Ska jag bara ge upp om jobbet?

Emine

Trådstartare
Jobbade tidigare på en avdelning i anslutning till ett större boende, lärde känna personer även på det boendet och fick många goa kollegor, förutom de jag hade på min avdelning. Trivdes bra men fick tyvärr en chef efter flertal chefsbyten jag verkligen inte trivdes med. Vad jag än gjorde tyckte hon det var fel, gav små bestraffningar och tryckte ner mig. De 5 andra cheferna jag haft genom åren har enbart varit nöjda med mig, så på 5 månader gick jag från högpresterande till någon den chefen ansåg borde flyttas på för så usel var jag.

Detta satte sig ordentligt på självkänslan och jag valde att byta jobb, allt jag gjorde var ju ändå fel enligt chefen som överhuvudtaget inte gick att prata med.

Nåväl, jag trivdes inte alls på nya jobbet. Personalen är toppen men längtar tillbaka otroligt mycket. Detta vet min chef om och hon har varit stöttande.

Frågade chefen på grannboendet till fd jobbet. Hon skulle inte anställa alls men vi höll kontakten. Upplevde henne som artig och trevlig.
Sökte även timmar och chefen blev mycket intresserad...tills hon kom på att jag ju redan hade en tjänst och skulle bli dyr.

Fick ändå lov att höra av mig och kolla läget ibland och hon tackade ändå för visat intresse.
I våras sa hon att jag ändå kunde lägga mig tillgänglig som vikarie- lycka.
Behövde då en underskrift men fick inget svar via Mail. Mailade igen men inget svar.

Min chef hade som förslag att jag ju kunde byta mina ordinarie pass och jobba där ibland vilket chefen på det boendet tyckte var helt okej min chef tog alltså kontakten... så glad att jag fick den stöttningen.

Nåväl chefen där jag ville ringde upp mig och hade då tagit referenser av min fd chef som jag verkligen inte funkade med. Hon verkar ha beskrivit mig som hemsk minst sagt så hon vågade inte ens ta in mig på timmar. Där kunde samtalet avslutats men efter ren pratstund frågade om hon andra referenser vilket jag ju hade, inkl min egen nuv chef som bara har gott att säga. Hon lovade att ta kontakt med dessa och återkomma veckan efter.

Tiden gick, inget svar. Nu har det snart gått 2 månader och inget har hänt. Mailade och frågade igen... inget svar idag.

Jag mår verkligen som en potta skit på mitt eget jobb, jag vet också att chefen med referenserna faktiskt inte har en aning. Allt handlar om hennes personliga åsikter och tyckande, jag är inte den första hon mobbat ut. När jag började på nuv jobb var hon också referent och då fanns det bara gott att säga om mig. Så efter 2 års ickekontakt är jag visst så usel att jag inte ens kan få timvik inom samma sektor.

Känner att jag behöver ett avslut, samtidigt hatar jag att vara en jobbig och påstridig människa.’en jag skulle behöva ett definitivt nej från den chefen där jag vill jobba. Som ena stunden erbjuder, frågar om hon får ringa in mig och när jag behöver en underskrift eller hon skall ta referenser hon själv bett om svarar hon inte på Mail. Men jag måste ju efter 2 års hopp och stark vantrivsel på nuv jobb gå vidare. Hitta nåt annat, plugga eller whatever. Jag vet också att denna chef är ökänd för att vara seg att få svar av via Mail.

Borde jag inse att jag är totalt körd? Bryta ihop och gå vidare eller kan det finnas någon vinning att faktiskt ringa upp denna chef för ett definitivt svar?
Jag orkar inte ha det såhär längre. Hela min självkänsla ligger på botten i och med detta. Och jag förstår verkligen inte hur denna chef tänker som ena stunden sträcker fram en hand och nästa inte svarar...när hon enkelt kunnat sagt ett kort ”nej tack”.
 
Ring och be om ett möte. Det finns de som är hopplöst dåliga på att svara på mejl, (vilket är väldigt störande ...). Hör man av sig på telefon slipper de inte undan lika lätt och inte heller om man träffas fysiskt (eller på teams eller skype). Då måste de hantera frågan hur svår eller lätt den än är. Det är inte juste att låta dig leva i ovisshet på det här sättet.
 
Bryta ihop - nej
Gå vidare - ja
Ringa upp chefen - Ja om du känner att du behöver ett svar.
Det kan ju vara så att det just nu är väldigt mycket, världen är sig inte riktigt lik. Chefen kan ju ha en arbetsbörda som gjort att ditt ärende antingen prioriterats ner eller hamnat mellan stolarna. För normalt borde du vid det här laget ha fått ett besked oavsett om det var ett ja eller nej.
Är du en person som vill/behöver svar ring upp. Är du en sådan som kan skaka av dig saker gå vidare.
 
Men alltså. Om du VET om detta, är det inte en smula orealistiskt att vänta svar utan att ha följt upp med ett samtal?

Det är väl bara att lyfta luren och be om ett besked eftersom du behöver gå vidare med andra vägar.
Sant, dels handlar det om att min självkänsla är i bott, jag känner mig som någon form av stalker. Det tog hårt det fd chefen säger om mig. Samt att jag tycker det är svårt att lyfta luren och ”tjata”. Samtidigt så ja, jag bör göra det.
 
Ring och be om ett möte. Det finns de som är hopplöst dåliga på att svara på mejl, (vilket är väldigt störande ...). Hör man av sig på telefon slipper de inte undan lika lätt och inte heller om man träffas fysiskt (eller på teams eller skype). Då måste de hantera frågan hur svår eller lätt den än är. Det är inte juste att låta dig leva i ovisshet på det här sättet.
Tack, känner också så. Hon har så många gånger bara kunnat tacka nej till mig, vilket är anledningen att jag behållt ett litet hopp om att hon bara är upptagen eller lite seg.
 
Bryta ihop - nej
Gå vidare - ja
Ringa upp chefen - Ja om du känner att du behöver ett svar.
Det kan ju vara så att det just nu är väldigt mycket, världen är sig inte riktigt lik. Chefen kan ju ha en arbetsbörda som gjort att ditt ärende antingen prioriterats ner eller hamnat mellan stolarna. För normalt borde du vid det här laget ha fått ett besked oavsett om det var ett ja eller nej.
Är du en person som vill/behöver svar ring upp. Är du en sådan som kan skaka av dig saker gå vidare.
Tack, ja jag behöver nog det. Mitt ärende är lite knöligt, dels detta med referenser som jag ju faktiskt har goda men även att vi har ett system som inte ”pratar” med varandra över sektorsgränserna som gör att man får tänka ut en plan om jag skall kunna gå på timmar. Är även erbjuden från min chef att flytta arbetspass. Men som sagt hur man gör behövs en plan för. Därav att det blir komplicerat- för cheferna.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 669
Skola & Jobb Skriver med nytt nick här… Jag har hamnat i en, för mig, jättejobbig situation på jobbet. Vi är bara 4 personer, varav en är tf chef...
Svar
19
· Visningar
2 492
Senast: Bortglömd
·
Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 210
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 770
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp