Ska jag lyssna på veterinären?

@Sidney :

Jag förstår inte ditt sista inlägg ? Det finns inga i tråden som svarat dig som öht handlar om ditt stall ? Vad menar du ? :(
 
Ett dolt fel är väl ett dolt fel? Nu förstår jag inte..

Lite tidigare i inlägget så känns det som att många pratade om stallet som att det skulle vara ett dåligt stall med okunniga människor, så är inte fallet. I vårt stall är alla måna om hästarnas välbefinnande och dessutom är ju min häst min häst och hennes skada är ju inte någon i stallets problem. Fattar ni? Kändes som att folk missförstod det jag skrev o tog det som att stallet skulle vara negativt och som att stallet skulle spela stor roll i min hästs hälta men så är det inte. Förövrigt så har hela stallet stora gummimattor det var bara på en liten bit som det inte fanns någon gummimatta och det var förstås precis där som min häst lyckades halka.

Jag hade inte stått i ett stall som inte var bra för mig eller framförallt min häst såklart :)
 
Ett dolt fel är väl ett dolt fel? Nu förstår jag inte..

Lite tidigare i inlägget så känns det som att många pratade om stallet som att det skulle vara ett dåligt stall med okunniga människor, så är inte fallet. I vårt stall är alla måna om hästarnas välbefinnande och dessutom är ju min häst min häst och hennes skada är ju inte någon i stallets problem. Fattar ni? Kändes som att folk missförstod det jag skrev o tog det som att stallet skulle vara negativt och som att stallet skulle spela stor roll i min hästs hälta men så är det inte. Förövrigt så har hela stallet stora gummimattor det var bara på en liten bit som det inte fanns någon gummimatta och det var förstås precis där som min häst lyckades halka.

Jag hade inte stått i ett stall som inte var bra för mig eller framförallt min häst såklart :)
Hur tolkar du betydelsen av ett dolt fel ?
 
Känns som ungefär 99% har missuppfattat mig.. Det där med att min häst hade sprungit i en liten hage har inget med stallet och göra. Min häst stod i en sjukhage och det var en NY ägare med en NY häst som kom och släppte, hon hade ju ingen aning om att min häst var dålig.
När jag skrev *dom tycker att jag borde rida" så skrev jag också att det var för att dom INTE SER min hästs hälta eftersom hon visar det extremt lite. Och det är inget konstigt med det, man känner sin egen häst bäst.

Detta var en tråd om min hästs konstiga hälta och helt plötsligt låter det som att nästan alla människor i detta inlägget tror att inlägget handlar om stallet. Min häst är inte halt pga stallet jag står i utan hon är halt för att vi antagligen köpt en häst med dolt fel. Det irriterar mig att folk skriver att mina stallkompisar skulle vara "dumma" eller "okunniga" på något sätt för det är dom verkligen inte, dom sätter alltid hästarna först och jag ber om ursäkt om ni fått en konstig uppfattning... Jag kanske skulle vart mer specifik med vad jag menade men jag trodde inte att det skulle bli en sådan här felaktig respons..

Som sagt, stallet är jätte fint med trevlig miljö och det har inte med det här att göra så SNÄLLA håll er till det egentliga ämnet.

KRAM
Jag trodde tråden handlade om vad det var för fel på din häst och vad som kan göras. I det perspektivet känns det betydelsefullt att hästen gått omkull. Vad gör att du är så säker på att ursprunget till hältan fanns när du köpte och inte uppkommit t.ex. när hästen gått omkull?
 

Liknande trådar

Hästvård het o älskar hoppning. Snäll och lugn i hantering, behöver inte ens bindas upp i stallgången. Till bara för några veckor sen fick man...
Svar
19
· Visningar
1 536
Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 292
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 143
Senast: Oknytt
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
375
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp