mad: . Han fick ligga länge i ett dike i regn:cry: Han var ju inte heller liten som småvilt:angel: (hände i ett bostadsområde också)
 
Sv: Ska det vara så svårt,,,*grrr*

Nu är det ju så att endel lastbilar har ett släp efter. Om det släpet kör över ett djur så är det inte alls säkert att man märker det.
 
Sv: Ska det vara så svårt,,,*grrr*

Åhhh fy sjutton vilken hemsk upplevelse *ryser* :cry: :cry: En tröstkram till ägarna :(

//Smulis - Leonberger ägare
 
Sv: Ska det vara så svårt,,,*grrr*

Hittade en katt vid vägkanten förrra året , också med halsband etc och den hade förmodligen precis dött då den precis började läcka urin..Jag och min syster ringde veterinären och hon var ganska säker på att den var död, vilket vi också var. Det kändes fruktansvärt att ringa ägarna och berätta vad vi hittat. Hela familjen kom sen och alla (speciellt barnen) var helt rödgråtna:(
Blir så förbannad på alla jävla idioter som smiter. Ynkryggiga kräk är dom.
 
Sv: Ska det vara så svårt,,,*grrr*

vilken tragisk historia. för inte så länge sedan blev en tjej överkörd några hundra meter från där jag bor. och föraren smet (men de hittade honom och han blev fälld). han skyllde på chock, men han hade först stannat, klivit ur bilen och tittat, innan han körde iväg igen.

men inte alla är sådana. mitt ex katt blev överkörd för några år sedan och då ringde tanten som kört över honom. katten hade dött direkt, men hon stannade kvar tills han kommit dit och hämtat honom.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Min mamma har gått bort,och jag känner att jag behöver skriva av mig om detta. Mamma dog en mycket tragisk och ovärdig död,där hon satt...
14 15 16
Svar
300
· Visningar
23 107
Kropp & Själ Hej, Vill börja med att säga att jag vet att det finns folk som har det 1000 gånger värre, folk som inte har jobb, har allvarliga...
2
Svar
24
· Visningar
2 272
Övr. Hund Sitter och funderar på vart hjälpsamheten i samhället har tagit vägen!? För ca 10 år sedan kom en hund springandes över åkrarna hemma...
Svar
11
· Visningar
1 892
Senast: dpmatte
·
U
Övr. Hund Behöver´verkligen er hjälp nu,sålde min blandrashund här i våras då hans psyke inte klarade av att jag och min make separerade. Desutom...
Svar
15
· Visningar
1 121
Senast: UlleGull
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Konstigt simsätt
  • Kämpa på
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp