Ska jag köpa in mig?

Joyze

Trådstartare
Hej! Jag har ett litet dilemma och vet inte riktigt vart jag ska vända mig så provar helt enkelt att skriva av mig här så får vi se om någon orkar svara :)
Jag jobbar som ridlärare och håller alltså på med hästar på heltid. Jag är 23 år gammal och bor i en etta tillsammans med min kompis och har en egen häst som jag tränar och tävlar i hoppning. Problemet jag har rör inte honom utan min andra häst, eller ja, min är hon ju egentligen inte... Foderhäst stämmer inte heller riktigt. I vilket fall som, för snart 5 år sedan frågade ägaren (en äldre dam) mig om jag ville börja hoppa in hennes sto och jag tackade gladeligen ja. 1 dag i veckan blev 3 dagar, 3 dagar blev 5 och plötsligt var hon som min egen och har varit som det under dessa år. Vi har tillsammans utvecklats enormt och tävlat upp till 1,30 m med fantastiska resultat. Hon är helt klart den häst som lärt mig mest och vi känner varandra utan och innan, tänker jag en sak så gör hon det, vi har blivit ett fantastiskt team. Frid och fröjd, fram tills att ägaren i början av sommaren släppte bomben att hon vill göra sig av med henne.